  • 1. Data: 2003-04-17 07:21:41
    Temat: Wypowiedzenie umowu prace
    Od: s...@p...onet.pl

    Witam!
    Dzisiaj dostałam dokument ktorym pisze ze pracodawca wypowiada mi umowe o
    prace w CZESCI dotyczacej :komorki organizacyjnej, stanowiska i systemu pracy.
    Po ulywie okresu wypowiedzenia zmienia umowe w sposob nastepujacy....i tu pisze
    co sie zmieni.

    Nie ma nic na temat z jakiej przyczyny, czy to jest redukcja etatu (jak mowili
    na poczatku) czy potrzeba jakas nic komletnie nic...Czy mam prawo wieziec z
    jakiej przyczyny chca takie cos zrobic??Mam 2 wyjscia zgodzic sie i nie zgodzic
    oczywicie sie nie zgodzilam bo nowa praca obniza moje kwaliikacje zawodowe i
    kompletnie mi nie pasuje praca ani czas pracy.
    Nie chca mi dac odprawy dlatgeo kreca z tym wszystkim...Czy tak moze byc czy
    powinnam sie o cos upomniec???

    Moze ktos mi pomoze ja sie nie znam za bardzo..

    Pozdrawiam Monia

  • 2. Data: 2003-04-17 08:06:40
    Temat: Re: Wypowiedzenie umowu prace
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    <s...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > kompletnie mi nie pasuje praca ani czas pracy.
    > Nie chca mi dac odprawy dlatgeo kreca z tym wszystkim...Czy tak moze byc

    W praktyce wygląda to zwykle tak.
    Jak nie podpiszesz, to jest to równoznaczne z wypowiedzeniem umowy.
    Rozstajecie się po 'ustawowym czasie', a ty dostajesz odprawę. Powód
    rozwiązania musi być na świadectwie pracy. Na wypowiedzeniu też powinien
    być.
    To co ty dostałaś do podpisania, jest aneksem do umowy o pracę, czy tu
    powinien być powód zmiany warunków pracy, to nie wiem.

    Jak podpiszesz, to dostajesz mniejszą pensję, ale zwykle potem i tak cię
    zwolnią, tylko odprawa będzie niższa.

    Zwykle po to się degraduje pracownika na dowidzenia, żeby koszty jego
    pozbycia się były niższe.
    Niepodpisuj, chyba, że jesteś pewna, że nie robią tego z chęci pozbycia się
    ciebie.

    Dopóki sama się niezwolnisz odprawa ci się należy (z wyjątkami oczywiscie,
    ale skoro firma dobrze stoi, to raczej bez wyjątków).

  • 3. Data: 2003-04-17 10:10:03
    Od: "le Roi" <d...@p...fm>

    witam!

    moj poprzednik troche zamieszal :-)

    pracodawca wypowiedzial CI warunki pracy i placy; - jesli nie podpiszesz to
    znaczy ze sie zgadasz (a wiec odwrotnie a nie jak pisze moj poprzednik).
    Do wypowiedzenia zmieniajacego stosuje sie odpowiednio przepisy o normalnym
    wypowiedzeniu umowy.
    Masz prawo w term. 7 dni od otrzymania pisma odwolac sie do sadu pracy -
    jesli brak jest przyczyny wypowiedzenia itd.

    Swoj sprzeciw powinnas zlozyc w terminie do uplywu polowy okresy
    wypowiedzenia - wtedy umowa rozwiaze sie po uplywie calego okresu. Brak
    sprzeciwu oznacza zgode i nowe warunki wchodza w zycie po uplywie okresu
    wypowiedzenia.

    Jesli potrafisz wykazac ze pracowadwca celowo obniza Ci pensje, zatrudnia na
    gorszym stanowisku to masz szanse wygrac sprawe i dostac odprawe - sam
    wygralem taka sprawe dla klienta, choc platnosc ciagnela sie przez 4
    miesiace, ale dostal kase.

    W razie pytan pisz na mojego maila.

    Pozdrawiam
    le Roi

    d...@p...fm

  • 4. Data: 2003-04-17 10:52:33
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "le Roi" <d...@p...fm> wrote in message
> [...]
    > gorszym stanowisku to masz szanse wygrac sprawe i dostac odprawe - sam
    > wygralem taka sprawe dla klienta, choc platnosc ciagnela sie przez 4

    Masz rację. Zasugerowałem się aneksem do umowy.

  • 5. Data: 2003-04-17 16:38:29
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 17 Apr 2003 12:10:03 +0200, "le Roi"
    <d...@p...fm> zakodował:

    >Swoj sprzeciw powinnas zlozyc w terminie do uplywu polowy okresy
    >wypowiedzenia - wtedy umowa rozwiaze sie po uplywie calego okresu.

    Tylko małe uściślenie:
    Pod warunkiem, że jest o tym pouczenie na wypowiedzeniu. Jak nie, to
    można złożyć oświadczenie nawet ostatniego dnia.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775