  • 1. Data: 2021-11-06 22:58:13
    Temat: Wykonywanie obowiązków zawodowych podczas izolacji
    Od: Henryk Hajdan <g...@r...com>

    Mała firma, kilku pracowników. Pracownik zaszczepiony 2x Pfizer ma
    COVID, stwierdzone szybkim testem antygenowym kasetowym na NFZ. Nałożona
    izolacja 10 dni. Pracownik czuje się dobrze. Przechodzi zakażenie
    łagodnie. Właściciel firmy zadzwonił do tego zakażonego pracownika, aby
    przyszedł w sobotę lub niedzielę (gdy nie ma innych pracowników) i
    wykonał obowiązki które zajmą mu ok. 30 min, gdyż nie da się zrobić tego
    zdalnie.

    Jak ma się zachować pracownik ?

  • 2. Data: 2021-11-06 23:05:44
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    W dniu 2021.11.06 o 22:58, Henryk Hajdan pisze:
> [...]
    > przyszedł w sobotę lub niedzielę (gdy nie ma innych pracowników) i
    > wykonał obowiązki które zajmą mu ok. 30 min, gdyż nie da się zrobić tego

    Zażądać takiego polecenia w formie pisemnej, przyjść i wykonać te obowiązki.
    Dobre pytanie, jeśli trafi się kontrola izolacji, to czy pracownik mając
    pisemne polecenie przełożonego wybroni się od nałożonej kary.

  • 3. Data: 2021-11-07 10:25:26
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 6 listopada 2021 o 23:05:47 UTC+1 Krzysztof kw1618 napisał(a):

    > Zażądać takiego polecenia w formie pisemnej, przyjść i wykonać te obowiązki.
    > Dobre pytanie, jeśli trafi się kontrola izolacji, to czy pracownik mając
    > pisemne polecenie przełożonego wybroni się od nałożonej kary.

    Jeszcze jest pyranie o to "przyjść".
    Własny/służbowy samochód, taxi, zbiorkom, spacer?

    No i właściwie na izolacji to jest chyba tak samo jak na zwolnieniu lekarskim?
    A może nawet bardziej, bo zwolnienie to przywilej, a izolacja - obowiązek.

    Ale weź tu z szefem w małej firmie się konfliktuj przez sanepid - nakaz izolacji z
    powodu choroby, która nawet nie została wpisana na lustę zakaźnych...

    Ale 5k do 30k to jednak coś...

    Ciekawe, co ten ktoś musi zrobić, w czym jest niezastąpiony...

  • 4. Data: 2021-11-07 10:39:17
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 06.11.2021 o 22:58, Henryk Hajdan pisze:
> [...]
    > przyszedł w sobotę lub niedzielę (gdy nie ma innych pracowników) i
    > wykonał obowiązki które zajmą mu ok. 30 min, gdyż nie da się zrobić tego

    Formalnie ma kwarantannę i nie może opuszczać miejsca w którym ją
    odbywa, i nie ma znaczenia czy w firmie będą lub nie, inni pracownicy.
    Pracodawca zmusić go do niczego nie może, a co zrobi ten pracownik to
    już jego sprawa.
    Z drugiej strony osoby odbywające kwarantannę mogą opuszczać miejsce jej
    odbywania, bo chociażby na test zlecony przez lekarza trzeba się udać do
    punktu poboru. Można więc po drodze na test "wpaść" do firmy, ważne żeby
    nie brać ze sobą telefonu komórkowego z numerem, który został podany do
    kontaktu i ewentualnie zainstalowanej aplikacji.

  • 5. Data: 2021-11-07 11:13:04
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.11.2021 o 10:39, nadir pisze:

> [...]
    > nie brać ze sobą telefonu komórkowego z numerem, który został podany do
    > kontaktu i ewentualnie zainstalowanej aplikacji.

    O ile rozumiem telefon z aplikacją, to jak nie ma aplikacji, to o co
    chodzi z tym telefonem?

    --
    Robert Tomasik

  • 6. Data: 2021-11-07 11:19:19
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    > O ile rozumiem telefon z aplikacją, to jak nie ma aplikacji, to o co
    > chodzi z tym telefonem?

    Żeby w czasie ewentualnego śledztwa nie stwierdzili że telefon
    pracownika na kwarantannie poruszał się po mieście.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2021-11-07 11:27:09
    Od: nadir <n...@h...org>

    > O ile rozumiem telefon z aplikacją, to jak nie ma aplikacji, to o co
    > chodzi z tym telefonem?

    O logowanie do BTS-ów. W Niemczech na tej podstawie lokalizowano
    kwarantannowiczów, czy u nas tak robią czy nie, nie wiem, ale wykluczyć
    nie mogę.

  • 8. Data: 2021-11-07 12:49:46
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu niedziela-07-listopada-2021 o 10:25, Dawid Rutkowski pisze:
    > Ciekawe, co ten ktoś musi zrobić, w czym jest niezastąpiony

    Wystarczy że tylko jeden potrafi serwisować maszynę czy komputer.

    Pracodawca nigdy nie pomyślał co będzie jak tą czynność
    powierzy/przyuczy tylko jedną osobę

    Standard ;-)

    PS.

    Przykład: wymiana dysku HDD w komputerze sterującym naświetlarką.
    Sprzęt ma taką wadę że co pół roku HDD pada przez wibracje maszyny.

    Pracodawca oczywiście nie chciał wydać ani złotówki żeby przejść na SSD.
    (160 GB)

  • 9. Data: 2021-11-07 13:44:20
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.11.2021 o 11:19, RadoslawF pisze:
    > Żeby w czasie ewentualnego śledztwa nie stwierdzili że telefon
    > pracownika na kwarantannie poruszał się po mieście.

    Jest zakaz dawania mojego telefonu przykładowo córce? Po za tym póki co,
    to naruszenie izolacji jest wykroczeniem, a to nie uprawnia do żądania
    retencyjnych danych telekomunikacyjnych.

    --
    Robert Tomasik

  • 10. Data: 2021-11-07 13:46:19
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.11.2021 o 12:49, _Master_ pisze:
> [...]
    > Sprzęt ma taką wadę że co pół roku HDD pada przez wibracje maszyny.
    >
    > Pracodawca oczywiście nie chciał wydać ani złotówki żeby przejść na SSD.

    Nie prościej dysk umieścić na dłuższym kablu w osobnej obudowie, gdzie
    nie bedzie wibrował? Na pewno taniej.

    --
    Robert Tomasik