    From: "Gregor" <i...@e...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Wypowiedzenie - sprawa wynagrodzenia
    Date: Wed, 14 May 2003 16:30:47 +0200

    Witam.

    30 kwietnia zakonczylem wspolprace z pewna firma.
    Wedle umowy o prace zarabialem 2050 brutto, a faktycznie otrzymywalem co
    miesiac na konto 1800 netto.
    Różnica oczywiście nie była regulowana żadnymi umowami zlecenia bądź o
    dzieło.

    Zgodnie z przepisami o wypowiedzeniach z winy pracodawcy (likwidacja
    stanowiska) otrzymalem rowniez odprawe w wysokosci odpowiadajacej kwocie na
    umowie o prace a nie takiej jak otrzymywałem co miesiąc. Jak mniemam również
    ekwiwalent za urlop niewykorzystany w tym roku (7 dni) jest wyliczany wedle
    kwoty na umowie. Z tego co wiem od odprawy nalicza się tylko 19% podatku
    (dobrze mysle?).

    I teraz mam pytanie:

    Czy w Sądzie Pracy jestem w stanie otrzymać pozytywny wyrok dotyczący
    zaniżonego wynagrodzenia?
    Rozumiem że pracodawca na pewno otrzyma mandat, ale śmiem twierdzić że mi
    również może się oberwać.

    Generalnie, co w takich sytuacjach robić ?
    Dodam, że całość wynagrodzenia (pensja, odprawa, ekwiwalent) wpłynęła na
    moje konto dopiero dzisiaj, tj. 14.05.2003.

    Jeszcze nie straszyłem pracodawcy Urzędem Skarbowym (wiem, kij ma dwa końce,
    może mi się również dostać za odprowadzanie mniejszego podatku od
    wynagrodzenia) i czy w ogóle warto ?

    Serdecznie pozdrawiam
    Gregor
    proszę o kontakt również na priv -> e...@p...pl