    From: Olgierd <n...@o...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wypowiedzenie umowy pracy z art.23-1
    Date: Mon, 3 Dec 2007 12:00:02 +0000 (UTC)

    Dnia Mon, 03 Dec 2007 12:17:51 +0100, Johnson napisał(a):

    > Według mnie mylisz z wypowiedzeniem zmieniającym. W art. 23(1) kp nie da
    > się uzasadnić że rozwiązanie następuje z przyczyn leżących po stronie
    > pracodawcy, bo pracownik u nowego pracodawcy po przejęciu zakładu pracy
    > ma takie same prawa i obowiązki jak u starego pracodawcy i nic się dla
    > niego nie zmienia. Skoro nic sie nie zmienia to przyczyna rozwiązania
    > zawsze leży po stronie pracownika.

    Nie mylę, niestety. Parę razy zdarzyło mi się, że sąd uznał za
    wystarczającą przyczynę coś pomiędzy obawą pracownika przed zmianami
    (przejmujący pracodawca miał renomę "tnącego koszty") a utratą statusu
    wynikającego z przyporządkowania do sfery pracownika sektora publicznego.
    Chodziło o przejęcie salowych w szpitalu przez prywatną firmę w ramach
    outsourcingu.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://Money.pl poleca ==> http://olgierd.bblog.pl/