  • 71. Data: 2010-11-30 12:50:54
    Temat: Re: Wypadek w szkole. Zadośćuczynienie.
    Od: "Damian" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Dysiek" <b...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:id244f$d31$1@inews.gazeta.pl...

    > W jaki sposob nie dopelnili? Wyjasnij nam to.

    Który raz to już piszę??? Więc jeszcze raz: NIE BYŁO ICH W CHWILI ZDARZENIA
    PRZY DZIECIACH!!!

    Damian

  • 72. Data: 2010-11-30 13:15:53
    Od: "Damian" <s...@w...pl>

    Podsumuję Twoją odpowiedź krótko. Czy Ty potrafisz mysleć i analizować co
    ja piszę? Według mnie absolutnie nie. Jesteśjak automat zaprogramowany aby
    komuś dowalić i upodlić....
    A Twój cynizm przekracza wszelkie granice przyzwoitości. I szkoda czasu na
    dyskusję z Tobą.
    Współczuję Twoim bliskim....

    Damian.

  • 73. Data: 2010-11-30 13:39:42
    Od: "Damian" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Jacek /Jaco/ Jakubowski" <j...@p...fm> napisał w
    wiadomości news:4cf4b258@news.home.net.pl...

    > No popatrz a ja znalazłem inny cytat:
    > www.ko.rzeszow.pl/zalaczniki/scenariusze/ar%20800_3.
    doc

    No widzisz te paragrafy można stosować poza szkołą. W szkole za wybryki
    dziecka odpowiada szkoła.
    I nie tylko wygooglałem lecz pytałem prawnika.

> [...]
    > z dyżurem dla nauczyciela.
    >
    > Z moich domysłów i wspomnień wychodzi taki plan:
    > 1. Dzwonek na przerwę
    > 2. Nauczyciel czeka aż dzieciarnia się spakuje i wyjdzie z klasy (1 min.)
    > [.............]
    > Już mi wyszły 4 min., jeżeli przerwa trwa 5 min., to w/g Ciebie
    > nauczyciel przez 80% czasu nie pełnił swojego dyżuru i ponosi
    > odpowiedzialność?

    > 8. Dzwonek, nauczyciel udaje się do swojej klasy (0,5 min.),
    > w tym czasie dzieciaki, które czekają na niego pod klasą
    > są bez opieki - znów wina tego nauczyciela, prawda?

    Wiesz, że mnie najmniej interesuje to jak szkoła opracuje swój system
    dyżurów???
    Zacytuję teraz kogoś mądrego: " ... Rodzic ma obowiązek posyłać dziecko do
    szkoły a szkoła ma obowiązek zapewnic temu dziecku bezpieczeństwo. Koniec i
    kropka....."

    > Na początku myślałem, że chcesz uzyskać od sprawcy odszkodowanie, aby
    > wyleczyć ząbki swojemu dziecku,

    A ten znowu swoje. Nie wiesz więc nie pisz głupio!

    > ale ty chcesz dopiec "bogom".

    I znów odzywa się "orzeł" czytania ze zrozumieniem!
    Gdybym chciał już by to się stało.

    > Naprawdę nie masz urazu z dzieciństwa?

    Po Twoich wypowiedziach raczej ja mam prawo sądzić, że albo jesteś
    nauczycielem albo jego synem i to Tobie pozostał jakiś uraz z dzieciństwa.

    Damian.

  • 74. Data: 2010-11-30 14:23:06
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Damian wrote:

    > Użytkownik "Dysiek" <b...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Który raz to już piszę??? Więc jeszcze raz: NIE BYŁO ICH W CHWILI
    > ZDARZENIA PRZY DZIECIACH!!!

    Damian, nie tędy droga.
    Jedyne, o co możesz się zaczepić, to fakt, że nie poinformowano Cię o
    zdarzeniu i pozostawiono dziecko bez opieki ze strony lekarza przez 4
    godziny. Z reszty się wyłgają i tyle.
    Justyna

  • 75. Data: 2010-11-30 16:01:07
    Od: "Papuso Smurfo" <ryży@kominiasz.pl>

    Órzytkownik "Dysiek" napisał:

    > W jaki sposob nie dopelnili? Wyjasnij nam to.

    czytając tą dyskusję odnoszę jedynie wrażenie że w dyskusji biorą udział
    jedynie debile, albo osoby mające swój interes w tuszowaniu takich spraw
    kolesi, albo jedno i drógi:O(

    więc ci wyjaśnię:
    jesli nauczyciel wiedział o wypadku ucznia to maił obowiązek zająć się nim w
    miarę możliwości, a jeśli nie miał to wysłąć dziecko do lekarza,
    pielęniarki, ewentualnie powiadomić jakieś służby medyczne, oraz obowiązkowo
    powiadomić o fakcie rodziców, więc zmuszanie dziecka po wypadku do
    uczestniczenia w zajęcach to jedno przewinienie, nie udzielenie mu pomocy do
    drógie przewinienie, nie poinformowanie rodziców, czyli celowe zatajenie
    przed rodzicami wypadku to przecie przewinienie, a jak bym był prawnikiem to
    jeszcze bym ci przytoczył 2, albo i trzy razy tyle, ;poniał?:O(

  • 76. Data: 2010-11-30 16:12:22
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > Tyle ze w momencie "oddania" dziecka do szkoly odpowiedzialnosc za niego
    > ponosi szkola i nauczyciele.

    Rodzac sie i placac podatki powinienes moc zawsze liczyc na policje. A tak
    nie jest. Wracajac do szkolnictwa - jeszcze zeby bylo dobrze dofinansowane
    to mozna by miec pretensje, ze nie zatrudnia np. dodatkowej osoby na dyzury,
    jednak w momencie, gdy wielu szkolom brakuje na opal, srodki czystosci, etc
    takie dumanie jest czysta abstrakcja.

    Dysiek

  • 77. Data: 2010-11-30 16:15:37
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > Znasz jego obowiazki w czasie dyzuru? No chyba ze sam jestes nauczycielem.

    Znam. Masz po dzwonku isc po dziennik i zasuwac do klasy bo lekcja ma trwac
    45 min a nie 40.

    > Powtarzam - jest odpowiedzialny ten pod ktorego faktyczna opieka
    > pozostrawalo dziecko.

    Czyli kogo? I dlaczego autor ma pretensje do nauczyciela dyzurujacego i
    wychowacy (pomijajac niepowiadomienie o wypadku)?

    > za razace niedopelnienie obowiazkow 9a takim jest dopuszczenie do wypadku)
    > odpowie. Tyle.
    > jak z powodu wypadku nie z twojej winy zginie inny kierowca tez odpowiesz
    > w sadzie za "nieumyslne spowodowanie smierci". Dostaniesz wyrok w
    > awiasach. I co?

    Nauczyciel dopelnil swojego obowiazku - byl na dyzurze. Nieumyslnie niczego
    nie spowodowal - to nie on podstawial noge.

    Dysiek

  • 78. Data: 2010-11-30 16:18:40
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > a Ty masz dzieci?
    > Jesli masz to pewnie juz dawno ci na glowe wlazly heh.

    Skad taki wniosek? Na pewno nie trzymalbym zawsze strony dzieciaka jak
    dzisiejsi rodzice, ktorzy uwazaja, ze ich "pociecha" jest bez skazy a inni w
    okolo nie moga miec racji.

    > Powtorze - a jakby zabil? To co? Tez nikt by za to mial nie odpowiedziec?

    Chyba ten kto zabil, nie? A nie dyzurujacy nauczyciel. Nie sadzisz? To tak
    jakby skazac cie za morderstwo, ktore tylko widziales z 20 metrow i nie
    miales czasu nawet zareagowac.

    > Nikt nie mowi o zwalnianiu nauczyciela, a jedynie o poniesieniu przez
    > niego odpowiedzialnosci za dziecko ktore nota bene wzial pod swoja opieke
    > w momencie kiedy weszlo do szkoly.
    > Nieistotnym jest KTORY nauczyciel (czy nawet sam dyrektor).

    Istotne to jest bardzo - dlaczego ktos chce zwalniac wychowace czy
    nauczyciela dyzurujacego skoro nie nawalili (pomijajac fakt
    niepoinformowania rodzica)?

    Dysiek

  • 79. Data: 2010-11-30 16:20:30
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > Który raz to już piszę??? Więc jeszcze raz: NIE BYŁO ICH W CHWILI
    > ZDARZENIA PRZY DZIECIACH!!!

    Tlumacze ci po raz kolejny - wychwoawcy nie musialo byc, bo nie mial dyzuru.
    Nauczyciel dyzurujacy dyzur mial na sto %, a po dzwonku udal sie na zajecia.
    Gdzie tu widzisz niedopelnienie obowiazkow? Poza tym jesli wypadek zdarzylby
    sie w trakcie przerwy to tez mialbys pretensje do nauczyciela dyzurujacego
    ze nie upilnowal?

    Dysiek

  • 80. Data: 2010-11-30 16:24:56
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > Wiesz, że mnie najmniej interesuje to jak szkoła opracuje swój system
    > dyżurów???

    Zachowujesz sie jak blondynka ktora uderzajac autem w drzewo mowi: nie wiem
    jak to sie stalo, trabilam! Sa pewne realia - nikt nie jest w stanie
    opiekowac sie twoim dzieckiem caly czas - to niewykonalne - sa tez inne
    dzieci. Nauczyciel nie potrafi sie tez teleportowac do pokoju po klucze i
    miec caly czas dzieci na oku. Chcesz to zmienic - dofinansuj etat
    swietliczanki - niech stoi na przerwach i lekcjach (no bo co by bylo jakby
    twoje dziecko wybilo sobie zeby idac do toalety na lekcji?). Szkola zapewnia
    bezpieczenstwo na tyle na ile moze - podobnie jak policja. Czy jak ktos ci
    zarysuje auto to psioczysz na policje czy raczej na chamstwo ludzi?

    Dysiek