  • 11. Data: 2004-01-06 19:51:59
    Temat: Re: Wypadek na torach
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr 'Gerard' Machej" <g...@a...eu.org> napisał w
    wiadomości news:btf1jh$q2r$1@inews.gazeta.pl...

    No to pozostaje nam poczekać, jak inicjujący wątek się wypowie. Bo dla
    mnie belki zrównane z torem, to po prostu te beli na przejeździe czy
    przejściu przez tory.

  • 12. Data: 2004-01-06 21:08:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 Jan 2004, Robert Tomasik wrote:

    >+ Użytkownik "Lesio5" <I...@w...pI> [...]
    >+ > Konfabulujesz. Obowiazuje zakaz poruszania sie po torach.
    >+
    >+ Tak, a przejazdy przez tory powstały dla tego, że kolej nakłania
    >+ społeczeństwo do nieposłuszeństwu ustawie.

    Uwziąłeś się trafić na p.r.h.n. ? :)

    >+ wzdłuż torów i ich przekraczanie w miejscu niedozwolonym. Z tego co pisał
    >+ inicjujący to było zorganizowane przez kolej przejście.

    Znaczy: napis "tu wolno przekraczać tory" ?

    To że belki leżały wyczytałem. Czy to było "na trasie chodnika"...
    nie wiem, nie napisano. No i mam w okolicy kilka przejazdów
    (z chodnikiem, kiedyś byli drożnicy i opuszczali zapory) przy
    których NIE MA zakazu przechodzenia o który upominał się
    "chiniol": znaczy w razie potrącenia przysługuje odszkodowanie ?
    Z kolei - jak będzie zakaz, to znaczy że po chodniku po
    torach przejść nie wolno... Hm... Coś mi tu nie pasuje,
    mimo że pora późna !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 13. Data: 2004-01-06 21:41:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości
    tezjan.zabrze.pl...

    > Uwziąłeś się trafić na p.r.h.n. ? :)

    No żartowałem. Skoro przez tory przechodzić nie wolno to taki przejazd
    jest istną prowokacja.

    > Znaczy: napis "tu wolno przekraczać tory" ?

    Nie, napisów takich ta nigdzie nie widziałem. Jak są te belki, to są po
    to, by przejeżdżać albo przechodzić. No i w znanych mi przypadkach, gdy
    PKP nie życzy sobie, by ktoś postronny z takiego przejścia korzystał, to
    umieszczają tablicę "przejście zabronione" albo równorzędną. Nie
    wykluczam, że gdzieś w kraju istnieją tablice "Tu wolno przechodzić", choć
    osobiście nigdy takiej nie widziałem.

> [...]
    > Z kolei - jak będzie zakaz, to znaczy że po chodniku po
    > torach przejść nie wolno... Hm... Coś mi tu nie pasuje,

    Ale ja właśnie staram się dowieść, ze to odszkodowanie jest bez sensu.
    Pieszy ma pierwszeństwo na przejściu dla pieszych przez drogę, a nie przez
    tory. Przecież pociąg nie ma żadnych szans zatrzymać się przed przejściem,
    chyba że maszynista będzie przez lornetkę obserwował tory. Bo taki pociąg
    hamuje kilka kilometrów.

  • 14. Data: 2004-01-06 22:10:44
    Od: "chiniol" <c...@p...onet.pl>

    Dodaje ze z drugiej strony umieszczony jest zakaz przechodzenia przez tory.
    W tym miejscu przechodzi dziennie kilkaset osob, poniewaz po jednej stronie
    jest Geant a po drugiej domy mieszkalne. W jedna i druga strone od tego
    przejscia jest siatka zabezpieczajaca, a akurat w tym miejscu nie. Z moich
    informacji wynika, ze rocznie ginie w tym miejscu kilkanascie osob, co daje
    jedno z najbardziej smiertelnych przejsc lub nie-przejsc w Polsce. Do tego
    PKP do dnia dzisiejszego nie pokwapilo sie z zabezpieczeniem tego
    przejscia - wystarczy kilka metrow plotu i znak. W kazdym razie w moim
    odczuciu PKP ponosi wspolodpowiedzialnosc.

    pozdrawiam i dziekuje za duzy odzew.

    chiniol

  • 15. Data: 2004-01-06 22:26:36
    Od: Piotr 'Gerard' Machej <g...@a...eu.org>

    Użytkownik chiniol <c...@p...onet.pl> napisał:
    > Dodaje ze z drugiej strony umieszczony jest zakaz przechodzenia przez tory.
    > W tym miejscu przechodzi dziennie kilkaset osob, poniewaz po jednej stronie
    > jest Geant a po drugiej domy mieszkalne.

    Zgaduję, że przechodzą w obie strony, a nie tylko w jedną? Doskonale więc
    zdają sobie sprawę z istnienia zakazu. Znak z przeciwnej strony
    prawdopodobnie po prostu ktoś zerwał.

    > Z moich
    > informacji wynika, ze rocznie ginie w tym miejscu kilkanascie osob, co daje
    > jedno z najbardziej smiertelnych przejsc lub nie-przejsc w Polsce.

    Nic dziwnego, skoro maszynista nie spodziewa się przejścia (nie zwalnia
    i nie sygnalizuje), a tu nagle ma przed oczami kilkadziesiąt osób
    na torach. Powiedz jeszcze, że tam w pobliżu jest zakręt... :/

    > Do tego
    > PKP do dnia dzisiejszego nie pokwapilo sie z zabezpieczeniem tego
    > przejscia - wystarczy kilka metrow plotu i znak.

    Mają otoczyć całe tory wysoką siatką pod napięciem? Jeśli ludzie
    sami się pchają na tory w miejscu, gdzie nie ma przejścia, to
    co na to może kolej? Postawić tam całodobowy dozór SOKistów?
    Może po zapłaceniu kilku mandatów ludzie by zaczęli chodzić
    właściwą trasą. Akurat z takimi "zielonymi" przejściami miałem
    sporo do czynienia - choćby przy akademikach w Katowicach
    Piotrowicach. Jakkolwiek by nie zabezpieczać, ludzie i tak
    zniszczą i zrobią przejście.

    > W kazdym razie w moim odczuciu PKP ponosi wspolodpowiedzialnosc.

    Według mnie, to raczej PKP powinno wystąpić o odszkodowanie.
    Każdorazowy wypadek to kilkugodzinne zatrzymanie pociągu,
    oczekiwanie na przyjazd karetki, Policji, spisywanie zeznań...
    A każdy, kto tam przechodzi, to po prostu potencjalny
    samobójca. Jak wpadniesz pod samochód przebiegając przez
    ulicę 20m od przejścia, to też będziesz się domagał odszkodowania?
    Pomyśl trochę.
    A mieszkańcy niech zaczną walczyć o wykonanie kładki nad
    torami, skoro jest to tak bardzo uczęszczana trasa.

    Pozdrawiam,
    Gerard

  • 16. Data: 2004-01-07 18:06:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 Jan 2004, Robert Tomasik wrote:
    [...]
    >+ No żartowałem. Skoro przez tory przechodzić nie wolno to taki przejazd
    >+ jest istną prowokacja.
    [...]
> [...]
    >+ > (z chodnikiem, kiedyś byli drożnicy i opuszczali zapory) przy
    >+ > których NIE MA zakazu przechodzenia o który upominał się

    Zauważ że fakty przeczą nieco tezie o "prowokacji": aczkolwiek
    rozumiem że zgadzasz się co do idei że przechodzić "nie wolno
    przez tory", to ja chciałem wykazać że możliwość przejścia
    lub przejazdu to nie jest żadna "prowokacja", tylko raczej
    stan normalny :)
    [...]

    >+ Ale ja właśnie staram się dowieść, ze to odszkodowanie jest bez sensu.

    No, w wybranych kwestiach się czasem zgadzamy, to dlaczego
    teraz nie mielibyśmy :)
    Z całego wątku mogę nie zgodzić się jeszcze z jednym
    twierdzeniem Krzyska P że "zawsze potrafi usłyszeć że
    jedzie pociąg".
    Nie podważając nic w jego opinii "poznać że jestem na
    torach" :) - z "usłyszeniem" proponuję *sporą* ostrożność.
    Można usłyszeć za późno i wcale nie tak trudno o to
    *w niektórych miejsca* i przy "odpowiednich" warunkach
    atrmosferycznych (miły szum wichury...).
    Rzeczony członek rodziny chinola mógł się zetknąć z takim
    przypadkiem po raz pierwszy w życiu... :(

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 17. Data: 2004-01-07 19:12:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości

> [...]
    > przez tory", to ja chciałem wykazać że możliwość przejścia
    > lub przejazdu to nie jest żadna "prowokacja", tylko raczej

    A zgadzam się, z tym że raczej należy wybrać te dłuższe chwile, gdy akurat
    tory nie są zajęte przez pociąg. Bez względu na przepisy pociąg jest
    większy i twardszy. Po za tym z taka kupą żelastwa raczej bym odradzał
    wdawanie się w spór o prawo do pobytu na torach. Wynik można raczej
    przewidzieć z góry. Nie słyszałem, by komuś udało się go wygrać. Zasięg
    człowieka sięga co najwyżej rozpędzonego byka, bo niejakiemu Ojamie
    udawało się przekonać te zwierzęta, że to on ma prawo być na arenie, a nie
    one. Ale pociąg jest nieco większy i o wiele bardziej uparty.

> [...]
    > Nie podważając nic w jego opinii "poznać że jestem na
    > torach" :) - z "usłyszeniem" proponuję *sporą* ostrożność.

    Jeśli się nie mylę, to chyba któraś wersja prawa o ruchu drogowym
    przewidywała przykładanie w takich mementach ucha do szyny. Może o tym
    myślał? :-)))

  • 18. Data: 2004-01-08 12:57:36
    Temat: OT: Wypadek na torach
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 Jan 2004, Robert Tomasik wrote:
    [...]
    >+ A zgadzam się, z tym że raczej należy wybrać te dłuższe chwile, gdy akurat
    >+ tory nie są zajęte przez pociąg. Bez względu na przepisy pociąg jest
    >+ większy i twardszy.

    Ależ *TEGO* to ja nie podważałem !

    >+ Po za tym z taka kupą żelastwa raczej bym odradzał
    >+ wdawanie się w spór o prawo do pobytu na torach. Wynik można raczej
    >+ przewidzieć z góry. Nie słyszałem, by komuś udało się go wygrać.

    Zależy od celu do osiągnięcia.
    Uświadomiwszy sobie że przyroda zna przypadki ubezpieczenia się
    ("na życie") celem skasowania odszkodowania (kosztem swojego życia)
    i że dowód iż było to działanie celowe może być trudny - wracamy
    na tory grupy .prawo !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 19. Data: 2004-01-08 16:59:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...

    > wracamy na tory grupy .prawo !

    No dobra. podaj mi racjonalny przykład sytuacji, w której pieszy
    przechodzący przez tory ma pierwszeństwo przed pociągiem i nie jest
    zobowiązany do upewnienia się, że żaden nie nadjeżdża.

  • 20. Data: 2004-01-08 21:29:16
    Od: "sp6mlz" <s...@p...onet.pl>

    Witam serdecznie!

    Użytkownik KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:M...@n...tpi.pl...
    PKP???

    > Wspolczuje, ale:
    >
    > Nie wiem jak ow krewny, ale ja jakos zawsze potrafie poznac, ze jestem
    > na torach oraz uslyszec i zobaczyc, ze jedzie pociag ... Bez wzgledu na
    > miejsce, w ktorym na nie wszedlem. Przeciez pociag nie porusza sie
    > bezglosnie i z predkoscia swiatla ...

    Czytam tę grupę od niedawna, ale jestem pod wrażeniem
    co najmniej kilku wątków (pozytywnym wrażeniem, ale nie wnikajmy w temat).

    Również współczuję skutków wypadku...

    Chciałbym jednak przestrzec wszystkich czytających przy okazji...
    Pociągi są prawie niesłyszalne kiedy nadjeżdżają! A przynajmniej
    są słyszane stanowczo za późno. Tylko proszę nie przypominać sobie
    dźwięku z dworca/stacji, to co innego niż pociąg w szczerym polu.
    Tory to teren _zakazany_ !!!

    BTW wielokrotnie wkurzałem się na maszynistów, którzy w środku nocy
    włączają długi sygnał przed przejazdem kolejowym (mam dwa obok siebie).
    Ale to nie jest złośliwość (zbudzić tych co śpią, a co!). To potrzeba
    wynikająca z doświadczeń.

    (nie mam nic wspólnego z PKP, jam niczemu nie winien programista)

    Wszystkiego dobrego w Nowym Roku - Wojtek H.