  • 1. Data: 2008-10-03 18:48:11
    Temat: Wypowiedzenie a wynagrodzenie
    Od: p...@g...com

    Witam grupowiczow,
    chce zmienic prace i zrobic to w sposob plynny. Od grudnia chcialbym
    rozpoczac prace w nowej firmie. Ze starej firmy chcialbym otrzymac
    pelne, miesieczne wynagrodzenie, a nie np. za polowe listopada.

    Jak to zrobic, aby w starej firmie pracowac do konca listopada? Czy
    okres wypowiedzenia jest obowiazkowy, tj. gdy umowa zostanie
    rozwiazana 1 listopada, wtedy mam obowiazek pracowac rowno miesiac,
    chyba, ze zostane z tego obowiazku zwolniony -- ale wtedy przysluguje
    mi i tak odszkodowanie? Dobrze mysle?

    Czy to odszkodowanie bedzie wyzsze/nizsze od wynagrodzenia?

    Nie wiadomo jak pracodawca zareaguje na informacje o moim odejsciu,
    moze byc troche emocji i mozemy sie nie porozumiec..

    --
    Pan Kalin

  • 2. Data: 2008-10-03 18:55:00
    Temat: Re: Wypowiedzenie a wynagrodzenie
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    p...@g...com pisze:
> [...]
    > rozpoczac prace w nowej firmie. Ze starej firmy chcialbym otrzymac
    > pelne, miesieczne wynagrodzenie, a nie np. za polowe listopada.

    Dlaczego mialbys otrzymac wynagrodzenie za polowe listopada? Zakladam ze
    pracujesz na pelnym etacie wiec Twoje wypowiedzenie bedzie obowiazywac
    od 1 listopada.

    > Jak to zrobic, aby w starej firmie pracowac do konca listopada?

    Zlozyc wypowiedzenie przed 1 listopada.

    > Czy
    > okres wypowiedzenia jest obowiazkowy,

    nie

    tj. gdy umowa zostanie
    > rozwiazana 1 listopada, wtedy mam obowiazek pracowac rowno miesiac,
    > chyba, ze zostane z tego obowiazku zwolniony

    Tak. Mozna rozwiazac umowe za porozumieniem stron np.

    -- ale wtedy przysluguje
    > mi i tak odszkodowanie? Dobrze mysle?

    Jakie odszkodowanie? Za co?

    > Czy to odszkodowanie bedzie wyzsze/nizsze od wynagrodzenia?

    Jakie odszkodowanie?

    > Nie wiadomo jak pracodawca zareaguje na informacje o moim odejsciu,
    > moze byc troche emocji i mozemy sie nie porozumiec..

    A jak ma zareagowac? Skladasz wypowiedzenie i juz - przeciez to normalna
    sprawa.

    Jacek Kustra

  • 3. Data: 2008-10-03 18:55:52
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    castrol pisze:

    > Dlaczego mialbys otrzymac wynagrodzenie za polowe listopada? Zakladam ze
    > pracujesz na pelnym etacie wiec Twoje wypowiedzenie bedzie obowiazywac
    > od 1 listopada.

    Aha, jeszcze pytanie ile czasu pracujesz w obecnej firmie? Bo to tez ma
    znaczenie co do dlugosci okresu wypowiedzenia.

    Jacek Kustra

  • 4. Data: 2008-10-03 22:34:17
    Od: p...@g...com

    On 3 Paź, 20:55, castrol <j...@w...wp.pl> wrote:

    > Aha, jeszcze pytanie ile czasu pracujesz w obecnej firmie? Bo to tez ma
    > znaczenie co do dlugosci okresu wypowiedzenia.

    To juz sprawdzilem w kodeksie pracy: mam 1 miesiac wypowiedzenia.

    Chodzi mi o to, czy jest mozliwa taka sytuacja:
    - chce odejsc z pracy i skladam wypowiedzenie przed 1 listopada (lub
    uzgadniam z szefem i za porozumieniem stron),
    - szef mowi: ok, masz okres wypowiedzenia do końca listopada, ale ja
    ciebie z obowiazku swiadczenia pracy zwalniam, pakuj sie i do domu,
    - nie wykonuję pracy, bo nie mogę,
    - nie przysługuje mi wynagrodzenie (?)

    I zostaję bez dochodu za listopad. Może tak się stać?

  • 5. Data: 2008-10-03 23:44:43
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2008-10-04 00:34 p...@g...com napisał/a:

> [...]
    > - nie wykonuję pracy, bo nie mogę,
    > - nie przysługuje mi wynagrodzenie (?)
    >
    > I zostaję bez dochodu za listopad. Może tak się stać?

    Przysługuje Ci wynagrodzenie. Siedzisz w domu, ale wypłatę dostaniesz.

    --
    animka

  • 6. Data: 2008-10-04 09:06:42
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    p...@g...com pisze:

    > - szef mowi: ok, masz okres wypowiedzenia do końca listopada, ale ja
    > ciebie z obowiazku swiadczenia pracy zwalniam, pakuj sie i do domu,

    Wszystko na pismie bierz. Oczywiscie taka sytuacja moze miec miejsce.

    > - nie wykonuję pracy, bo nie mogę,

    Mozesz, ale twoj pracodawca tego nie chce

    > - nie przysługuje mi wynagrodzenie (?)

    Przysluguje

    > I zostaję bez dochodu za listopad. Może tak się stać?

    Nie.

    To sie tyczy wypowiedzenia umowy o prace bez koniecznosci swiadczenia
    pracy w okresie wypowiedzenia.

    Porozumienie stron nie jest wypowiedzeniem i w tym porozumieniu mozna
    sie umowic na wszystko - takze na to ze nie otrzymasz wynagrodzenia.

    Jacek Kustra

  • 7. Data: 2008-10-04 12:10:40
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:48e73229$1@news.home.net.pl castrol
    <j...@w...wp.pl> pisze:

    > Porozumienie stron nie jest wypowiedzeniem i w tym porozumieniu mozna sie
    > umowic na wszystko - takze na to ze nie otrzymasz wynagrodzenia.
    Art. 84 KP.

    --
    Jotte

  • 8. Data: 2008-10-04 13:00:37
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Jotte pisze:

    > Art. 84 KP.

    Troche niedokladnie moze napisalem. Nie mam na mysli ze pracownik zrzeka
    sie wynagrodzenia a jedynie sytuacje w ktorej umowa zostaje rozwiazana
    za porozumieniem stron bez ustawowego okresu wypowiedzenia. Czyli de
    facto natychmiast. W tym wypadku pracownik nie otrzyma wynagrodzenia za
    miesiac w ktorym bylby normalnie "na wypowiedzeniu" gdyby zdecydowal sie
    w normalnym trybie wypowiedziec umowe z zachowaniem miesiecznego okresu
    wypowiedzenia?

    Jacek Kustra

  • 9. Data: 2008-10-04 13:28:58
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:48e768fd$1@news.home.net.pl castrol
    <j...@w...wp.pl> pisze:

    > Troche niedokladnie moze napisalem.
    No wiesz, ja bym powiedział, że po prostu błędnie, ale niech będzie. ;)

    > Nie mam na mysli ze pracownik zrzeka sie wynagrodzenia a jedynie sytuacje
    > w ktorej umowa zostaje rozwiazana za porozumieniem stron bez ustawowego
    > okresu wypowiedzenia. Czyli de facto natychmiast.
    Czemu de facto natychmiast?

    > W tym wypadku pracownik nie otrzyma wynagrodzenia za miesiac w ktorym
    > bylby normalnie "na wypowiedzeniu" gdyby zdecydowal sie w normalnym trybie
    > wypowiedziec umowe z zachowaniem miesiecznego okresu wypowiedzenia?
    Nie rozumiem o co pytasz.

    --
    Jotte

  • 10. Data: 2008-10-04 19:10:49
    Od: p...@g...com

    > Aha, jeszcze pytanie ile czasu pracujesz w obecnej firmie? Bo to tez ma
    > znaczenie co do dlugosci okresu wypowiedzenia.

    Mam 1 miesięczne wypowiedzenie.

    Zastanawiam się, czy jest możliwy taki scenariusz:
    1. Okres wypowiedzenia jest w jakimś sensie opcjonalny i zależny od
    szefa (?)
    2. Skladam wypowiedzenie 29 pazdziernika
    3. Szef mowi: ok, skracam Ci okres wypowiedzenia do 3 dni, po tym
    czasie nie musisz przychodzic do pracy (nie powinienes)
    4. W efekcie nie przepracowuję listopada i nie mam za ten miesiąc
    dochodów

    Czy okres wypowiedzenia mam zagwarantowany i po złożeniu wypowiedzenia
    mogę być pewny, że przez miesiąc mogę normalnie pracować?

    --
    Pan Kalin