  • 1. Data: 2013-07-09 23:52:22
    Temat: spór z wodociągami
    Od: p47 <k...@w...pl>

    Przed pewnym czasem pisałem, jak to wodociągi warszawskie wpadły na nowy
    pomysł zarobku bez wysiłku. Otóż oplombowały one (zresztą jak się zdaje,
    nie tylko u mnie) nie tylko wodomierz, ale i 2 zawory odcinające, tj
    przed, jak i ten bezpośrednio za miernikiem. Teraz jeśli klient z
    jakiegoś powodu chce zamknąć wodę w domu, to musi nie tylko wzywać ekipę
    z wodociągów, ale i zapłacić ok 150 zł za zerwanie plomby.

    Ten skok na kasę wodociągi wykonały dwuetapowo,- na początku, chyba 5
    lat temu przy okazji wymiany okresowej wodomierza wymieniły tez te oba
    w/w zawory na kulowe, nie plombując ich (tylko miernik) , a teraz
    przyszli i wszystko oplombowali.
    W protokole odbioru z oddania budynku do użytkowania sprzed ponad 20
    napisane jest, że przekazuję nieodpłatnie wodociągom przyłączę aż do
    wodomierza, a więc zawór (wówczas grzybkowy) ZA WODOMIERZEM JEST JUŻ MÓJ.
    W opisanej sytuacji napisałem do MPWiK list, w którym zażądałem zdjęcia
    plomby z tego mojego zaworu ZA wodomierzem. W odpowiedzi otrzymałem
    mętny list, w którym przyznali, ze przejęli przy odbiorze budynku
    wszystko do wodomierza, ale napisali dalej, że zawór ten należy do, cyt
    "zespołu wodomierza", a więc plomby nie zdejmą.
    Co i gdzie robić, aby przymusić ich do zaprzestania uniemożliwiania mi
    korzystania z mojej własności, bo tak chyba można określić zaplombowanie
    zaworu, który oni, na dobrą sprawę, bezprawnie zawłaszczyli. Bezprawnie,
    bo żadnej podstawy prawnej do w/opisanej interpretacji nie podali ani
    przy plombowaniu, ani w wspomnianym liście.

  • 2. Data: 2013-07-10 00:03:02
    Temat: Re: spór z wodociągami
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2013-07-09 23:52, p47 pisze:

    > Co i gdzie robić, aby przymusić ich do zaprzestania
    > uniemożliwiania mi korzystania z mojej własności, bo tak chyba
    > można określić zaplombowanie zaworu, który oni, na dobrą sprawę,
    > bezprawnie zawłaszczyli.

    Wnieść do sądu pozew w którym wskażesz, że zależy ci na
    postanowieniu, które to zmusi wodociągi do wskazanego przez
    ciebie zachowania :D

    Albo dywersja ...
    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 3. Data: 2013-07-10 00:31:07
    Od: p47 <k...@w...pl>

    > Wnieść do sądu pozew w którym wskażesz, że zależy ci na postanowieniu,
    > które to zmusi wodociągi do wskazanego przez ciebie zachowania :D
    >
    > Albo dywersja ...

    Wbrew twoim dowcipasom sprawa nie jest taka sobie prosta.
    Można bowiem wnieść sprawę do sadu cywilnego o zwrot zawłaszczonej
    własnosci (tj mojego zaworu), albo tez do sądu okręgowego, wydz. ds
    ochrony konkurencji i konsumentów , tyle, ze tu kłopot ze sformułowaniem
    pozwu,- nadużycie pozycji uprzywilejowanej?, niedozwolone zachowanie?

  • 4. Data: 2013-07-10 00:32:43
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2013-07-10 00:31, p47 pisze:

    > Wbrew twoim dowcipasom sprawa nie jest taka sobie prosta.

    Nie ? A wydawało mi się, że chciałeś by wodociągi w sposób
    określony się zachowały - tj zdjęły plombę a tym samym zwróciły
    we władanie zawór.

> [...]
    > ze tu kłopot ze sformułowaniem pozwu,- nadużycie pozycji
    > uprzywilejowanej?, niedozwolone zachowanie?

    Ja kończę. Tobie nie chodzi o rozwiązanie. Ty masz parcie na
    serwer news.

    Przypominam, że postawiłeś takie pytanie:

    "Co i gdzie robić, aby przymusić ich do zaprzestania
    uniemożliwiania mi korzystania z mojej własności, bo tak chyba
    można określić zaplombowanie zaworu, który oni, na dobrą sprawę,
    bezprawnie zawłaszczyli."

    Jeśli nie jest dla ciebie rozwiązaniem pozew zawierający wniosek
    o nakazanie określonego zachowania - to sorry - pomóc ci już
    mogą tylko żule pod sklepem. Za dwójkę będziesz miał audytorium
    jak się pacza.
    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 5. Data: 2013-07-10 01:00:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail k...@w...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > jakiegoś powodu chce zamknąć wodę w domu, to musi nie tylko wzywać ekipę
    > z wodociągów, ale i zapłacić ok 150 zł za zerwanie plomby.

    To chyba jakieś jaja...
    Kto plombuje zawory?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Adam 'Sherwood' Zaparciński: "Polecam gorąco kaski na rower."

  • 6. Data: 2013-07-10 01:15:56
    Od: p47 <k...@w...pl>

    W dniu 2013-07-10 01:00, Budzik pisze:
    > Osobnik posiadający mail k...@w...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > To chyba jakieś jaja...
    > Kto plombuje zawory?

    Ekipa MPWiK przy okazji wymiany wodomierza (okresowego w związku z
    upływem legalizacji).

  • 7. Data: 2013-07-10 01:21:50
    Od: p47 <k...@w...pl>

    W dniu 2013-07-10 01:15, p47 pisze:

    > Ekipa MPWiK przy okazji wymiany wodomierza (okresowego w związku z
    > upływem legalizacji).

    Dodam, ze zarówno ekipa monterów plombująca, jak i list -odpowiedź
    uzasadnia to tym, ze te zawory (wg nich) są rzekomo ich własnością, a
    więc w tej sytuacji nie zgadzają się, aby ktoś inny (właściciel domu)
    używał je bezpłatnie.
    Chcesz zawór zamknąć,- płać 147,50zł za zerwanie plomby + dojazd ekipy.
    Sk..syństwo, szczególnie, gdy zawór ZA wodomierzem nigdy nie był
    wodociągom przekazywany, a oni sobie go prawem kaduka zawłaszczyli,
    tworząc pojęcie "zespół wodomierza" interpretowany przez nich jako
    wodomierz i 2 sąsiadujące z obu stron zawory.

  • 8. Data: 2013-07-10 02:19:55
    Od: Przemek Lipski <d...@t...pl>

    Nie prosciej olac te plombe na zaworze za licznikiem i uzywac sobie wedlug potrzeb?
    Jakby co to powiedziec, ze tam nie bylo plomby, a zawor jest Twoj. I co ci moga
    zrobic? Licznik oplombowany, wiec nielegalnego poboru nie wcisna ci...

  • 9. Data: 2013-07-10 02:29:34
    Od: PM <p...@x...xx>

    W dniu 2013-07-10 02:19, Przemek Lipski napisał(a):
> [...]
    zrobic? Licznik oplombowany, wiec nielegalnego poboru nie wcisna ci...

    Zadzwoń do nich w środku nocy z prośbą o zdjęcie plomby z zaworu, bo
    kapiąca woda przeszkadza ci w spaniu ;) Zapewne powiedzą Ci żebyś sobie
    sam zamknął wodę, ale ponieważ oni wszystkie rozmowy muszą nagrywać,
    więc będziesz miał dowód na to że zerwanie nie było bezprawne :)
    Czasami tylko takie metody skutkują. Bo jakoś nie widzę żeby im się
    chciało jeździć po nocach do kapiącego kranu, hehe

    --
    PM

  • 10. Data: 2013-07-10 02:38:44
    Od: p47 <k...@w...pl>

    W dniu 2013-07-10 02:19, Przemek Lipski pisze:
> [...]
    zrobic? Licznik oplombowany, wiec nielegalnego poboru nie wcisna ci...

    Niestety to niemożliwe,- choć zawory są w odległości ok 90 cm od siebie
    (a wodomierz w środku) to oplombowano to wszystko jednym drutem,
    odpowiednio poplątanym , z pomysłowymi pętelkami itp.:-) W sumie chyba
    3 m drutu poszło, no i 3 plomby.
    Ponadto teraz cwaniaki po oplombowaniu wszystko cyfrówką fotografują, -
    paranoja! To naprawdę jest pomyślane, aby skutecznie wyłudzać kasę od
    ludzi,- bo przecież każdy od czasu do czasu musi wodę na dłużej lub
    krócej wyłączać; - ja niestety nie przy wszystkich urządzeniach mam
    indywidualne zawory przy podejściach, więc czy byle awarii, czy jakiejś
    wymianie czy przeróbce : - 147,50 zł +dojazd.
    Trochę się dziwię, że inni tak to ku...stwo pokornie przyjęli;-(
    dotyczyc będzie coraz większą liczbę ludzi (robia to przy okresowej,
    rutynowej wymianie wodomierzy) to spróbuję zainteresować tym Federację
    Konsumentów.
    Potem może pozew zbiorowy?