  • 21. Data: 2007-12-03 20:56:07
    Temat: Re: Wypowiedzenie umowy pracy z art.23-1
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Olgierd pisze:

    > Ten rok to tylko jeśli byli objęci UZP.

    OK.
    Tak czy inaczej wypowiedzenie zmieniające jest konieczne. I dopiero
    wtedy pracownik może w miarę w sposób uzasadniony powoływać się na
    zmianę warunków pracy.

    --
    @2007 Johnson

    "Mądrość jest córką doświadczenia"

  • 22. Data: 2007-12-04 07:40:12
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Mon, 03 Dec 2007 21:56:07 +0100, Johnson napisał(a):

    > OK.
    > Tak czy inaczej wypowiedzenie zmieniające jest konieczne. I dopiero
    > wtedy pracownik może w miarę w sposób uzasadniony powoływać się na
    > zmianę warunków pracy.

    Tak jest w przepisach. W życiu bywa różnie.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://Money.pl poleca ==> http://olgierd.bblog.pl/

  • 23. Data: 2007-12-04 10:36:45
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Mon, 03 Dec 2007 18:45:27 +0100, Johnson napisał(a):

    > Żałosne. Pracownik, a w zasadzie stosunek pracy, jest właśnie po to by
    > pracować.

    Myli Ci się chyba praca z niewolnictwem. Pracę można wykonywać na wiele
    sposobów.
    Ja pracuję bezpośrednio z klientem, inni koledzy zdalnie - choć mamy te
    same stanowiska. Gdyby mnie teraz ktoś "przeniósł" i musiałbym pracować
    z firmy zdalnie to byłbym bardzo niezadowolony, choć nawet umowa by
    mi się nie zmieniła, bo cały czas były by to te same "warunki na których
    mnie zatrudniono". Więc nie można winić sądy o to, że są bardziej życiowe
    niż przepisy.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 24. Data: 2007-12-04 10:48:48
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Tue, 04 Dec 2007 11:36:45 +0100, Henry(k) napisał(a):

> [...]
    > się nie zmieniła, bo cały czas były by to te same "warunki na których
    > mnie zatrudniono". Więc nie można winić sądy o to, że są bardziej

    Rzecz w tym, że Johnoson ma rację - zmiana, której naprawdę pracownik
    mógłby się czepić wymagałaby wypowiedzenia bądź porozumienia
    zmieniającego, a wówczas przysługuje mu uprawnienie zarówno do żądania
    uznania jego za bezskuteczne itd., jak i ew. do odprawy.
    Działania wyprzedzające w odniesieniu do transferu dokonanego na podst.
    art. 23(1) kp to jest przegięcie.

    PS Twoja zmiana zapewne także wymagałaby wypowiedzenia bądź porozumienia
    zmieniającego, chyba że wynika to po prostu z organizacji pracy, bo ta
    akurat nie podlega ocenie sądu :-)

  • 25. Data: 2007-12-05 19:35:08
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Henry(k) pisze:

    > Myli Ci się chyba praca z niewolnictwem.

    Nie sądzę.

> [...]
    > z firmy zdalnie to byłbym bardzo niezadowolony, choć nawet umowa by
    > mi się nie zmieniła, bo cały czas były by to te same "warunki na których

    Tak ci sie tylko wydaje. To są inne warunki.