  • 1. Data: 2007-12-02 21:48:48
    Temat: Maloletni i wypis ze szpitala na wlasne zyczenie
    Od: "Andy m." <a...@o...pl>

    Witam!
    Pytanie jasne i proste. Czy maloletni (17 lat) moze wypisac sie ze
    szpitala na wlasne zyczenie, bez zgody rodzica? Znalazlem cos takiego w
    Karcie Praw Pacjenta :

    "Jeżeli jesteś małoletnim powyżej lat szesnastu wymagana jest również (obok
    zgody Twojego przedstawiciela ustawowego) Twoja zgoda na wykonanie badania
    lub udzielenie innego świadczenia zdrowotnego. W przypadku zastosowania
    zabiegu operacyjnego albo metody leczenia lub diagnostyki stwarzającej
    podwyższone ryzyko dla Ciebie jest wymagana również (obok zgody Twojego
    przedstawiciela ustawowego) Twoja zgoda w formie pisemnej (art. 34 ust. 4
    ustawy o zawodach lekarza i lekarza dentysty)."

    Czy to wystarczy, aby maloletni mogl na wlasne zyczenie i bez zgody rodzicow
    wypisac sie ze szpitala? Dodam, ze chodzi o anoreksje (moze podchodzi to pod
    ustawy o ochronie zdrowia psychicznego?).

    Pozdrawiam
    Andrzej

  • 2. Data: 2007-12-02 23:27:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Andy m." <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    W mojej ocenie oznacza to raczej, że do odmowy leczenia wymagany jest
    podpis małoletniego i rodzica. Czyli, ze sam rodzic dziecka ze szpitala nie
    może wypisać.

  • 3. Data: 2007-12-03 10:10:50
    Od: "miranka" <a...@m...pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote in message
> [...]
    >
    > W mojej ocenie oznacza to raczej, że do odmowy leczenia wymagany jest
    > podpis małoletniego i rodzica. Czyli, ze sam rodzic dziecka ze szpitala

    Tu chyba raczej chodzi o sytuację odwrotną - to dziecko chce czmychnąć ze
    szpitala wbrew woli rodzica. I pytanie, co dla szpitala jest bardziej
    wiążące - decyzja 17-latki, czy decyzja jej rodziców - skoro te decyzje są
    sprzeczne.
    Anka

  • 4. Data: 2007-12-03 16:10:49
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On Dec 2, 10:48 pm, "Andy m." <a...@o...pl> wrote:
> [...]
    > wypisac sie ze szpitala? Dodam, ze chodzi o anoreksje (moze podchodzi to pod
    > ustawy o ochronie zdrowia psychicznego?).

    Nie. W karcie praw pacjenta opisany jest tylko dzialanie w wypadku
    badan i operacji. Maloletni nie moze sam opuscic szpitala. Nie moze
    takze nie zgodzic sie na leczenie jesli to nie jest wlasnie
    "podwyzszonego ryzyka".

  • 5. Data: 2007-12-03 16:16:57
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    miranka pisze:

    > I pytanie, co dla szpitala jest bardziej wiążące - decyzja 17-latki, czy decyzja
    jej rodziców - skoro te decyzje są
    > sprzeczne.

    Decyduje sąd rodzinny.

    --