  • 21. Data: 2013-07-11 08:05:40
    Temat: Re: Wynajem mieszkania - jak się zabezpieczyć przed niesolidnym wynajmującym
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-07-11 08:01, witek pisze:
    > hotel , domy turystyczne to oddzielna kategoria.

    Ale jaka i z czego wynika?

    --
    Liwiusz

  • 22. Data: 2013-07-11 08:08:44
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Ale jaka i z czego wynika?

    a bylo cos w ustawach
    musialbym poszukac

  • 23. Data: 2013-07-11 08:10:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-07-11 08:08, witek pisze:

    > a bylo cos w ustawach
    > musialbym poszukac

    Będę zobowiązany.

    --
    Liwiusz

  • 24. Data: 2013-07-11 09:22:55
    Od: "Radim" <W...@w...pl>

    > hotel , domy turystyczne to oddzielna kategoria.

    ale to nie są hotele, domy turystyczne.
    Mam na myśli apartamenty na wydmie w Ustce, apartamenty w Domu Zdrojowym w
    Jastarni .... mieszkaniach w Zakopanem, mieszkaniach z serwisów Lokalo.pl,
    wimdu airbnb etc.

  • 25. Data: 2013-07-11 09:30:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 10 Jul 2013, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    > Mnie pytasz jaki? Przecież ty pierwszy pisałeś o szantażu.

    Po pierwsze szantaż trzeba udowodnić.
    A po drugie jest sprawa "nieszantażu", czyli działania które
    ma na celu odstąpienie sprawcy od łamania przepisów (które to
    działanie nie jest karalne). Rzuć okiem na przepis o szantażu.

    pzdr, Gotfryd

  • 26. Data: 2013-07-11 09:50:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 10 Jul 2013, witek wrote:

    > to sie nazywa donos na samego siebie.

    Ehlo, pobudka!
    :D

    > w najblizszym czasie dostaniesz wezwanie z US z wymiarem podatku
    > do zaplacenia .

    Ale ten przepis, z określeniem "wirtualego przychodu" po stronie
    wynajmującego, znaczy art.16 PDoOF, jest już tak dawno skreślony,
    że za chwilę najstarsi górale o nim zapomną, znaczy "wyjdzie" poza
    7-letni okres przedawnienia korekt i kontroli :)
    Oczywiscie podatek dla korzystającego, z nieodpłatnego świadczenia
    z art.11 PDoOF nadal jest, ale to inna sprawa.
    Wyjątkowo Sejm doprowadził ten przypadek do "normalności chłopskoro-
    zumowej", pewnie w wyniku szumu po poprzegrywanych przez podatników
    sprawach o konieczność zapłacenia podatku przez obie strony.
    Rzuć gdzie okiem do aktualnej wersji ustawy i sprawdź, że tam
    jest napis "uchylony".

    Ale oczywiście jak "lewy najemca" zezna inaczej (że jednak płacił),
    to pewnie US "nie da wiary" tezie że było nieodpłatnie i łupnie
    decyzją podatkową jako rzeczono (plus odsetki i mandat rzecz jasna).

    pzdr, Gotfryd

  • 27. Data: 2013-07-11 10:05:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 11 Jul 2013, Liwiusz wrote:

    > Będę zobowiązany.

    Może najpierw to:
    http://www.hotelarze.pl/prawo-turystyka/ustawa-turys
    tyka.php

    Wylatują Ci z rozważań hotele i pnsjonaty (poprzez proste kryterium
    dolnego minimum 7 pokoi, stanowiących osobne "jednostki wynajmowalne")
    i dodatkowo, oprócz "bycia przedsiębiorcom", wymagajace zgłoszenia.
    Pozostają oczywiście inne formy, które nie są hotelami itede :)
    Kryterium które jak rozumiem jest interesujące dla naszych rozważań
    w wątku, które pozwala wyłączyć spod ochrony lokatorskiej, jest
    właśnie w ustawie o ochronie lokatorów:
    http://www.administrator24.info/artykul/id2327,ustaw
    a-o-ochronie-praw-lokatorow-mieszkaniowym-zasobie-gm
    iny-i-o-zmianie-kodeksu-cywilnego-tekst-ujednolicony
    +++
    nie jest w rozumieniu ustawy lokalem pomieszczenie przeznaczone
    do krótkotrwałego pobytu osób, w szczególnoœci [...]
    ---

    "krótkotrwałego"...

    pzdr, Gotfryd

  • 28. Data: 2013-07-11 10:09:47
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Może najpierw to:
    > http://www.hotelarze.pl/prawo-turystyka/ustawa-turys
    tyka.php

    Nie wczytywałem się - jest tam napisane, że można przeprowadzić eksmisję
    bez wyroku sądu?

    --
    Liwiusz

  • 29. Data: 2013-07-11 10:10:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > nie jest w rozumieniu ustawy lokalem pomieszczenie przeznaczone
    > do krótkotrwałego pobytu osób, w szczególnoœci [...]

    To by chyba tylko znaczyło, że można eksmitować "na bruk".

    --
    Liwiusz

  • 30. Data: 2013-07-11 13:32:28
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-07-11 09:22, Użytkownik Radim napisał:

    > ale to nie są hotele, domy turystyczne.
    > Mam na myśli apartamenty na wydmie w Ustce, apartamenty w Domu Zdrojowym
    > w Jastarni .... mieszkaniach w Zakopanem, mieszkaniach z serwisów
    > Lokalo.pl, wimdu airbnb etc.

    Tam są takie ceny że "cwaniak" nie podchodzi.