  • 11. Data: 2003-04-16 02:48:16
    Temat: Re: Zachowek... jak ominac?
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Marek wrote:
    > Niechce nikogo wydziedziczac... ale to jest PARANOJA!. Dlaczego w tym kraju
    > nie mozna swobodnie dysponowac majatkiem na ktory sie cale zycie
    > pracowalo??????

    Bo masz też drugie dziecko...
    Ale jeśli nie chcesz widziedziczać to w czym problem?

    KG

  • 12. Data: 2003-04-16 06:45:29
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Marek" <a...@i...pl> wrote in message

    > Niechce nikogo wydziedziczac... ale to jest PARANOJA!. Dlaczego w tym
    kraju
    > nie mozna swobodnie dysponowac majatkiem na ktory sie cale zycie
    > pracowalo??????

    Ależ możesz dysponować. Syn nie ma nic do tego co ty z tym majątkiem
    zrobisz. Możesz sprzedać, zrównać z ziemią, podarować bez jakiejkolwiek jego
    zgody lub nie.
    Państwo zabezpiecza tylko interesy wszystkich stron, również tych, które
    przez ciebie z różnych względów zostały pominięte.

  • 13. Data: 2003-04-16 08:16:49
    Od: "PawelT" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "KK" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Państwo zabezpiecza tylko interesy wszystkich stron, również tych, które
    > przez ciebie z różnych względów zostały pominięte.

    Bez sensu to jest - przed smiercia moge robic co chce z MOIM majatkiem,
    a po smierci panstwo za mnie decyduje, co zrobic z MOIM majatkiem??
    PawelT

  • 14. Data: 2003-04-16 08:33:33
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "PawelT" <p...@p...onet.pl> wrote in message

    > Użytkownik "KK" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > jego
    >
    > Bez sensu to jest - przed smiercia moge robic co chce z MOIM majatkiem,

    Trzeba było dzieci nie robić. Skoro sam nie potrafisz zadbać o ich
    przyszłość, a należy to do twoich obowiązków to musi to zrobić państwo za
    ciebie.
    Jeszcze masz wydziedziczenie do dyspozycji
    Prawo polega też na tym, że trzeba się do niego dostosować. inaczej byłaby
    to wolnoamerykanka, a nie prawo.

  • 15. Data: 2003-04-16 14:46:54
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

> [...]
    > Jeszcze masz wydziedziczenie do dyspozycji
    > Prawo polega też na tym, że trzeba się do niego dostosować. inaczej byłaby

    zaraz, koledzy, już się pogubiłem,

    sprawa wygląda tak jak w temacie: mam nieruchomość i dwoje dzieci,
    robie darowizne z tej nieruchomości na straszego syna,

    i teraz proszę mi wyjaśnić co sie dalej będzie działo (w związku z tym co
    powyżej pisaliście) -
    kto i co i komu bedzie "zachowkował" ?,

    bo tego właśnie nie zrozumiałem,

    pzdr,
    JarekM

  • 16. Data: 2003-04-16 20:10:44
    Od: "Marek" <a...@i...pl>

> [...]
    > Jeszcze masz wydziedziczenie do dyspozycji
    > Prawo polega też na tym, że trzeba się do niego dostosować. inaczej byłaby

    Glupie gadanie. Powiedzmy ze mam 2 dzieci. Na MOJ majatek ciezko pracowalem
    cale zycie i nikomu nic do tego! Nawet tym dzieciom... Jesli chodzi o
    zadbanie o ich przyszlosci to przeciez wystarczy ze je wyksztalcilem i
    zapewnilem mieszkanie... wiec mysle ze zapewnilem im przyszlosc.
    Na przyklad chce podarowac wieksza czesc majatku jednemu dziecku i to jest
    moj wybor bo to MOJ majatek... Dlaczego do cholery ma sie do tego wtracac
    Panstwo, swoje podatki juz dostalo i niech sie nie wtraca w dbanie o moje
    dzieci. To jest jakas paranoja. Powinienem moc zrobic co chce z majatkiem.
    Jak bede chcial przekazac w testamencie na bezdomne psy to wolno mi, jak
    bede chcial dac jednemu wiecej a drugiemu mniej to tez powinno tak byc. Wiec
    dlaczego ma sie do tego wtracac Panstwo.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 17. Data: 2003-04-16 20:15:13
    Od: "Marek" <a...@i...pl>

    > Może po prostu sprzedać tę nieruchomość. Wyjdzie drożej (podatek), ale
    > skutek murowany. Jak sprzedaż, to zachowku nie ma.

    no tak... ale powiedzmy ze chce zeby pozostala nieruchomosc i zeby nia
    zarzadzala jedna osoba (bo wiadomo jak to w spolkach bywa i w dwojke sie nie
    da).
    Widze ze chyba nie ma zadnego sposobu...

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 18. Data: 2003-04-16 20:52:55
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Marek wrote:
> [...]
    > da).
    > Widze ze chyba nie ma zadnego sposobu...

    A ta nieruchomość to całość ewentualnego spadku?
    Zresztą jeśli chodzi tylko o zarządzanie przez jedną osobę to ta 1/4
    wartości nieruchomości (pomijam żonę) to chyba nie jest tak dużo?

    KG

  • 19. Data: 2003-04-17 05:45:10
    Od: "PawelT" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "KK" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Trzeba było dzieci nie robić.

    A co to, watek o antykoncepcji?

    PawelT

  • 20. Data: 2003-04-17 05:55:33
    Od: "PawelT" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    Wiec
    > dlaczego ma sie do tego wtracac Panstwo.

    I w pelni to popieram
    A tak przy okazji, czy ktos moze napisac, skad sie wziela ta cala idea
    zachowku?

    PawelT