    From: "KK" <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wypowiedzenie umowu prace
    Date: Thu, 17 Apr 2003 10:06:40 +0200

    <s...@p...onet.pl> wrote in message
    news:56e3.00000447.3e9e5604@newsgate.onet.pl...
    > Witam!
    > Dzisiaj dostałam dokument ktorym pisze ze pracodawca wypowiada mi umowe o
    > prace w CZESCI dotyczacej :komorki organizacyjnej, stanowiska i systemu
    pracy.
    > Po ulywie okresu wypowiedzenia zmienia umowe w sposob nastepujacy....i tu
    pisze
    > co sie zmieni.
    >

    > Nie ma nic na temat z jakiej przyczyny, czy to jest redukcja etatu (jak
    mowili
    > na poczatku) czy potrzeba jakas nic komletnie nic...Czy mam prawo wieziec
> [...]

    W praktyce wygląda to zwykle tak.
    Jak nie podpiszesz, to jest to równoznaczne z wypowiedzeniem umowy.
    Rozstajecie się po 'ustawowym czasie', a ty dostajesz odprawę. Powód
    rozwiązania musi być na świadectwie pracy. Na wypowiedzeniu też powinien
    być.
    To co ty dostałaś do podpisania, jest aneksem do umowy o pracę, czy tu
    powinien być powód zmiany warunków pracy, to nie wiem.

    Jak podpiszesz, to dostajesz mniejszą pensję, ale zwykle potem i tak cię
    zwolnią, tylko odprawa będzie niższa.

    Zwykle po to się degraduje pracownika na dowidzenia, żeby koszty jego
    pozbycia się były niższe.
    Niepodpisuj, chyba, że jesteś pewna, że nie robią tego z chęci pozbycia się
    ciebie.

    Dopóki sama się niezwolnisz odprawa ci się należy (z wyjątkami oczywiscie,
    ale skoro firma dobrze stoi, to raczej bez wyjątków).