  • 1. Data: 2013-07-09 23:37:43
    Temat: niezrozumiałe postępowanie firmy windykacyjnej
    Od: p47 <k...@w...pl>

    Przed ponad rokiem otrzymałem nakaz zapłaty z e-sądu w Lublinie wydany w
    związku z pozwem firmy windykacyjnej, która kupiła wierzytelności pewnej
    firmy telekomunikacyjnej. Wynikało z niego, że nie opłaciłem noty
    księgowej tej firmy opiewającej na opłatę karną (wysoką!) za to, że
    rzekomo nie oddałem przy rozwiązywaniu umowy z firmą telekomunikacyjną
    zewnętrznego modemu, a także (grosze) nie opłaciłem noty odsetkowej za 3
    opóźnione płatności abonamentu.
    Pomijając już to, że oba te zobowiązanie były ponad 2-letnie, a więc
    objęte przedawnieniem, to nigdy tych dokumentów nie otrzymałem (wysłane
    były na nieaktualny adres) a przede wszystkim żadnego modemu z tej
    firmy nigdy nie otrzymałem, bo o to nie występowałem,- modem miałem własny.
    Te wszystkie okoliczności szczegółowo opisałem w skutecznym sprzeciwie
    od nakazu zapłaty, dodatkowo powołałem się na przedawnienie i na wszelki
    wypadek wyciągnąłem z owej firmy telekomunikacyjnej dokumentację dot.
    tego modemu, z której jednoznacznie wynikało, iż modem ten wydano
    nieznanej mi osobie o całkowicie nieznanym mi nazwisku (podpis
    czytelny). Byłem pewien, ze to zamknie sprawę, bo okoliczności były wg
    mnie jednoznaczne.
    Tymczasem po ponad roku firma złożyła ponownie pozew do SR, wydelegowała
    adwokata, którego zresztą na rozprawie ośmieszyłem. Sąd w całości
    oddalił pozew i tylko żałuję, że nie mogłem wymyslec jakiś kosztów, aby
    mi je przyznał za zawracanie głowy;-)
    W opisanej sytuacji jedyna rzecz jest dla mnie niejasna,- PO CO!! firma
    zajmowała sobie czas, płaciła wpisowe za pozwy, a potem koszty sadowe,
    skoro sprawa powinna być dla fachowca jednoznacznie beznadziejna, a po
    moim sprzeciwie od nakazu zapłaty wiedzieli już, że mam argumenty i nie
    jestem nieświadomą babcią, którą zastraszą. Po co kierowali sprawę do
    sądu powszechnego, nie mając ani dowodów, ani argumentów??

  • 2. Data: 2013-07-09 23:40:49
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2013-07-09 23:37, p47 pisze:

    > nieświadomą babcią, którą zastraszą. Po co kierowali sprawę do
    > sądu powszechnego, nie mając ani dowodów, ani argumentów??

    Nie firma skierowała sprawę do sądu "powszechnego" a ty to
    zrobiłeś kierując sprzeciw do e-sądu.

    Czy jest jeszcze tajemnica, którą mógłbym dla ciebie rozwiać ?

    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 3. Data: 2013-07-09 23:49:42
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    > Czy jest jeszcze tajemnica, którą mógłbym dla ciebie rozwiać ?
    Coś się na pewno znajdzie: kto stał za zamachem na JFK? co stało się z
    bursztynową komnatą? czy wszyscy rządzący w Polsce są sterowani przez
    żydo-masońsko-cyklistyczą mafię? :->

    Maciek

  • 4. Data: 2013-07-10 00:06:59
    Od: p47 <k...@w...pl>

    > Nie firma skierowała sprawę do sądu "powszechnego" a ty to zrobiłeś
    > kierując sprzeciw do e-sądu.
    >
    > Czy jest jeszcze tajemnica, którą mógłbym dla ciebie rozwiać ?

    Owszem, tajemnicą jest dla mnie, dlaczego nie odnosisz się do faktycznej
    sytuacji, jaka ma miejsce po skutecznym sprzeciwie od nakazu zapłaty
    wydanym e-postępowaniu.
    Wówczas bowiem to, czy sprawa znajdzie ciąg dalszy w "normalnym " sądzie
    zależy de-facto wyłącznie od woli i postępowania POWODA! To nie jest
    automat, jak sugerujesz, bo przecież powód musi uiścić wpisowe (wyższe).
    Jeśli nie chce się dalej procesować, bo np. uzna, że nie ma szans to po
    prostu może tego wpisu nie opłacić i sprawa jest umarzana.
    Może on też pozew wycofać i (chyba, -nie jestem pewien) coś mu zwrócą z
    wpisu do e-sądu w Lublinie.
    W opisywanym przypadku to z pewnością nie był automat, bo powód
    podtrzymywał swoje zarzuty w piśmie procesowym do SR, posyłał tam
    dodatkowe dokumenty (cesja praw itp.

  • 5. Data: 2013-07-10 00:11:32
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2013-07-10 00:06, p47 pisze:

    > Owszem, tajemnicą jest dla mnie, dlaczego nie odnosisz się do
    > faktycznej sytuacji, jaka ma miejsce po skutecznym sprzeciwie od
    > nakazu zapłaty wydanym e-postępowaniu.

    A właśnie, że się odniosłem.

    > Wówczas bowiem to, czy sprawa znajdzie ciąg dalszy w "normalnym
    > " sądzie zależy de-facto wyłącznie od woli i postępowania
    > POWODA!

    Raczej od ustawień automatu.

    POZEW -> NAKAZ -> SPRZECIW -> WEZWANIE DO UZUPEŁNIENIA BRAKÓW
    FORMALNYCH PRZEZ SĄD MARMURKOWY(UZUPEŁNIENIE KASY) -> ZAPŁATA -> ...

    > To nie jest automat, jak sugerujesz, bo przecież powód
    > musi uiścić wpisowe (wyższe).

    Boże ... dla ciebie zapłacenie automatem kasy to jakieś wyzwanie
    ? Litości. To jest automat.

    > Jeśli nie chce się dalej
    > procesować, bo np. uzna, że nie ma szans to po prostu może tego
    > wpisu nie opłacić i sprawa jest umarzana.

    Załóż konkurencję i rób to tak jak się powinno robić. Pokaż
    wszystkim - zostań pionierem i sraj pieniędzmi :)

    > W opisywanym przypadku to z pewnością nie był automat, bo powód
    > podtrzymywał swoje zarzuty w piśmie procesowym do SR, posyłał
    > tam dodatkowe dokumenty (cesja praw itp.

    I to też jest automat, ale widzę, że ciebie to przerasta, tak
    jak przerasta cie że w pozwie nie trzeba pod karą śmierci żądać
    zapłaty.

    Może zacznij jak prezydent - od poczytania wikipedii.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Pow%C3%B3dztwo

    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 6. Data: 2013-07-10 00:27:22
    Od: p47 <k...@w...pl>

    > Nie firma skierowała sprawę do sądu "powszechnego" a ty to zrobiłeś
    > kierując sprzeciw do e-sądu.
    >
    > Czy jest jeszcze tajemnica, którą mógłbym dla ciebie rozwiać ?

    Owszem, dlaczego piszesz o sprawach, których nie rozumiesz;-)

    Należy bowiem zauważyć, że nawet podchodząc do zagadnienia czysto
    formalnie, także wtedy to wyłącznie Powód kieruje sprawę do rozpatrzenia
    przez sąd powszechnego.
    To,że e-sąd może i przesyła dokumenty do sądu powszechnego, nie znaczy
    jeszcze, ze wówczas ta sprawa na pewno podlegać będzie rozpatrzeniu
    przez ten sąd. Do tego bowiem konieczne jest wniesienie poprawnego
    pozwu. Dopóki tego wniesienia nie będzie ta sprawa dla sądu
    powszechnego formalnie nie istnieje, bo pozew powoda przesłany przez
    e-sąd na tym etapie ma zasadniczy brak formalny,- nie jest opłacony wpis
    sądowy w wymaganej wysokości.
    Dopiero gdy powód opłaci pełny wpis uznać można, ze sprawa wpłynęła do
    sadu powszechnego i sprawa może być tam rozpatrywana.

  • 7. Data: 2013-07-10 00:29:08
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2013-07-10 00:27, p47 pisze:

> [...]
    > Należy bowiem zauważyć, że nawet podchodząc do zagadnienia
    > czysto formalnie, także wtedy to wyłącznie Powód kieruje sprawę

    Pytałeś, dlaczego firma poszła "dalej" skoro miałeś tak
    oczywiste argumenty. Nie poszła. Zrobił to za nią automat.
    Proces pozywania (łącznie z uwzględnianiem przekazu do
    miejscowego SR) aż do 1 terminu w miejscowym SR jest nadzorowany
    przez ... wielki automat do lodów sterowany siłą woli wiekiego szu.

    A poza tym: zieeeeew.

    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 8. Data: 2013-07-10 00:47:34
    Od: p47 <k...@w...pl>

    > A właśnie, że się odniosłem.

    > Raczej od ustawień automatu.
    >
    > POZEW -> NAKAZ -> SPRZECIW -> WEZWANIE DO UZUPEŁNIENIA BRAKÓW FORMALNYCH
    > PRZEZ SĄD MARMURKOWY(UZUPEŁNIENIE KASY) -> ZAPŁATA -> ...

    Przeciez ta ostatnia czynność (tj. ZAPŁATA) to własnie nie jest automat,
    bo wykonanie tej czynności zależne jest wyłącznie od woli powoda. On
    może, ale NIE MUSI zapłacić!!

    > Boże ... dla ciebie zapłacenie automatem kasy to jakieś wyzwanie ?
    > Litości. To jest automat.

    Jesli dla ciebie wysłanie pieniedzy to automat to uprzejmie proszę, abyś
    tak tym automatem wysłał mi np 1000 zł;-)

  • 9. Data: 2013-07-10 00:47:54
    Od: p47 <k...@w...pl>

> [...]
    > (łącznie z uwzględnianiem przekazu do miejscowego SR) aż do 1 terminu w
    > miejscowym SR jest nadzorowany przez ... wielki automat do lodów

    Ziew, bo glupawe facecje są nudne.

  • 10. Data: 2013-07-10 00:53:09
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2013-07-10 00:47, p47 pisze:

    > Przeciez ta ostatnia czynność (tj. ZAPŁATA) to własnie nie jest
    > automat, bo wykonanie tej czynności zależne jest wyłącznie od
    > woli powoda. On może, ale NIE MUSI zapłacić!!

    Właśnie, że musi. Jakby nie było to płacone z automatu to
    dopiero byłby burdel.

    > Jesli dla ciebie wysłanie pieniedzy to automat to uprzejmie
    > proszę, abyś tak tym automatem wysłał mi np 1000 zł;-)

    W porządku. Jeśli tylko twój rachunek bankowy znajduje się na
    liście rachunków bankowych jakiegokolwiek np sądu czy np
    komornika w PL - to powinieneś odbierać ode mnie nie tysiąc, a
    setki tysięcy miesięcznie.

    Ale coś czuję, że nie zrozumiesz tego, dlaczego jest lepiej
    zapłacić automatem 100 i 5 zapłacić "za wtopę" niż nie zapłacić
    95 wygranych spraw. Właśnie po to jest automat by płacił, a nie
    głowił się czy to zasadne. Terminy na uzupełnianie braków
    formalnych są krótkie, a wierzyciel masowy reprezentowany przez
    rpr nie będzie się mógł "wyłgać", że nie wiedział, że brak
    opłaty to uwalenie postępowania.

    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90