  • 1. Data: 2003-10-11 19:12:08
    Temat: Wysoki Sąd mi zaimponował
    Od: "jarekku" <j...@r...alpha.net.pl>

    W ubiegły czwartek brałem udział pierwszy raz w życiu w rozprawie.
    Wysoki Sąd, w osobie młodej i atrakcyjnej kobiety, dyktując moje zeznania
    sekretarce potrafił z (co tu kryć) bełkotliwych i rwanych wypowiedzi (nerwy,
    nerwy): budować na bierzaco logiczny i spójny zapis, wychwytując wszystkie
    tezy i właściwie rozkładając akcenty. A wszystko to zostało zapisane
    poprawną polszczyzną.
    Państwo Prawnicy! Nabieram szacunku dla waszej profesji.
    --
    no-to-do-po-czy-ta-nia
    jk

  • 2. Data: 2003-10-11 21:54:10
    Temat: Re: Wysoki Sąd mi zaimponował
    Od: "Marek Świtała" <m...@i...pl>

> [...]
    > poprawną polszczyzną.
    > Państwo Prawnicy! Nabieram szacunku dla waszej profesji.

    Właściwie nie wiem, czy nalezy wypowiedź przedmówcy uznać za komplement czy
    też za cięzkie oskarżenie pod adresem sądu. Wypowiedź świadka powinna bowiem
    zostac zaprotokołowana dosłownie tak jak brzmiała - każda inna forma to już
    zniekształcenie tej wypowiedzi. A zniekształcone zeznania - to
    zniekształcony wyrok.

    Widać to znakomicie po lekturze protokołow policyjnych. Praktycznie każdy
    jest taki sam - a przecież ludzie są różni. To JAK świadek mówi jest czesto
    równie istotne jak to CO mówi.

    Oczywiscie zdaję sobie sprawę, że często nie dałoby się protokołować
    "blubrów" wygłaszanych przez stająych przed sądem bez ich uprzedniego
    przełożenia "z polskiego na nasze" - ale z kolei skoro aż tak przedpiszcę to
    uderzyło, to znaczy,m że Wys. Sąd chyba troche przesadził.

    Pozdrawiam

    Marek Świtała
    -
    www.lexpress.pl - o prawie nie (tylko) dla prawników

  • 3. Data: 2003-10-12 09:34:38
    Od: He(R)Sk <s...@p...onet.pl>

    On Sat, 11 Oct 2003 21:12:08 +0200, "jarekku"
    <j...@r...alpha.net.pl> wrote:

> [...]
    > poprawną polszczyzną.
    > Państwo Prawnicy! Nabieram szacunku dla waszej profesji.

    mialem to "szczescie" brac udzial w wielu posiedzeniach sadu
    niestety moja opinia rozni sie od panskiej. zenujacy poziom,
    naginanie do wlasnych pogladow, pan sedzia juz dawno nie powinna
    pracowac w sadownictwie. sadze, ze staropanienstwo ja porazilo ; -(

    -

    HeSk

    Politycy to szakale z jednego miotu !((c)HeSk)

    * Przedstawione tu opinie maja charakter prywatny i nie maja zadnego
    zwiazku (jak by chcieli niektorzy) z jakakolwiek instytucja publiczna.

    * My personal opinions are just mine.

  • 4. Data: 2003-10-12 12:28:53
    Od: "onsok" <n...@w...pl>

    Marek Świtała wrote:

> [...]
    > komplement czy też za cięzkie oskarżenie pod adresem sądu. Wypowiedź
    > świadka powinna bowiem zostac zaprotokołowana dosłownie tak jak

    Nieprawda! Poczytajj sobie odpowiednie przepisy.
    Protokoluje sie ,, z mozliwa dokladnoscia'' a swiadek
    moze sobie zazadac aby protokolowano ,, z pelna
    dokladnoscia'' , co jak widac w tej sprawie nie mialo
    miejsca. Wiecej- swiadek byl zadowolony , ze
    protokolowano z ,, mozliwa'' a nie z ,, pelna'''
    dokladnoscia. Mowie tu o procedurze karnej
    --
    Pozdrawiam.
    onsok

  • 5. Data: 2003-10-12 12:35:09
    Od: "Marek Świtała" <m...@i...pl>

> [...]
    > miejsca. Wiecej- swiadek byl zadowolony , ze
    > protokolowano z ,, mozliwa'' a nie z ,, pelna'''
    > dokladnoscia. Mowie tu o procedurze karnej

    Właśnie sobie czytam art 142 kpk - możliwa dokładność nie oznacza
    bynajmniej, że sąd ma modyfikować to co świadek (oskarżony, biegły)
    powiedział. Moim zdaniem oznacza to coś wręcz przeciwnego. "Mozliwa
    dokładność" powinna oznaczać, że treść zapisu powinna odpowiadać temu co
    świadek powiedział - z dokonaniem ewentualnych skrótów celem uniknięcia
    powtórek itd. Ale na pewno nie, żeby sąd ze strzepów wypowiedzi układał
    sobie co właściwie świadek chciał powiedzieć - bo to już jest zastępowanie
    zeznań domysłami sądu.

    Pełna dokładnośc to zapisanie tego co świadek powiedział słowo w słowo...

    PZDR

  • 6. Data: 2003-10-12 13:40:10
    Od: Dredd<...@...pl>

    Z wypowiedzi jarkaku wnioskuję że nie doszło do zniekształcenia jego
    wypowiedzi (sam podaje że Sąd z nerwowej wypowiedzi potrafił
    wyłuskać wszystko to co świadek chciał sądowi przekazać)

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 7. Data: 2003-10-12 17:07:22
    Od: "onsok" <n...@w...pl>

    Dredd wrote:
    > Z wypowiedzi jarkaku wnioskuję że nie doszło do zniekształcenia jego
    > wypowiedzi (sam podaje że Sąd z nerwowej wypowiedzi potrafił
    > wyłuskać wszystko to co świadek chciał sądowi przekazać)

    Taki sam wniosek i ja wysnulem
    --
    Pozdrawiam.
    onsok