  • 1. Data: 2013-07-10 15:31:52
    Temat: Koszty sadowe
    Od: p47 <k...@w...pl>

    Już 6 razy stawałem w sądach w sprawach cywilnych, już to jako strona,
    już to jako pełnomocnik członków rodziny, a także raz w sądzie ds
    wykroczeń. Jak na razie w sumie 7:0 dla mnie;-)
    Każda z tych spraw była MZ w sposób oczywisty przegrana dla strony
    przeciwnej (a tylko 2 razy byłem powodem, raz w sądzie okręgowym wydz.
    ds ochrony konkurencji i konsumentów i raz w NSA), ale za każdym razem
    musiałem tr,. pisać pisma, itp. Jedna z tych spraw trwała blisko 2 lata...

    W każdym z tych przypadków strona przeciwna reprezentowana była przez
    adwokata, czy radcę prawnego (raz nawet dwóch), a więc, gdybym przegrał,
    naraziłoby mnie to na znaczne koszty. Tymczasem ja, wygrany, od strony
    przeciwnej, mimo ze przegrała i mimo, że to oni narażali mnie swoimi
    bezzasadnymi pozwami na utratę czasu, nerwy i ogólnie zawracali mi
    głowę bez uzasadnienia, takich kosztów nie ponosili.
    Nie jestem bowiem prawnikiem i , formalnie rzecz biorac, nie ponosiłem w
    związku z tymi sprawami kosztów, (bo np. na rozprawy z innego miasta nie
    dojeżdżałem) a więc o ich zwrot od nich nie mogłem występować.
    A zatem pytanie,- jakie koszty można w podobnych do mojej sytuacji
    "wymyślić" i przedstawić sądowi, choćby w celach "pedagogicznych", aby
    podobnych pieniaczy zniechęcić do zawracania ludziom głowy..

  • 2. Data: 2013-07-10 15:53:54
    Temat: Re: Koszty sadowe
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-07-10 15:31, p47 pisze:
> [...]
    > "wymyślić" i przedstawić sądowi, choćby w celach "pedagogicznych", aby
    > podobnych pieniaczy zniechęcić do zawracania ludziom głowy..

    Właściwie to żadnych. Chyba że zamiast składać pisma, będziesz je słał
    pocztą i żądał zwrotu za znaczki. A i tak wówczas koszty te nie mogą
    przekroczyć tego, co byś dostał za adwokata, gdybyś miał.

    Jeśli chcesz zatem dokopać stronie przeciwnej, to musisz pójść na układ
    z jakimś pełnomocnikiem. Nie musi stawiać się na rozprawach, wystarczy
    jak jakieś pismo napisze (aby nie zarzucić mu bezczynności i pozorności).

    Ja czasem tak robię i dzielę się 50:50, co np. przy kosztach zastępstwa
    2400 nie jest pomijalną kwotą.

    Natomiast jak masz sprawy, gdzie koszty zastępstwa to 60-180zł, to
    lepiej sobie odpuścić.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2013-07-11 14:01:53
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Liwiusz napisał(a) :

    > Natomiast jak masz sprawy, gdzie koszty zastępstwa to 60-180zł, to
    > lepiej sobie odpuścić.

    I tak będzie jeszcze dłuuuuugo, dopóki będą obowiązywały urzędowe
    stawki, niedostosowane do realiów. Tak jak ZUS refunduje zabiegi,
    uważając, że ich koszt jest 10 krotnie niższy niż rzeczywisty.

    Zbyszek
    PGP key: 0x1E6680DF