  • 1. Data: 2003-05-14 13:15:19
    Temat: L4 po okresie wypowiedzenia-pilne
    Od: "Marek" <m...@f...onet.pl>

    Pracowałem 2* 1/2 etatu. Z jednej firmy mnie zwolnili, a stosunek pracy
    zakończył się 30 kwietnia (ostatni dzień zatrudnienia). Teraz mam trochę
    problemów zdrowotnych. Jak wygląda sprawa L4 ? Czy jakiś czas po
    wypowiedzeniu (jeżeli tak, to do ilu dni) można jeszcze uzyskać chorobowe z
    firmy, która mnie zwolniła, czy tylko z tej, w której nadal pracuję na
    drugie (teraz już jedyne) 1/2 etatu ? Problem w tym, że najchętniej bym tego
    L4 nie brał, ale gdyby okazało się, że musze dłużej pochorować, to może
    powinienem przyspieszyć niezbędne badania i wziąć to L4 ? (na razie w 2
    firmie jestem na urlopie).
    Marek

  • 2. Data: 2003-05-14 17:40:25
    Temat: Re: L4 po okresie wypowiedzenia-pilne
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

    Użytkownik "Marek" <m...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > L4 nie brał, ale gdyby okazało się, że musze dłużej pochorować, to może
    > powinienem przyspieszyć niezbędne badania i wziąć to L4 ? (na razie w 2

    masz 14 dni ale zwolnienie musi być na min cały miesiąc, no nie od razu
    ale w sumie, inaczej nie dostajesz ani grosza -
    pzdr,
    JarekM

  • 3. Data: 2003-05-15 11:10:33
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Jarosław Matejczuk napisał:

    > masz 14 dni ale zwolnienie musi być na min cały miesiąc, no nie od razu
    > ale w sumie, inaczej nie dostajesz ani grosza -
    Jakas podstawa prawna?

    Bo jak dotąd ubezpieczenie chorobowe ustawało po 30 dniach od końca
    okresu za który opłacono ostatnia składke. A i długośc zwolnienia nie
    miała znaczenia.

    Maddy pół roku po 5-dniowym zwolnienia w trzecim tygodniu po odejściu z
    pracy.. zasiłek wpłacony.. specjalnie dla Ciebie zajrzałam w papiery ;-)

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2003-05-16 16:50:49
    Od: "Oberfeldkurat" <o...@u...gazeta.pl>

    | Jakas podstawa prawna?

    Ustawa z 25 czerwca 1999r. o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia
    społecznego w razie choroby i macierzyństwa (Dz.U. Nr 60 poz. 636, ze
    zmianami)
    Art. 7. Zasiłek chorobowy przysługuje również osobie, która stała się
    niezdolna do pracy po ustaniu tytułu ubezpieczenia chorobowego, jeżeli
    niezdolność do pracy trwała bez przerwy co najmniej 30 dni i powstała:
    1) nie później niż w ciągu 14 dni od ustania tytułu ubezpieczenia
    chorobowego,
    2) nie później niż w ciągu 3 miesięcy od ustania tytułu ubezpieczenia
    chorobowego - w razie choroby zakaźnej, której okres wylęgania jest dłuższy
    niż 14 dni, lub innej choroby, której objawy chorobowe ujawniają się po
    okresie dłuższym niż 14 dni od początku choroby.

    | Bo jak dotąd ubezpieczenie chorobowe ustawało po 30 dniach od końca
    | okresu za który opłacono ostatnia składke.

    To dotyczy ubezpieczenia zdrowotnego.

    Andrzej K.

  • 5. Data: 2003-05-20 07:38:04
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Oberfeldkurat napisał:

    > Ustawa z 25 czerwca 1999r. o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia
    > [ciach]
    >
    > To dotyczy ubezpieczenia zdrowotnego.

    A więc powinnam iśc zwrócic zasiłek...?

    Maddy