  • Data: 2010-02-04 10:43:32
    Temat: Re: Wypadek - obowiązki policjanta
    Od: cyklista <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik pierwiosnek napisał:

    > A tak czysto teoretycznie dywagując: załóżmy że jestem w analogicznej
    > sytuacji, mam skręcić w lewo i co prawda WIDZĘ wyłaniający się na końcu
    > wzniesienia samochód, ale mimo to ruszam, zakładając że spokojnie zdążę

    Właśnie, "zakładając" a nie masz zakładać tylko obserwować i ocenić
    prędkość pojazdu i nie ruszać jak nie masz pewności że zdążysz

    > skręcić, okazuje się, że samochód jechał zbyt szybko (idźmy na całość:
    > 200 km/h), uderza we mnie i zabija bądź powoduje kalectwo, dozwolona
    > prędkość to 70 km/h, jak rozumiem w takiej sytuacji byłabym winna (lub
    > choćby współwinna)? To smutne w sumie :( Wiem, że zasada ograniczonego
    > zaufania, itd., ale jakoś mi się to z wewnętrznym poczuciem
    > sprawiedliwości kłóci...
    > Pozdrawiam,

    Nie istnieje zasada ograniczonego zaufania, a z poczuciem
    sprawiedliwości to kłócić ci się może dopiero historyjka, jakby ten
    samochód wyskoczył zza wzniesienia w momencie jakbyś już rozpoczęła manewr.