  • 1. Data: 2003-04-17 05:23:03
    Temat: DG - zaczynam...
    Od: Grzegorz <w...@...O.S.P.A.M.wodr.poznan.pl>

    Hej!

    Mam zamiar rozpoczac dzialalnosc i... mam kilka pytan :-)

    1. Do prowadzenia dzialalnosci gosp. (os. fizyczna) wykorzystywany bedzie
    moj (firma to ja i tylko ja :-) sprzet komputerowy i... czy powinienem
    jakos "zaksiegowac" (ewidencja wyposazenia?) ten zestaw komp. na firme, by
    moc odliczac koszt zakupu np. CD, cartridgy, papieru itp.? Jesli tak, to
    jaka ewidencja i jak wycenic sprzet?

    2. Czy bedac "VATowcem" w KPiR wpisuje wszystkie ceny bez VATu czy z VATem?
    (sorry za byc moze glupie pytanie, ale jeszcze tego nie wiem... :-)

    3. Czy dobrze mysle, ze wybiarajac rozliczenie na zasadach ogolnych
    obowiazkowo musze prowadzic tylko KPiR oraz rejestr VAT? Czy moze
    powinienem prowadzic obowiazkowo jeszcze jakies ewidencje?

    4. Czy moge PKPiR oraz rejestr VAT prowadzic w formie arkusza kalkulacyjnego
    w jakims programie i tylko na koniec m-ca drukowac strone(-y), opieczetowac
    je, podpisac i w segregator? :-)

    5. W dzialanosci bedzie wykorzystywany stacjonarny tel. prywatny
    zarejestrowany na mojego ojca. Co dokladnie powinienem zrobic, by moc
    odliczac czesc kosztow rozmow z tego aparatu? Czy procent wykorzystywania
    tego telefonu do celow dzialanosci okreslam wedlug wlasnego uznania?

    6. Czy moge ksiegowac koszt przesylki paczki do klienta tylko na podstawie
    potwierdzenia (ta zolto-niebieska etykieta na paczke) nadania?

    7. Czy jesli otrzymuje towar z hurtowni za posrednictwem kuriera, to koszty
    dostarczenia towaru ksieguje w kol. nr 11 KPiR (koszty uboczne zakupu), czy
    w kol. nr 14 (pozostale wydatki)?

    Z gory dziekuje za pomoc!

    --
    Grzegorz

  • 2. Data: 2003-04-17 13:51:33
    Temat: Re: DG - zaczynam...
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Uzytkownik "Grzegorz" <w...@...O.S.P.A.M.wodr.poznan.pl> napisal w
    wiadomosci news:naq1n-op2.ln1@main.linux.pl...
    > Hej!

    NTG => pl.soc.prawo.podatki
    Tam, jak sadze, uzyskasz wyczerpujace odpowiedzi.

    Pozdrawiam,
    BaLab