  • 1. Data: 2003-05-14 14:30:47
    Temat: Wypowiedzenie - sprawa wynagrodzenia
    Od: "Gregor" <i...@e...com>

    Witam.

    30 kwietnia zakonczylem wspolprace z pewna firma.
    Wedle umowy o prace zarabialem 2050 brutto, a faktycznie otrzymywalem co
    miesiac na konto 1800 netto.
    Różnica oczywiście nie była regulowana żadnymi umowami zlecenia bądź o
    dzieło.

    Zgodnie z przepisami o wypowiedzeniach z winy pracodawcy (likwidacja
    stanowiska) otrzymalem rowniez odprawe w wysokosci odpowiadajacej kwocie na
    umowie o prace a nie takiej jak otrzymywałem co miesiąc. Jak mniemam również
    ekwiwalent za urlop niewykorzystany w tym roku (7 dni) jest wyliczany wedle
    kwoty na umowie. Z tego co wiem od odprawy nalicza się tylko 19% podatku
    (dobrze mysle?).

    I teraz mam pytanie:

    Czy w Sądzie Pracy jestem w stanie otrzymać pozytywny wyrok dotyczący
    zaniżonego wynagrodzenia?
    Rozumiem że pracodawca na pewno otrzyma mandat, ale śmiem twierdzić że mi
    również może się oberwać.

    Generalnie, co w takich sytuacjach robić ?
    Dodam, że całość wynagrodzenia (pensja, odprawa, ekwiwalent) wpłynęła na
    moje konto dopiero dzisiaj, tj. 14.05.2003.

    Jeszcze nie straszyłem pracodawcy Urzędem Skarbowym (wiem, kij ma dwa końce,
    może mi się również dostać za odprowadzanie mniejszego podatku od
    wynagrodzenia) i czy w ogóle warto ?

    Serdecznie pozdrawiam
    Gregor
    proszę o kontakt również na priv -> e...@p...pl

  • 2. Data: 2003-05-14 14:42:49
    Temat: Re: Wypowiedzenie - sprawa wynagrodzenia
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Rozumiem że pracodawca na pewno otrzyma mandat, ale śmiem twierdzić że mi
    > również może się oberwać.

    Jesli to bylo z reki do reki, czyli nieopodatkowane, to lepiej
    przemilcz. Bo w tym momencie jestes wspoluczestnikiem tego przekretu.

  • 3. Data: 2003-05-14 15:01:36
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik KrzysiekPP napisał:

    > Jesli to bylo z reki do reki, czyli nieopodatkowane, to lepiej
    > przemilcz. Bo w tym momencie jestes wspoluczestnikiem tego przekretu.

    Przeciez pisał "na konto".
    Najwieksza głupota - płacic lewe pieniadze przelewem.

    Pracownik ma w garści dowód ile pracodawca mu płacił.
    Sam pracownik raczej nie odczuje żadnych niegatywnych konsekwencji.
    Przeciez to pracodawca ma obowiązek potrącac składki i podatek.
    Nie pracownik. Jeżeli ten pójdzie z niewinna mina do sądu o wypłatę
    reszty odprawy i ekwiwalentu to nic mu nie grozi. Kto mu udowodni że
    wiedział ze to "na lewo". Przeciez niczego nie ukrywał, może przedstawic
    wyciągi z banku.
    To on jest oszukany a oszustem jest pracodawca któremu sie za głupote
    słusznie należy kara.

    No chyba że od całej kwoty były płacone składki i podatek - wtedy po
    prostu nieprawidłowo naliczono odprawe i ekwiwalent. Z tym tez do sądu
    iśc należy.

    maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2003-05-14 15:02:53
    Od: "Gregor" <i...@e...com>

    > Jesli to bylo z reki do reki, czyli nieopodatkowane, to lepiej
    > przemilcz. Bo w tym momencie jestes wspoluczestnikiem tego przekretu.

    Zdaje sobie sprawe, ale to troche boli.
    Nie powiem zebym spodziewal sie polubownego rozstania, poniewaz szef to
    niezly dran, ale liczylem na jakis konsensus.

    Poza tym, do kiedy powinienem byl otrzymac te pieniazki ? Czy mogo roscic
    sobie prawa do odsetek za zwłokę ? (wiadomo, malo kasy ale zawsze troche
    zachodu).

  • 5. Data: 2003-05-14 15:16:34
    Od: "Gregor" <i...@e...com>

> [...]
    >
    > No chyba że od całej kwoty były płacone składki i podatek - wtedy po
    > prostu nieprawidłowo naliczono odprawe i ekwiwalent. Z tym tez do sądu

    [ciach]
    Dodam, ze potwierdzenia przelewow za ostatnie 6 miesiecy posiadam.
    W kwestii podatku otrzymywalem PITy na kwotę z umowy, czyli 2050 brutto.

  • 6. Data: 2003-05-14 15:58:50
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Poza tym, do kiedy powinienem byl otrzymac te pieniazki ? Czy mogo roscic
    > sobie prawa do odsetek za zwłokę ? (wiadomo, malo kasy ale zawsze troche
    > zachodu).

    Powinienes zdawac sobie sprawe, ze to jest bron obosieczna i ze mozesz
    na tym stracic niz zyskac. Bo US na pewno obedrze was obu do suchej
    nitki. Nie wiem tylko kogo bardziej, czy ciebie czy pracodawce. Mozesz
    sprobowac metody "po mnie chocby potop" ;-) i zagrozic pracodawcy, ze go
    podkablujesz bez wzgledu na to jaka bedzie kara dla ciebie ;)

  • 7. Data: 2003-05-14 16:34:16
    Od: "Gregor" <i...@e...com>

> [...]
    > sprobowac metody "po mnie chocby potop" ;-) i zagrozic pracodawcy, ze go
    > podkablujesz bez wzgledu na to jaka bedzie kara dla ciebie ;)

    Ale przeciez moge przyjac zalozenie, ze kwoty wyplacane na konto powyzej
    mojego wynagrodzenia z umowy byly premiami motywacyjnymi lub czymkolwiek
    innym. A w kwestii rozliczenia moge przyjac ze oczekiwalem jakiejs formy
    prawnej dla uprawomocnienia tych kwot (umowa o dzielo czy tzw. autorskie jak
    to jest w innych firmach).

    Nie mam tez chyba obowiazku weryfikacji otrzymanego z zakladu pracy PIT'a
    (na ktorym notabene widnieje rozliczenia na podstawie kwoty na umowie), czyz
    nie ? W kwestii US jestem sklonny zaplacic ew. nalezny podatek (aktualnie
    mam zwrot 78 zl)

  • 8. Data: 2003-05-14 17:27:45
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał :
    "Kto mu udowodni że wiedział ze to "na lewo".

    Odp : O Maddy ! Wiedza Twa ogromna, ale wierzaj mi na słowo, że z
    udowodnieniem "że
    wiedział" nie będzie żadnych problemów. Podobnie jak z udowodnieniem, że sam
    również dokonał przestępstwa.
    Pozdrawiam.
    Andrzej

  • 9. Data: 2003-05-14 17:37:48
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <j...@n...ceti.pl> napisał
    ... i zagrozic pracodawcy, ze go podkablujesz bez wzgledu na to jaka bedzie
    kara dla ciebie ;)

    Odp. To znaczy podkabluje jak mu nie wypłaci pieniędzy ? No to proponuję
    naszykować szczoteczkę do zębów, mydło i ręcznik "tam dają" . To już nie
    KKS, ale krócej : KK.
    AR

  • 10. Data: 2003-05-15 10:21:48
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Andrzej R. napisał:
> [...]
    >
    > Odp. To znaczy podkabluje jak mu nie wypłaci pieniędzy ? No to proponuję
    > naszykować szczoteczkę do zębów, mydło i ręcznik "tam dają" . To już nie

    A co? Groźba "bo doniose do US" jest groźbą karalną?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl