  • 1. Data: 2013-07-10 17:22:23
    Temat: Wynajem mieszkania - jak się zabezpieczyć przed niesolidnym wynajmującym
    Od: "Radim" <W...@w...pl>

    Jak się zabezpieczyć przed niesolidnym wynajmującym mieszkanie?
    Na jakie pułapki uważać?

    Kumpel wskazał mi np.:
    - niepodpisywać umowy bo wtedy można bez problemu wyrzucić taką osobę z
    lokum
    - wziąć kaucję np. za 2 mies. i w razie czego wykorzystać te pieniądze na
    poczet zniszczeń albo gdyby ktoś nie płacił
    - co miesiąc oglądać mieszkanie czy nie ma zniszczeń, nowych lokatorów
    - nie wynajmować młodym rodzinom (tym bardziej z dziećmi) bo w razie
    niepłacenia jest problem z eksmisjią (trwa latami?)
    - dać klucze tylko do jednego zamka w drzwiach (drugi zamek ew. użyć w razie
    gdyby Klient sprawiał problemy)
    - umówić się, że wynajmujący (ten co się wprowadza) płaci za media (daje mu
    się rachunek za gaz, energię itp) do wglądu. Daje pieniądze do ręki

    Może znacie jakieś miejsce w sieci gdzie można znaleźć dobre rady dla
    osób/właścicieli chcących wynając mieszkanie?

  • 2. Data: 2013-07-10 17:44:30
    Od: Maurycy Poszepszyński <s...@a...com>

    Użytkownik - Radim napisał::
> [...]
    > - umówić się, że wynajmujący (ten co się wprowadza) płaci za media (daje
    > mu się rachunek za gaz, energię itp) do wglądu. Daje pieniądze do ręki

    - cisza nocna od 22.00 do 6.00
    - zakaz słuchania Radia Maryja
    - zakaz otwierania okien zimą
    - obowiązkowe odśnieżanie parkingu
    - przyjmowanie gosci tylko za zgodą właściciela (przy czym wizytujący
    jest zobowiązany podać: cel wizyty, stan cywilny, zatrudnienie, wyznanie
    religijne)
    - obowiązkowa zgoda na kamery monitorujące apartament (jedna w
    kuchnio-sypialni, druga w przedpokojo-łazience)
    - maksymalna moc żarówek - 25W
    - obowiązek noszenia kapci "muzealnych" na filcu

    --
    Nie byłem antysemitą, dopóki nie zacząłem czytać Gazety Wyborczej.

  • 3. Data: 2013-07-10 19:07:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-07-10 17:22, Radim pisze:
> [...]
    > Na jakie pułapki uważać?
    >
    > Kumpel wskazał mi np.:
    > - niepodpisywać umowy bo wtedy można bez problemu wyrzucić taką osobę z

    Tak samo trudno wyrzucić. A ponadto wówczas wynajmujący jest narażony na
    szantaż urzędem skarbowym.

    > - wziąć kaucję np. za 2 mies. i w razie czego wykorzystać te pieniądze
    > na poczet zniszczeń albo gdyby ktoś nie płacił

    Jak ktoś da kaucję, to oczywiście warto brać.

    > - co miesiąc oglądać mieszkanie czy nie ma zniszczeń, nowych lokatorów

    Jak ktoś wpuści. Klauzulę comiesięcznej inspekcji warto umieścić w
    umowie, zawrzeć kary umowne za bezpodstawne niedopuszczenie do lokalu.

    > - nie wynajmować młodym rodzinom (tym bardziej z dziećmi) bo w razie
    > niepłacenia jest problem z eksmisjią (trwa latami?)

    Jest trochę trudniej. Ale jak kogoś to przeraża, to nie powinien
    wynajmować w ogóle.

    > - dać klucze tylko do jednego zamka w drzwiach (drugi zamek ew. użyć w
    > razie gdyby Klient sprawiał problemy)

    Świadomy najemca sam zmieni zamek na swój.

    > - umówić się, że wynajmujący (ten co się wprowadza) płaci za media (daje

    Czyli nie wynajmujący, tylko najemca.

    > mu się rachunek za gaz, energię itp) do wglądu. Daje pieniądze do ręki

    To już kwestia ustaleń. Akurat nie widzę jakiejś szczególnej zalety
    opisanego sposobu. Najlepiej, jakby najemca sobie popodpisywał umowy na
    prąd, gaz etc. samemu.

    > Może znacie jakieś miejsce w sieci gdzie można znaleźć dobre rady dla
    > osób/właścicieli chcących wynając mieszkanie?

    Dobra rada - nie wynajmuj :)

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2013-07-10 19:14:13
    Od: Waz <w...@o...pl>

    W dniu 2013-07-10 19:07, Liwiusz pisze:

    > Tak samo trudno wyrzucić. A ponadto wówczas wynajmujący jest narażony na
    > szantaż urzędem skarbowym.

    a t bardzo ciekawe, co policja na to?

  • 5. Data: 2013-07-10 19:16:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-07-10 19:14, Waz pisze:

    > a t bardzo ciekawe, co policja na to?

    Na co?

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2013-07-10 20:07:31
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Radim wrote:
    > Jak się zabezpieczyć przed niesolidnym wynajmującym mieszkanie?

    Nie da sie.
    Koniec tematu.

    Mozesz sie zabezpieczyc lepije lub gorzej ale jak trafisz na cwaniaka to
    i tak jestes bezbronny

  • 7. Data: 2013-07-10 20:10:05
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 10.07.2013 19:16, Liwiusz pisze:

    > Na co?

    Na szantaż zapewne.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 8. Data: 2013-07-10 20:15:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Na szantaż zapewne.

    "Jaki szantaż"?

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2013-07-10 20:15:43
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Radim wrote:
    > Jak się zabezpieczyć przed niesolidnym wynajmującym mieszkanie?
    > Na jakie pułapki uważać?
    >
    > Kumpel wskazał mi np.:
    > - niepodpisywać umowy bo

    eee, pierdoly.

    umowa jest, tylko ustna
    danie kluczy i wpuszczenie do mieszkania jest wystarczajace do
    wykazania, ze umowa byla.
    tylko ty w zaden sposob nie bedziesz umial udowodnic na co sie umowiliscie.

    umowa bardziej chroni ciebie.

    wtedy można bez problemu wyrzucić taką osobę z
    > lokum

    nie mozna nikogo wyrzuci bez nakazu eksmisji
    niezaleznie od istnienia badz nie umowy.

    jak gosciu bedzie cwany to w ciagu miesiaca wejdzie tam z powrotem z
    komornikiem, a ty mu jeszcze zaplacisz za wynajem innego lokum.

    > - wziąć kaucję np. za 2 mies. i w razie czego wykorzystać te pieniądze
    > na poczet zniszczeń albo gdyby ktoś nie płacił

    a na poczet nastepnych 12 miesiecy, za ktore nie zaplaci a bedzie
    mieszkal to skad wezmiesz?

    > - co miesiąc oglądać mieszkanie czy nie ma zniszczeń, nowych lokatorów

    nie ma obowiazku cie nawet wpuscic.
    najwyzej mozesz sie z nim umowic w terminie dogodnych dla was obojga
    czyli nigdy.

    > - nie wynajmować młodym rodzinom (tym bardziej z dziećmi) bo w razie
    > niepłacenia jest problem z eksmisjią (trwa latami?)

    zona i dzieci moga z nim mieszkac bez twojej zgody.
    nawet nie musisz o ich istnieniu wiedziec.
    szczegolnie jak slub bedzie mial po wprowadzen
    iu sie.

    > - dać klucze tylko do jednego zamka w drzwiach (drugi zamek ew. użyć w
    > razie gdyby Klient sprawiał problemy)

    ma prawo wymienic zamki na swoje.
    a jeszcze zaplacisz za usluge rozwiercenia drugiego zamka, gdybys chcial
    go ewentualnie uzyc.

    > - umówić się, że wynajmujący (ten co się wprowadza) płaci za media (daje
    > mu się rachunek za gaz, energię itp) do wgie lądu. Daje pieniądze do ręki

    a tu sie juz mozecie umawiac jak chcecie, ale jak ci nie zaplaci i nic
    nie da to mozesz mu naskoczyc.

    > Może znacie jakieś miejsce w sieci gdzie można znaleźć dobre rady dla
    > osób/właścicieli chcących wynając mieszkanie?

    dobra rada. nie wynajmuj.

  • 10. Data: 2013-07-10 20:16:58
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Waz wrote:

    > a t bardzo ciekawe, co policja na to?

    na co?.
    przyjdzie spisze, ze jeden twierdzi to a drugi tamto i poinformuje, ze
    jak sad bedzie chccial tresc notatki to niech sie zglosi.