  • 21. Data: 2003-04-17 11:31:28
    Temat: Re: Zachowek... jak ominac?
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "PawelT"
    [...]
    > I w pelni to popieram
    > A tak przy okazji, czy ktos moze napisac, skad sie wziela ta cala idea
    > zachowku?

    Z idei, ze dzieciom jednak cos sie od rodzicow nalezy.
    A zachowku mozna uniknac odpowiednio wczesniej darujac to,
    co sie chce ozostawic w spadku.

    Boguslaw

  • 22. Data: 2003-04-17 12:16:41
    Od: "PawelT" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:b7m34b$s26$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...

    > Z idei, ze dzieciom jednak cos sie od rodzicow nalezy.
    > A zachowku mozna uniknac odpowiednio wczesniej darujac to,
    > co sie chce ozostawic w spadku.
    >
    > Boguslaw

    Dzieki za odpowiedz, ale w postepowaniu spadkowym
    uczestnicza nie tylko dzieci, zreszta, niekoniecznie musialem
    splodzic dzieci;-), ale mam na ten przyklad rodzine, z ktora
    nawet na zdjeciu sie kiepsko wychodzi...
    PawelT

  • 23. Data: 2003-04-17 12:21:00
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "PawelT" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > splodzic dzieci;-), ale mam na ten przyklad rodzine, z ktora
    > nawet na zdjeciu sie kiepsko wychodzi...

    Dalszej rodzinie zachowek nie przysluguje.

    Boguslaw

  • 24. Data: 2003-04-17 12:23:27
    Od: "PawelT" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:b7m616$fdf$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...

    > Dalszej rodzinie zachowek nie przysluguje.
    >
    > Boguslaw

    No to chociaz tyle dobrego
    w tym wszystkim
    Pozdrawiam
    PawelT

  • 25. Data: 2003-04-17 14:04:44
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Marek wrote:

    > Jesli bedzie darowizna na jedno dziecko to chyba i tak sie cos nalezy
    > wedlug prawda drugiemu dziecku... prawda?

    Właśnie po to jest zachówek

    > 2) jakiej wysokosci jest zachowek?

    Połowa tego co byłoby przy dziedziczeniu ustawowym

    --
    Lekcja Historii:
    Gdy ktoś głośno krzyczy, że nie chce umierać za Gdańsk,

  • 26. Data: 2003-04-17 14:11:58
    Od: "Marek" <a...@i...pl>

> [...]
    > Pozdrawiam

    Jesli bedzie darowizna na jedno dziecko to chyba i tak sie cos nalezy wedlug

    Marek

  • 27. Data: 2003-04-17 14:16:30
    Od: "Marek" <a...@i...pl>

    1) Jesli bedzie darowizna na jedno dziecko to chyba i tak sie cos nalezy
    wedlug
    prawda drugiemu dziecku... prawda?
    2) jakiej wysokosci jest zachowek?
    3) W wypadku sprzedazy dziecku na przyklad nieruchomosci... wtedy sie juz
    nie nalezy zachowek? Jaki podatek trzeba zaplacic w tym wypadku? Czy jakis
    procent od sprzedazy czy od wartosci rynkowej nieruchomosci?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 28. Data: 2003-04-18 17:00:19
    Od: "ania" <a...@e...pl_#@!%>

    > Dalszej rodzinie zachowek nie przysluguje.

    eeeee - a co to dalsza rodzina?
    bo z tego co wiem (a temat mnie interesowal) to jesli jest malzenstwo
    bezdzietne i jedno z nich "zejdzie" to sie dopiero zaczynaja schody!
    bo dziedzicza wszyscy bliscy (rodzenstwo, rodzice) po rowno z zyjacym
    malzonkiem (rodzenstwo, rodzice)
    i to dopiero jest ... :-((((((((((((((((((((((((((((

    ania
    www.aem.pl
    Krakuf
    kompromis F650 CS
    143 kucyki pod czerwona sukienka

  • 29. Data: 2003-04-18 17:56:11
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    ania wrote:
    > eeeee - a co to dalsza rodzina?

    rodzeństwo

    KG

  • 30. Data: 2003-04-18 18:39:07
    Od: "ania" <a...@e...pl_#@!%>

    > rodzeństwo

    no to jak widac - ta "dalsza"rodzina dziedziczy jesli nie ma potomstwa - i
    to dziedziczy na rownych prawach z malzonkiem:-)
    sprawdzone dokladnie wypytane u sedziow sadu rodzinnego cywilnego i
    notariusza:-)