  • 11. Data: 2013-07-10 20:18:12
    Temat: Re: Wynajem mieszkania - jak się zabezpieczyć przed niesolidnym wynajmującym
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Na szantaż zapewne.

    jaki szantaz.
    donos do urzedu skarbowego to nie szantaz tylko "postawa obywatelska",
    zeby jutro miec tylko 24% vat a nie 25%

  • 12. Data: 2013-07-10 20:23:27
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    > Tak samo trudno wyrzucić. A ponadto wówczas wynajmujący jest narażony na
    > szantaż urzędem skarbowym.

    Trudno? Wchodzi się do swojego mieszkania, przy użyciu łomu, ślusarza
    (wszak ma się papiery na to), czy nawet policji.
    US? Jaki dochód, panie? To mój znajomy (o - tu mam ksero jego D.O.) i
    żadnych pieniędzy od niego nie brałem. To moje meble, owszem - jego
    żona, ale ja mu tu pozwoliłem pomieszkać jeden dzień... Pokłóciliśmy się
    i on teraz niestworzone głupoty wygaduje...

    > Jak ktoś da kaucję, to oczywiście warto brać.

    Jak nie da, to nie mieszka.

    > Jak ktoś wpuści. Klauzulę comiesięcznej inspekcji warto umieścić w
    > umowie, zawrzeć kary umowne za bezpodstawne niedopuszczenie do lokalu.

    Gdyby wszystko tak sprawnie formalnie działało, to i może...

    > Świadomy najemca sam zmieni zamek na swój.

    To się użyje odpowiednio ciężkiego narzędzia. Wszak to moje mieszkanie,
    moje drzwi... a klucz gdzieś zginął.

    > To już kwestia ustaleń. Akurat nie widzę jakiejś szczególnej zalety
    > opisanego sposobu. Najlepiej, jakby najemca sobie popodpisywał umowy na
    > prąd, gaz etc. samemu.

    Liczniki prepaid/wrzutowe.

    > Dobra rada - nie wynajmuj :)

    To trochę tak, jak z kartami płatniczymi :) Mało kto wie o sytuacjach
    problematycznych, a wszystkim wmawia się, że państwo tak doskonale o
    wszystko zadbało, że jest cacy.

    Najemca nie powinien mieć żadnych praw, żadnego tytułu. Jeśli się na to
    nie godzi, to niech sobie wynajmuje w TBS albo SM.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 13. Data: 2013-07-10 20:25:34
    Od: "Krzysztof." <t...@g...pl>

    Zapytaj notariusza o umowę najmu okazjonalnego z rygorem egzekucji.

    K.

  • 14. Data: 2013-07-10 20:26:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-07-10 20:23, sqlwiel pisze:

    > Trudno? Wchodzi się do swojego mieszkania, przy użyciu łomu, ślusarza
    > (wszak ma się papiery na to)

    To jest wówczas włamanie.

    > czy nawet policji.

    Nie pomoże.

    > Jak nie da, to nie mieszka.

    Łaski bez, powodzenia w szukaniu najemców :)

    > To się użyje odpowiednio ciężkiego narzędzia. Wszak to moje mieszkanie,
    > moje drzwi... a klucz gdzieś zginął.

    Moje mieszkanie i moje drzwi nie uprawnia do wejścia, jeśli mieszkanie
    jest w posiadaniu innej osoby.

    > Najemca nie powinien mieć żadnych praw, żadnego tytułu. Jeśli się na to
    > nie godzi, to niech sobie wynajmuje w TBS albo SM.

    W zasadzie niech najemca ma takie prawa, jakie ma, ale niech sprawa o
    eksmisje trwa 2 tygodnie.

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2013-07-10 20:32:02
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    > "Jaki szantaż"?

    Mnie pytasz jaki? Przecież ty pierwszy pisałeś o szantażu.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 16. Data: 2013-07-10 20:34:47
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    > Mnie pytasz jaki? Przecież ty pierwszy pisałeś o szantażu.

    Cytowałem co odpowie "sprawca".

    Nadto napominanie bliźniego na złej drodze nie jest karalne :)

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2013-07-10 20:38:14
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    sqlwiel wrote:

    > Trudno? Wchodzi się do swojego mieszkania, przy użyciu łomu, ślusarza
    > (wszak ma się papiery na to), czy nawet policji.

    wroc:
    zdefiniujmy dwa pojecia
    wlasnosci i posiadania
    w sensie wlasnosci to mieszkanie jest twoje, ale to ci po za byciem
    wlasicielem innych praw nie daje.

    w sensie posiadania, to bylo twoje do momentu dania kluczykow i
    wprowadzeniu do mieszkania kogos innego,
    od tego momentu towje prawa do wladania tym mieszkaniem sa mocno
    ograniczone.

    takie wejscie to minimum naruszenie miru domowego, a wprzypadku cwanego
    lokatera kradziez z wlamaniem. Bo on moze miec duzo swiadkow, ze tam
    gdzie ostatnio dotykales szafy on trzymal 20 tys w gotowce, ktore teraz
    zniknely.

    > US? Jaki dochód, panie? To mój znajomy (o - tu mam ksero jego D.O.) i
    > żadnych pieniędzy od niego nie brałem.

    to sie nazywa donos na samego siebie.
    w najblizszym czasie dostaniesz wezwanie z US z wymiarem podatku do
    zaplacenia .

    jak nie wiesz o czym mowie to poczytaj o opodatkowaniu uzyczenia

    najwyrazniej nie wiesz.

    To moje meble, owszem - jego
    > żona, ale ja mu tu pozwoliłem pomieszkać jeden dzień... Pokłóciliśmy się
    > i on teraz niestworzone głupoty wygaduje...

    skoto twierdzisz, ze jeden dzien to ty musisz to umiec wykazac.
    a z tym bedziesz mial klopot.

    > Jak nie da, to nie mieszka.

    jak nie da to nie powinienes go wpusci.
    jak go bez kaucji wpusciles to znaczy, ze z kaucji zrezygnowales.

    > Gdyby wszystko tak sprawnie formalnie działało, to i może...

    > To się użyje odpowiednio ciężkiego narzędzia. Wszak to moje mieszkanie,
    > moje drzwi... a klucz gdzieś zginął.

    jak wyzej
    ty juz tym mieszkaniem nie wladasz.
    twoje pozostalo tylko i wylacznie w swerze wlasnosci.
    a to niewiele.

> [...]
    >
    > Najemca nie powinien mieć żadnych praw, żadnego tytułu. Jeśli się na to
    > nie godzi, to niech sobie wynajmuje w TBS albo SM.

    -> alt.pl.modlitwy

  • 18. Data: 2013-07-10 22:38:10
    Od: "Radim" <W...@w...pl>

    po wczytaniu sie w wypowiedzi dochodzę do wniosku, że:
    1. najlepiej nie wynajmować
    2. jeśli już to ostatecznie na pisemną umowę notarialną z najmem
    okazjonalnym

    Strasznie to w PL pokombinowane.
    W Stanach, Niemczech, Francji masa ludzi wynajmuje i nie ma takiego strachu.
    A u nas - jak zawsze - cfaniaka chroni prawo, uczciwy musi kombinowac.

    Zastanawia mnie jeszcze jedno.
    Są w Polsce juz domy i mieszkania wakacyjne (nad morzem, w górach itp.)
    I te lokale czasem są b. dobrze wyposażone. Korzystałem wielokrotnie z
    takich ofert i nigdy nie było umów, umów u notariusza itp.
    Jak Ci ludzie się zabezpieczają przed "dziwnymi najemcami"?

  • 19. Data: 2013-07-11 00:15:35
    Od: m <m...@g...com>

    On 10.07.2013 20:26, Liwiusz wrote:

    > Łaski bez, powodzenia w szukaniu najemców :)

    Gdzie ty mieszkasz że kaucja wydaje Ci się zaporowym warunkiem?

    Zawsze kiedy wynajmowałem lub oddawałem w najem, kaucja była w użyciu.

    p. m.

  • 20. Data: 2013-07-11 08:01:45
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Radim wrote:
> [...]
    > strachu.
    > A u nas - jak zawsze - cfaniaka chroni prawo, uczciwy musi kombinowac.ie

    tam tez cfaniaka chorni prawo w niemniejszym stopniu niz u nas.
    tam tylko sady wydaja wyrok w dwa tygodnie a nie w dwa lata

> [...]
    > takich ofert i nigdy nie było umów, umów u notariusza itp.
    > Jak Ci ludzie się zabezpieczają przed "dziwnymi najemcami"?

    hotel , domy turystyczne to oddzielna kategoria.