    From: RadoslawF <r...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wypadek - obowiązki policjanta
    Date: Thu, 04 Feb 2010 07:54:09 +0100

    Dnia 2010-02-04 01:32, Użytkownik pmlb napisał:

    > Nie jest tak do konca jak piszesz. Sprawdz prosze ile osob ma prawo
    > jazdy i jest cukrzykiem...
    > A z cukrzykiem jest roznie, ale pamietaj cukrzyk nie traci przytomnosci!
    > Brak insuliny to nie jest jak god narkotykowy czy otepoienie pijackie.
    > Ckrzyk ma caly czas zdrowa swiadomosc co sie dzieje.

    Ma świadomość, przytomności nie straci, ale nadmierny poziom
    cukru doprowadza do senności.

    > Glupi glnia, ktory najwyrazniej nie byl przeszkolony do takich sytuacji,
    > swoim postepowaniem doprowadzil do nerwicy u cukrzyka co w sytuacji
    > niskiego cukru jest nie trudne. Widac na filmie, a raczej slychac jak
    > gosc stara sie uniknac "wybuchu" zdenerwowania! Albo jest nizlym aktorem
    > albo faktycznie cukrzykiem.

    Gość jest cwaniakiem który liczył na niewiedzę policjanta i dzięki
    temu unikniecie konsekwencji przekroczenia prędkości.

    > W tym wypadku, po udzieleniu pierwszej informacji i sprawdzeniu
    > papierow, policja powinna go odeskorotwac do apteki, mowil jaka i co w
    > niej bedzie, po wstrzyknieciu insuliny policja powinna kontynuowac swoej
    > procedury. Tak jest w UK, tak jest tez w USA. Podejrzewam, ze podbnie w
    > Nimczech czy we Francji.

    Ale policja od razu kiedy bajki opowiadał o spieszeniu się po
    insulinę zaproponowała wezwanie pogotowia, odmówił.

    > Naturalnie nic go nie tlumaczy, ze jechal 160 czy iles tam, jednak nie
    > zawsze wszystko jest czarno-biale.
    > A co do kierowcow cukrzykow, jest ich mnostwo i to zawodowych, bo
    > cukrzyca nie powoduje niezdolnosci do prowadzenia samochodu. Cukrzyk z
    > brakiem cukru i w stanie zdenerwowania sie nie nadaje, bo wowczas
    > faktycznie wzrok sie pogarsza a i stan psychiczny paskudny.

    Bredzisz. Jestem cukrzykiem, brak lub nadmiar cukru nie wywołuje
    zdenerwowania. Nadmiar cukru (na to skarżył się opisywany
    kombinator) prowadzi do senności. Za mały poziom cukru prowadzić
    może do utraty przytomności, w tym momencie zalecane jest podniesienie
    poziomu cukru przez zjedzenie czegoś.
    Cwaniak tłumaczył się koniecznością wstrzyknięcia insuliny więc
    miał w tym momencie nadmiar cukru.

    > A w tym przypadku, raz jeszcze napisze. Przekroczyl szybkosc, narazil
    > innych za co piwnien dostac kare, ale policja nie powinna zachowywac sie
    > tak jesk sie zachowala, to bylo malo profesjonalne, dodatkowo dwa
    > zdarzenia na tym filmie:

    W tym przypadku policja zachowała się bardzo profesjonalnie.
    Nie dała się zbajerować czy oszukać zrobiła swoje a kombinatorowi
    sprowadziła karetkę.

    > - proba zastraszenia wyciagiem, ze byl karany... to dziala na cukrzyjka
    > w takim stanie jak czerwona plachta na byka, nie wiem na co liczyl
    > glina, na to, ze bedzie miec okazje do postrzelania sobie?
    > i sprawa druga:

    W ten sposób dał tłumokowi do zrozumienia że jego tłumaczenia
    o potrzebie wstrzyknięcia insuliny potraktuje jako wykręt
    recydywisty. I słusznie.

    To tłumaczenie poprą odpowiednim bodźcem finansowym.