    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wypadek na torach
    Date: Tue, 6 Jan 2004 22:41:33 +0100

    wiadomości
    news:Pine.WNT.4.58.0401062203080.-129791867@k6-2.por
    tezjan.zabrze.pl...

    > Uwziąłeś się trafić na p.r.h.n. ? :)

    No żartowałem. Skoro przez tory przechodzić nie wolno to taki przejazd
    jest istną prowokacja.

    > Znaczy: napis "tu wolno przekraczać tory" ?

    Nie, napisów takich ta nigdzie nie widziałem. Jak są te belki, to są po
    to, by przejeżdżać albo przechodzić. No i w znanych mi przypadkach, gdy
    PKP nie życzy sobie, by ktoś postronny z takiego przejścia korzystał, to
    umieszczają tablicę "przejście zabronione" albo równorzędną. Nie
    wykluczam, że gdzieś w kraju istnieją tablice "Tu wolno przechodzić", choć
    osobiście nigdy takiej nie widziałem.

    > To że belki leżały wyczytałem. Czy to było "na trasie chodnika"...
    > nie wiem, nie napisano. No i mam w okolicy kilka przejazdów
    > (z chodnikiem, kiedyś byli drożnicy i opuszczali zapory) przy
    > których NIE MA zakazu przechodzenia o który upominał się
    > "chiniol": znaczy w razie potrącenia przysługuje odszkodowanie ?
    > Z kolei - jak będzie zakaz, to znaczy że po chodniku po
    > torach przejść nie wolno... Hm... Coś mi tu nie pasuje,
    > mimo że pora późna !

    Ale ja właśnie staram się dowieść, ze to odszkodowanie jest bez sensu.
    Pieszy ma pierwszeństwo na przejściu dla pieszych przez drogę, a nie przez
    tory. Przecież pociąg nie ma żadnych szans zatrzymać się przed przejściem,
    chyba że maszynista będzie przez lornetkę obserwował tory. Bo taki pociąg
    hamuje kilka kilometrów.