  • 1. Data: 2002-09-05 19:51:07
    Temat: Wymeldowanie lokatora
    Od: "asd" <a...@2...pl>

    Dzień Dobry

    Mam nastepujące pytankie do osób biegłych w prawie cywilnym badz do osób
    które zetkneły się już z takim problemem.

    Sprawa wyglada następująco:
    Jest sobie właściciel lokalu mieszkalnego, w którym jest zameldowana osoba.
    Jednakże owa osoba mieszka tam jedynie "na papierku" (właściciel jest w
    stanie to udowodnić). Pytanie brzmi: po jakim czasie właściciel może wnieść
    o wymeldowanie danej osoby bez jej zgody i jak wygląda postępowanie w takiej
    sytuacji.

    Z góry dziekuje za pomoc i pozdrawiam

    G.

  • 2. Data: 2002-09-05 20:06:13
    Temat: Re: Wymeldowanie lokatora
    Od: "Wiewióra" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "asd" <a...@2...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    wnieść
    > o wymeldowanie danej osoby bez jej zgody i jak wygląda postępowanie w

    Do niedawna można było wymeldować z urzędu, gdy się udowodniło, iż osoba od
    co najmniej 6 m-cy nie przebywa. Ale po ostatnim wyroku TK dotyczącym ustawy
    o ewidencji ludności to już nikt nic nie wie a szczególnie ci w Urzędzie
    Miasta /pytałam wczoraj w swoim-nie wiedzą, czy mogą wymeldowywać/.

    Wiewióra

  • 3. Data: 2002-09-06 13:11:19
    Od: "DarkDaro" <D...@e...pl>

> [...]
    wnieść
    > o wymeldowanie danej osoby bez jej zgody i jak wygląda postępowanie w
    Nie jestem biegły w prawie cywilnym ale właśnie przerabiam wymeldowanie. O
    ile dobrze pamiętam w ustawie jest kilka wariantów. Jeżeli osoba wyjechała
    na okres dłuższy niż 2 mies to powinna się wymeldować sama a jeśli nie to
    można to zgłosić w innym wypadku jest 6 mies. Cała procedura jest strasznie
    długa. Najpierw podanie w którym trzeba opisać wszystko czyli od kiedy nie
    przebywa, czy zabrał(a) rzeczy, domniemany adres przebywania, kontakt z
    najbliższą rodziną. Następnie proszą o przedstawienie dwóch świadków, którzy
    potwierdzą fakt nieprzebywania. Następnie przychodzi komisja do lokalu i
    przeprowadza oględziny zakończone protokołem. (tutaj dobrnołem ). Przede mną
    jeszcze powołanie kuratora sądowego a to podobno trwa 0,5 roku. Koszmar!
    DD

  • 4. Data: 2002-09-07 17:54:54
    Od: "asd" <a...@2...pl>

    Dzikuje za wyczerpujaca odpowiedz.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2002-09-14 11:44:10
    Od: A...@k...net.pl (Artur Golański)

    "Wiewióra" <l...@p...onet.pl> napisał:
    >Do niedawna można było wymeldować z urzędu,
    I nic sie tu nie zmienilo :-/

    >po ostatnim wyroku TK dotyczącym ustawy o ewidencji ludności
    Wyrok ten dotyczyl "wymogu potwierdzania prawa do
    przebywania w lokalu, w którym ma nastąpić ZAMELDOWANIE".
    W sprawach wymeldowania TK nie wypowiadal sie !

    >nikt nic nie wie a szczególnie ci w Urzędzie Miasta
    Niedouczony urzednik ma do dyspozycji swego prawnika - niech wiec z
    jego uslug korzysta i nich nie udaje ze nie mozna wiedziec.

    Artur Golański