    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wypadek na torach
    Date: Wed, 7 Jan 2004 20:12:14 +0100
    Sender: r...@p...onet.pl@pc40.nowysacz.cvx.ppp.tpnet.pl

    wiadomości

    > Zauważ że fakty przeczą nieco tezie o "prowokacji": aczkolwiek
    > rozumiem że zgadzasz się co do idei że przechodzić "nie wolno
    > przez tory", to ja chciałem wykazać że możliwość przejścia
    > lub przejazdu to nie jest żadna "prowokacja", tylko raczej
    > stan normalny :)
    > [...]

    A zgadzam się, z tym że raczej należy wybrać te dłuższe chwile, gdy akurat
    tory nie są zajęte przez pociąg. Bez względu na przepisy pociąg jest
    większy i twardszy. Po za tym z taka kupą żelastwa raczej bym odradzał
    wdawanie się w spór o prawo do pobytu na torach. Wynik można raczej
    przewidzieć z góry. Nie słyszałem, by komuś udało się go wygrać. Zasięg
    człowieka sięga co najwyżej rozpędzonego byka, bo niejakiemu Ojamie
    udawało się przekonać te zwierzęta, że to on ma prawo być na arenie, a nie
    one. Ale pociąg jest nieco większy i o wiele bardziej uparty.

    > No, w wybranych kwestiach się czasem zgadzamy, to dlaczego
    > teraz nie mielibyśmy :)
    > Z całego wątku mogę nie zgodzić się jeszcze z jednym
    > twierdzeniem Krzyska P że "zawsze potrafi usłyszeć że
    > jedzie pociąg".
    > Nie podważając nic w jego opinii "poznać że jestem na
    > torach" :) - z "usłyszeniem" proponuję *sporą* ostrożność.

    Jeśli się nie mylę, to chyba któraś wersja prawa o ruchu drogowym
    przewidywała przykładanie w takich mementach ucha do szyny. Może o tym
    myślał? :-)))