  • 71. Data: 2021-11-11 22:20:34
    Temat: Re: Wypychanie
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11.11.2021 o 21:57, Kviat pisze:

    > Oczywiście. Ci, którzy uciekali z PRLu też mogli legalnie, tylko
    > pewnie nie chcieli i dlatego uciekali nielegalnie.

    Z PRL-u może i legalnie wyjechać się nie dało, ale oni mogą legalnie
    wjechać do Polski. Tylko, że jak wjadą tu legalnie i ich zidentyfikujemy
    (linie papilarne), to już nei dostaną socjalu w Niemczech, a w Polsce. I
    tu jest problem.

    Niemcy sobie wymyślili taki system, że socjal dostają Ci, którzy
    osobiście się stawią, ale którzy nie byli w innym kraju. No bo raczej
    nikt nie uwierzy, ze Irakijczyk musi uciekać z Polski do Niemiec.

    W praktyce na legalu, to by mogli tylko samolotami lądującymi w
    Niemczech, albo z portów wejść. Ale Niemcy nie badają, skąd wleźli.

    > Ty jak coś pierdolniesz, to ręce opadają.

    I tak się zastanawiam, co Ci tu napisać. To, ze Ty czegoś nie rozumiesz,
    to nie znaczy, ze inni nie mają racji.

    --
    Robert Tomasik

  • 72. Data: 2021-11-12 06:34:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ty w życiu nie zrozumiesz, że oni mogą legalnie do Polski wjechać, tylko
    > nie chcą.

    To pół prawda. Nie chcą. I nie mogą. Jak tylko pojawiła się realna
    możliwość że pójdą na przejście, to przejście... zamknięto.

    --
    Shrek

  • 73. Data: 2021-11-12 09:08:30
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Z PRL-u może i legalnie wyjechać się nie dało, ale oni mogą legalnie
    > wjechać do Polski.

    No popatrz. A ci, którzy uciekali z PRLu też mogli przecież legalnie
    wjechać do innych państw. To dlaczego uciekali nielegalnie?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 74. Data: 2021-11-12 19:40:46
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.11.2021 o 09:08, Kviat pisze:

    > No popatrz. A ci, którzy uciekali z PRLu też mogli przecież legalnie
    > wjechać do innych państw. To dlaczego uciekali nielegalnie?

    Nie potrafię odpowiedzieć na wszystkie wątpliwości, jakie się mogą w
    Twej wyobraźni złożyć. Pozostaje mi ufać, ze mieli swoje własne istotne
    powody.

    --
    Robert Tomasik

  • 75. Data: 2021-11-12 20:02:52
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 11 Nov 2021 21:57:24 +0100, Kviat napisał(a):

    > Ci, którzy uciekali z PRLu też mogli legalnie, tylko pewnie nie chcieli
    > i dlatego uciekali nielegalnie.

    Kviatku, co ty bredzisz? Z PRL-u wyjechać legalnie? Mogły to zrobić
    jedynie dobrze usadowione jednostki. Tyle że im było w Polsce dobrze,
    nie mieli powodu uciekać. Szary człowiek nie miał takiej możliwości. Nie
    dostał paszportu, nie miał kasy ani środka lokomocji.
    Dla oddania atmosfery przytoczę wyjazd do Niemiec mojego kolegi z
    lotniska aeroklubowego. Któregoś dnia wziął Antka z hangaru, poleciał na
    łąkę gdzie kazał czekać spakowanej żonie i kolesiowi po czym niziutko,
    nad drzewami poleciał na Tempelhof. Było to tak bezczelne że go nie
    dorwali w powietrzu. Nawiasem mówiąc, wyszedł na tym jak Zabłocki na
    mydle, Niemcy wcale za nim nie tęsknili, odsiedział swoje w obozie.
    Owszem, coś drgnęło począwszy od Gierka i słynnych 100$ co się należały
    każdemu ale wcześniej - zapomnij :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 76. Data: 2021-11-13 00:30:08
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-11-12, Jacek Maciejewski <j...@g...pl> wrote:

    > Kviatku, co ty bredzisz? Z PRL-u wyjechać legalnie? Mogły to zrobić

    Przecież widać, że Piotr sobie kpi. Uściślijmy, wyjechać legalnie nie
    było tak łatwo, a czy wjechać do państw zachodnich to nie wiem. Było?
    Mam też spore wątpliwosci czy szary obywatel miał aż tak wielką potrzebę
    emigracji. Natomiast niewątpliwie, ci co mieli taką potrzebę z powodów
    dalekich od ekonomicznych, to łatwo nie mieli.

    Odnosząc to do obecnych problemów, to chyba jednak trudno porównać z
    emigracją przesladowanych w PRLu. Natomiast dla tych ekonomicznych,
    sytuacja może być jednak dość zbliżona, bo i wtedy i teraz to nie są
    jednak ludzie z prawdziwego dołu, przymierający głodem co nie stać ich
    (w kraju pochodzenia) na codzienne utrzymanie. Muszą mieć forsę i jakieś dojścia aby
    wyjechać z tą Belavią czy innym Orbisem.

    --
    Marcin

  • 77. Data: 2021-11-13 08:44:18
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 12 Nov 2021 23:30:08 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > Przecież widać, że Piotr sobie kpi.

    Dziwne te jego kpiny. Wyglądają jak całkiem serio twierdzenia.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 78. Data: 2021-11-13 10:20:09
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    wjechać do innego kraju
    (Teraz czytelniej?)

    >, tylko pewnie nie chcieli
    >
    > Kviatku, co ty bredzisz? Z PRL-u wyjechać legalnie?
    Dołączasz do grupy niełapiącej sarkazmu z własnej woli, czy może ktoś
    cię zmusił?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 79. Data: 2021-11-13 10:27:01
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Nie potrafię odpowiedzieć na wszystkie wątpliwości, jakie się mogą w
    > Twej wyobraźni złożyć. Pozostaje mi ufać, ze mieli swoje własne istotne
    > powody.

    Ci, którzy teraz koczują na naszych granicach robią to dla jaj...
    I tylko biali wyznania rzymsko-katolickiego, którzy zamiast walczyć o
    swój kraj na miejscu i postanowili uciec na socjal do cywilizowanych
    państw są usprawiedliwieni, bo mieli swoje własne istotne powody.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 80. Data: 2021-11-13 11:31:02
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 13 Nov 2021 10:20:09 +0100, Kviat napisał(a):

    > wjechać do innego kraju
    > (Teraz czytelniej?)
    Nie mogli. Nie mieli paszportu a co dopiero wizy.

    > Dołączasz do grupy niełapiącej sarkazmu z własnej woli, czy może ktoś
    > cię zmusił?
    Sarkazm w twoim wykonaniu nie różni się od twierdzeń serio. Popracuj nad
    tym. Może zwiększ udział serio od części sarkastycznej?

    > Powrotu do zdrowia życzę.
    > Piotr
    Ciekawe kiedy dorobisz sobie delimiterek? Co, przerasta cię to czy ty
    tak programowo?

    --
    Jacek
    I hate haters.