  • 1. Data: 2007-12-02 23:03:00
    Temat: Wypowiedzenie umowy pracy z art.23-1
    Od: "Mark7777" <m...@p...fm>

    Witam szanownych Państwa

    W firmie w zwiazku ze zmiana pracodawcy nastapila mozliwosc wypowiedzenia
    pracy na podstawie kodeksu pracy z art. 23-1 - czyli :

    § 4. W terminie 2 miesięcy od przejścia zakładu pracy lub jego części na
    innego pracodawcę, pracownik może bez wypowiedzenia, za siedmiodniowym
    uprzedzeniem, rozwiązać stosunek pracy. Rozwiązanie stosunku pracy w tym
    trybie powoduje dla pracownika skutki, jakie przepisy prawa pracy wiążą z
    rozwiązaniem stosunku pracy przez pracodawcę za wypowiedzeniem.

    i teraz nastepuje pytanie : czy w takim wypadku pracownikowi przysluguje
    odprawa ?? w postaci 3-y miesiecznego wynagrodzenia ??

    Oczywiscie osoba zatrudniona u pracodawcy 13 lat ......

    http://www.praca.info:80/kodeks-pracy.mspx?d=d2-stos
    unek-pracy/r1-przepisy-ogolne&ak=kodeks

    Dzieki za odpowiedzi - pozdrawiam Mark7777

  • 2. Data: 2007-12-02 23:05:33
    Temat: Re: Wypowiedzenie umowy pracy z art.23-1
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Mark7777 pisze:

    > i teraz nastepuje pytanie : czy w takim wypadku pracownikowi przysluguje
    > odprawa ?? w postaci 3-y miesiecznego wynagrodzenia ??

    Nie.

    --
    @2007 Johnson

    "Mądrość jest córką doświadczenia"

  • 3. Data: 2007-12-03 07:53:22
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Mon, 03 Dec 2007 00:05:33 +0100, Johnson napisał(a):

    > Nie.

    Prawidłowa odpowiedź brzmi: to zależy :-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://Money.pl poleca ==> http://olgierd.bblog.pl/

  • 4. Data: 2007-12-03 08:19:51
    Od: "Mark7777" <m...@p...fm>

    >Użytkownik "Olgierd" >

    > Prawidłowa odpowiedź brzmi: to zależy :-)

    Witam serdecznie - a czy dalo by sie rozwinac ten temat ??

    Pozdrawiam Mark7777

  • 5. Data: 2007-12-03 08:31:09
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Mon, 03 Dec 2007 09:19:51 +0100, Mark7777 napisał(a):

    > Witam serdecznie - a czy dalo by sie rozwinac ten temat ??

    Sąd zawsze będzie ważył przyczyny, dla których pracownik złożył
    oświadczenie o rozwiązaniu stosunku pracy. Jeśli uda mu się wykazać, że
    przyczyna leży po stronie pracodawcy to odprawę powinien dostać.

  • 6. Data: 2007-12-03 11:17:51
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Olgierd pisze:

    > Sąd zawsze będzie ważył przyczyny, dla których pracownik złożył
    > oświadczenie o rozwiązaniu stosunku pracy. Jeśli uda mu się wykazać, że
    > przyczyna leży po stronie pracodawcy to odprawę powinien dostać.

    Według mnie mylisz z wypowiedzeniem zmieniającym.
    W art. 23(1) kp nie da się uzasadnić że rozwiązanie następuje z przyczyn
    leżących po stronie pracodawcy, bo pracownik u nowego pracodawcy po
    przejęciu zakładu pracy ma takie same prawa i obowiązki jak u starego
    pracodawcy i nic się dla niego nie zmienia.
    Skoro nic sie nie zmienia to przyczyna rozwiązania zawsze leży po
    stronie pracownika.

  • 7. Data: 2007-12-03 12:00:02
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Mon, 03 Dec 2007 12:17:51 +0100, Johnson napisał(a):

> [...]
    > ma takie same prawa i obowiązki jak u starego pracodawcy i nic się dla
    > niego nie zmienia. Skoro nic sie nie zmienia to przyczyna rozwiązania

    Nie mylę, niestety. Parę razy zdarzyło mi się, że sąd uznał za
    wystarczającą przyczynę coś pomiędzy obawą pracownika przed zmianami
    (przejmujący pracodawca miał renomę "tnącego koszty") a utratą statusu
    wynikającego z przyporządkowania do sfery pracownika sektora publicznego.
    Chodziło o przejęcie salowych w szpitalu przez prywatną firmę w ramach
    outsourcingu.

  • 8. Data: 2007-12-03 12:02:43
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Olgierd pisze:

> [...]
    > wynikającego z przyporządkowania do sfery pracownika sektora publicznego.
    > Chodziło o przejęcie salowych w szpitalu przez prywatną firmę w ramach

    Ale obawa nadal leży po stronie pracownika, to w jego głowie coś się
    roi. A wyroki przeszły przez II instancję?

  • 9. Data: 2007-12-03 12:26:10
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Mon, 03 Dec 2007 13:02:43 +0100, Johnson napisał(a):

    > Ale obawa nadal leży po stronie pracownika, to w jego głowie coś się
    > roi. A wyroki przeszły przez II instancję?

    Przeszły. Sądy uznały, że pracodawca, który cieszy się "złą sławą" jest
    gorszym pracodawcą od SPZOZ, więc obawy są uzasadnione, zwłaszcza, że/
    jeśli pracodawca odmówił zawarcia ze związkami zawodowymi dodatkowych
    gwarancji (pracownicy nie byli objęci UZP, zatem nie miał do nich
    zastosowania art. 241(8) kp, natomiast chcieli sobie coś wydębić).

    Por. wyrok SN z 2 lutego 2002 r., I PKN 228/00, OSNP 2002/20/489, który
    jest ulubionym wyrokiem w takich sprawach ;-)

  • 10. Data: 2007-12-03 13:28:15
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Olgierd pisze:

> [...]
    > gwarancji (pracownicy nie byli objęci UZP, zatem nie miał do nich
    > zastosowania art. 241(8) kp, natomiast chcieli sobie coś wydębić).

    Dla mnie, bzdury.

    > Por. wyrok SN z 2 lutego 2002 r., I PKN 228/00, OSNP 2002/20/489, który
    > jest ulubionym wyrokiem w takich sprawach ;-)

    Znam i nie zgadzam się.
    Było spróbować w SN, są też wyroki przeciwne SN.