  • 1. Data: 2003-04-15 18:08:20
    Temat: Uchwala wspolnoty mieszkaniowej a....
    Od: "DJB" <d...@h...gda.pl>

    Witam serdecznie
    Moje pytanie dotyczy przeprowadzenia remontu w budynku zabytkowym
    Konkretnie do wyburzenia jednej ze scian nosnych ---> zabezpieczenie
    konstrukcji budynku przed zawaleniem sie na projekcie przez architekta

    czy to wymaga zgody konserwatora przed podjeciem uchwaly przez wspolnote
    (tzn nie ma uchwaly bo nie ma zgody ??)
    czy uchwala wspolnoty jest warunkiem uzyskania zgody u konserwatrora
    zabytkow(tzn nie ma zgody bo nie ma uchwaly?? )
    dzieki za baaardzo szybka odpowiedz
    :)0

    --
    http://www.hsv.gda.pl see it

  • 2. Data: 2003-04-16 01:50:36
    Temat: Re: Uchwala wspolnoty mieszkaniowej a....
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <b7hhpc$eu3$1@szmaragd.futuro.pl>, DJB wrote:
> [...]
    > czy uchwala wspolnoty jest warunkiem uzyskania zgody u konserwatrora
    > zabytkow(tzn nie ma zgody bo nie ma uchwaly?? )

    MZ konserwator wydaje zgode/opinie niezaleznie od sytuacji cywilno-prawnej
    budynku bo jego opinia dotyczy warunkow technicznych a nie cywilno-
    prawnych. Slowem, nie widze najmniejszego powodu aby jego zgoda byla
    warunkowana uchwala wspolnoty. A w druga strone to tez na dobra sprawe bez
    znaczenia i w ten sam desen bo w zakres kompetencji wspolnoty nie wchodza
    ekspertyzy architektoniczno-budowlane wiec nawet jesli cos-tam uchwala to
    nie ma to mocy prawnej.
    Po prostu podejmijcie uchwale gdzie postanawiacie o wykonaniu tych prac
    pod warunkiem uzyskania na nie zgody konserwatora.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2003-04-16 14:49:21
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@n...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > Po prostu podejmijcie uchwale gdzie postanawiacie o wykonaniu tych prac
    > pod warunkiem uzyskania na nie zgody konserwatora.

    zgdza sie , to dwie niezależne sprawy ale obie konieczne do uzyskania
    pozwolenia
    na budowę - wszak sprawa dotyczy konstrukcji budynku,
    pzdr,
    Jarekm

  • 4. Data: 2003-04-17 11:11:37
    Od: "DJB" <d...@h...gda.pl>