    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wypadek autobusu z dziećmi w Świdnicy
    Date: Sun, 29 Mar 2009 23:15:22 +0200

    Użytkownik "matusm" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:gqohv8$6nh$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "boukun" <b...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Widac jak wol ze wysokosc wiaduktu byla zle oznakowana, jedyny znak
    > ustawiony prawidlowo ale nie ma na nim wskazania odleglosci do
    > niewidocznego wiaduktu ,a przed wiaduktem widac boczna droge wiec jest
    > skrzyzowanie ktore odwolalo ten pierwszy znak. Sam wiadukt zupelnie bez
    > oznakowan wysokosci ,,,,,Wine ewidentnie ponosi Urzad Mista i Policja za
    > zle oznakowanie drogi a nie kierowca

    Kierowca oczywiście winy za wadliwe oznakowanie nie ponosi, ale czemu ma je
    ponosić Policja? Przecież ona znaków w ogóle nie ustawia :-) Nie wiemy, czy
    na bocznej drodze, o której piszesz również nie ma znaku zakazu wjazdu
    pojazdów wyższych, niż ... . Poza tym nie wiemy, czy w ową boczna drogę da
    się wjechać inaczej, niż od strony znaków zakazujących wjazd.

    Co do określenia odległości od znaku zakazu do wiaduktu, to w mojej ocenie
    taka tabliczka nie miałaby absolutnie sensu. Kierującemu pojazdem wyższym
    nie wolno obok znaku przejechać, więc jakie znaczenie dla niego niby
    miałaby informacja, jak daleko jest wiadukt?

    Co do zaś samego zdarzenia, to kierujący autobusem tego typu, bez względu
    na to, czy tam jest znak, czy go nie ma powinien pod tego typu wiaduktem
    zachować ostrożność. W praktyce po prostu wjeżdżać powoli. Wówczas, gdyby
    nawet źle oszacował wysokość (w którymś momencie podawano, że nauczycielka
    jakaś mu pomagała i powiedziała, że się zmieści) to doszło by do lekkiego
    uszkodzenia pojazdu, a nie wypadku z 30=toma rannymi. I w mojej ocenie
    przede wszystkim to jest głównym błędem.