  • 11. Data: 2009-03-29 17:17:25
    Temat: Re: Wypadek autobusu z dziećmi w Świdnicy
    Od: "boukun" <b...@n...pl>

    Użytkownik "TomN" <s...@i...dyndns.org> napisał w wiadomości
    news:090329.190633.psp.402@intf.dyndns.org...

    > Na ręcznym, z uślizgiem tylnych kół, to może byś tam autobusem skręcił
    > a potem usiłował kolejnym manewrem z uślizgiem tylnych kół na Łąkowej
    > się zmieścić...

    > Ten znak nie oznacza odwołania zakazu wjazdu pojazdów wyższych niż...
    >
    > --
    > Tomasz Nycz
    > [priv-->>X-Email]

    Następnym razem przyjrzę się temu, ale i na filmie widać, że w prawo skręci
    autobus bez problemu, a tam jest zatoczka, można w nią cofnąć i wyjechać od tej
    strony od której wjechał. Swoim autem tam zawracałem. Od strony Kraszowic mógłby
    też wyjechać, tuż przed mostem.

    boukun

  • 12. Data: 2009-03-29 17:27:12
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "boukun" < >
> [...]
    > wyjechać od tej strony od której wjechał. Swoim autem tam zawracałem. Od
    > strony Kraszowic mógłby też wyjechać, tuż przed mostem.

    w sumie to zastępcza dyskusja.
    kierowca wysokiego pojazdu nie powinien wjechać w tą drogę . znak jest
    wyraźny widoczny

    macso

  • 13. Data: 2009-03-29 17:27:45
    Od: TomN <s...@i...dyndns.org>

    boukun w <news:gqoaj0$pft$1@atlantis.news.neostrada.pl>:

    [ciach]

    > Następnym razem przyjrzę się temu, ale i na filmie widać, że w prawo skręci
    > autobus bez problemu, a tam jest zatoczka, można w nią cofnąć i wyjechać od tej
    > strony od której wjechał. Swoim autem tam zawracałem.

    <http://www.joemonster.org/filmy/6055/Krol-zawracani
    a-autobusem>

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 14. Data: 2009-03-29 17:43:32
    Od: "boukun" <b...@n...pl>

    > Użytkownik "boukun" < >
    >>

    > w sumie to zastępcza dyskusja.
    > kierowca wysokiego pojazdu nie powinien wjechać w tą drogę . znak jest
    > wyraźny widoczny
    >
    > macso

    Wszystko się zgadza, córka mi teraz właśnie powiedziała, że facet od 18 roku
    życia jeździł autobusami i teraz miał koło 60. Tam ponoć jakaś pilotka jego
    czujnośc uśpiła mówiąc, że ona tędy często autobusami wycieczkowymi jeżdziła z
    dziećmi i że można śmiało jechać tą drogą. Wcześniej chyba sam jeździł tędy
    niższymi i się zapomniał? Teraz gość leży w szpitalu i słyszy głosy płaczących
    dzieci, zbzikował chyba.

    boukun

  • 15. Data: 2009-03-29 17:46:13
    Od: "boukun" <b...@n...pl>

    > boukun w <news:gqoaj0$pft$1@atlantis.news.neostrada.pl>:

> [...]

    Dobre, Thomas Gotschalk und "Wetten dass.."

    boukun

  • 16. Data: 2009-03-29 19:25:18
    Od: "matusm" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > Spróbowałem zrobić małą rekonstrukcję tego przedwczorajszego wypadku.
    > Czy aby napewno wystarczająco dobrze był oznakowany ten wiadukt?

    Widac jak wol ze wysokosc wiaduktu byla zle oznakowana, jedyny znak
    ustawiony prawidlowo ale nie ma na nim wskazania odleglosci do
    niewidocznego wiaduktu ,a przed wiaduktem widac boczna droge wiec jest
    skrzyzowanie ktore odwolalo ten pierwszy znak. Sam wiadukt zupelnie bez
    oznakowan wysokosci ,,,,,Wine ewidentnie ponosi Urzad Mista i Policja za
    zle oznakowanie drogi a nie kierowca

    --
    Pozdrowienia
    matusm

  • 17. Data: 2009-03-29 21:06:43
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "matusm" <m...@p...onet.pl> napisał

    > Widac jak wol ze wysokosc wiaduktu byla zle oznakowana, jedyny
    > znak ustawiony prawidlowo ale nie ma na nim wskazania odleglosci
    > do niewidocznego wiaduktu

    A musi być?

    > ,a przed wiaduktem widac boczna droge wiec jest skrzyzowanie ktore
    > odwolalo ten pierwszy znak.

    Naprawdę odwołało?
    A zresztą jak ten autobus dojechał do tego skrzyzowania? Nie
    przejechał aby za znak który mu tego zakazywał?

    > Sam wiadukt zupelnie bez oznakowan wysokosci ,,,,,Wine ewidentnie
    > ponosi Urzad Mista i Policja za zle oznakowanie drogi a nie
    > kierowca

    O! Ewidentnie! A ta głupia prokuratura będzie się jeszcze parę
    miesięcy z ewidentną sprawą pieprzyć...
    Aha, ty oczywiście wiesz kto jest zarządcą tej drogi i odpowiada za
    oznakowanie?

  • 18. Data: 2009-03-29 21:15:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "matusm" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > skrzyzowanie ktore odwolalo ten pierwszy znak. Sam wiadukt zupelnie bez
    > oznakowan wysokosci ,,,,,Wine ewidentnie ponosi Urzad Mista i Policja za

    Kierowca oczywiście winy za wadliwe oznakowanie nie ponosi, ale czemu ma je
    ponosić Policja? Przecież ona znaków w ogóle nie ustawia :-) Nie wiemy, czy
    na bocznej drodze, o której piszesz również nie ma znaku zakazu wjazdu
    pojazdów wyższych, niż ... . Poza tym nie wiemy, czy w ową boczna drogę da
    się wjechać inaczej, niż od strony znaków zakazujących wjazd.

    Co do określenia odległości od znaku zakazu do wiaduktu, to w mojej ocenie
    taka tabliczka nie miałaby absolutnie sensu. Kierującemu pojazdem wyższym
    nie wolno obok znaku przejechać, więc jakie znaczenie dla niego niby
    miałaby informacja, jak daleko jest wiadukt?

    Co do zaś samego zdarzenia, to kierujący autobusem tego typu, bez względu
    na to, czy tam jest znak, czy go nie ma powinien pod tego typu wiaduktem
    zachować ostrożność. W praktyce po prostu wjeżdżać powoli. Wówczas, gdyby
    nawet źle oszacował wysokość (w którymś momencie podawano, że nauczycielka
    jakaś mu pomagała i powiedziała, że się zmieści) to doszło by do lekkiego
    uszkodzenia pojazdu, a nie wypadku z 30=toma rannymi. I w mojej ocenie
    przede wszystkim to jest głównym błędem.

  • 19. Data: 2009-03-30 18:24:09
    Od: Rentier <f...@g...com>

    > Spróbowałem zrobić małą rekonstrukcję tego przedwczorajszego wypadku.
    > Czy aby napewno wystarczająco dobrze był oznakowany ten wiadukt?
    > http://www.youtube.com/watch?v=QYsEQKMi_Js
    >
    > boukun
    Znak B-16 mówi: "ZAKAZ WJAZDU POJAZDÓW o wysokości itd, itd..." czyli co powinien
    kierowca zrobić
    nawet nie widząc wiaduktu?
    R.

  • 20. Data: 2009-03-30 19:39:47
    Od: "boukun" <b...@n...pl>

    Użytkownik "Rentier" <f...@g...com> napisał w wiadomości

    > Znak B-16 mówi: "ZAKAZ WJAZDU POJAZDÓW o wysokości itd, itd..." czyli co
    > powinien kierowca zrobić nawet nie widząc wiaduktu?
    > R.

    Rzecz w tym, że on ten znak najwyraźniej przeoczył, albo nie pomyślał, że jedzie
    tą drogą po raz pierwszy wyższym autobusem.

    boukun