  • 41. Data: 2017-11-19 08:52:16
    Temat: Re: Wymiana zasilania ciepłą wodą Spółdzielnia / Właściciele / Bojkotujący
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    news:oup8e0$q05$3@node1.news.atman.pl...

    > NIe jest tak jak być powinno, bo pomiary powinny wychodzić bez względu na
    > to czy okno jest otwarte czy zamknięte. Szczególnie jak masz podgrzewacz
    > gazowy lub kuchenkę gazową, bo wtedy to już nie tylko sprawa grzyba czy
    > chorób, ale czasem życia i śmierci.

    Czytaj ze zrozumieniem. Czy ja napisałam że pomiary uznawane są za
    prawidłowe przy otwartym oknie, NIE. Żaden lokator nie podpisze protokołu
    gdy ciągu nie ma przy zamkniętych oknach. Kominiarze sprawdzają i pokazują
    tylko jaka jest różnica przy zamkniętym i otwartym oknie, oraz gdy w oknie
    nie ma nawiewnika. Ma to znaczenie przy częściowo zapchanej wentylacji
    (pion, rura).

  • 42. Data: 2017-11-19 08:57:08
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Animka" <a...@t...wp.pl> napisał w wiadomości

    > To już było i minęło. 2 lata temu.
    > Nie wiesz jaki mściwy może być kierownik administracji.

    Wiem że o wiele łatwiej jest zmienić kierownika administracji niż
    właściciela lokalu mieszkalnego. Musisz tylko spokojnie poszukać innych
    ludzi którzy mają z nim podobne problemy.

  • 43. Data: 2017-11-19 13:02:34
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-11-19 o 08:43, Danusia pisze:

    > O czym Wy tu piszecie. Przeczytajcie jeszcze raz pierwszy post w tym
    > temacie. Facet wyraźnie pisze że chodzi o Spółdzielnię Mieszkaniową a
    > nie Wspólnotę, to zasadnicza różnica.

    Czytam i widzę - "nie jestem członkiem, mam odrębną własność"

  • 44. Data: 2017-11-20 08:46:20
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Użytkownik "nadir" <n...@h...org> napisał w wiadomości

    > Czytam i widzę - "nie jestem członkiem, mam odrębną własność"

    Jak się na tym nie znasz to się spytaj. Wyjaśniam:
    W Spółdzielniach mieszkaniowych (praktycznie we wszystkich w Polsce)
    mieszkania dzielą się na:
    - spółdzielcze własnościowe
    - spółdzielcze lokatorskie
    - wyodrębnione z zasobów mieszkaniowych Spółdzielni
    Te ostatnie powstały z systemu wykupu za 1zł w latach 2006 - 2009. Ich
    właścicielami są byli lokatorzy którzy je wykupili. Każde takie mieszkanie
    ma księgę wieczystą (to był warunek). W stosunku do tych mieszkań
    Spółdzielnia jest tylko administratorem. Umowa o administracji byłą
    zazwyczaj zawierana na 5 lat z automatycznym przedłużaniem na kolejny
    okres.

  • 45. Data: 2017-11-20 09:10:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.11.2017 o 08:52, Danusia pisze:

> [...]
    > protokołu gdy ciągu nie ma przy zamkniętych oknach. Kominiarze
    > sprawdzają i pokazują tylko jaka jest różnica przy zamkniętym i otwartym

    Po cholerę sprawdzają? Ma wyjść przy zamkniętych i koniec tematu. Jak
    kombinują z otwieraniem okien, to znaczy, że jest za mały przepływ
    (zwykle bo okna wymienione na fulplastik bez nawiewników) i kombinują
    jak tu zrobić, żeby wyszło dobrze. A trzeba załozyć nawiewniki lub
    wyciąć 10 cm uszczelki.

    Jeśli cię proszą o otwieranie w czasie pomiarów, to znaczy, że jest źle.
    Albo okna za szczelnie, albo kanał zapchany albo po prostu zły projekt
    np wentylacja grawitacyjna na ostatnim piętrze.

    Shrek

  • 46. Data: 2017-11-20 09:23:52
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-11-20 o 09:10, Shrek pisze:

> [...]
    > (zwykle bo okna wymienione na fulplastik bez nawiewników) i kombinują
    > jak tu zrobić, żeby wyszło dobrze. A trzeba załozyć nawiewniki lub

    Kombinują, by wiedzieć, czy problemem jest zapchany komin, czy lokator,
    co okna niewłaściwe zamontował.

    > Jeśli cię proszą o otwieranie w czasie pomiarów, to znaczy, że jest źle.
    > Albo okna za szczelnie, albo kanał zapchany albo po prostu zły projekt
    > np wentylacja grawitacyjna na ostatnim piętrze.

    sam widzisz, że mogą być 2 przyczyny, stąd sprawdzanie, bo co ci po
    informacji, że coś jest zepsute, inna wada w samochodzie to zepsuty
    silnik, inna, przebita opona, a jeszcze inna brak paliwa. Każde
    powoduje, że samochodu użyć jako środka transportu raczej nie możesz,
    ale jeśli chcesz go naprawić, to warto by wiedzieć, co jest nie tak.

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 47. Data: 2017-11-20 13:32:28
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-11-20 o 08:46, Danusia pisze:

    > Jak się na tym nie znasz to się spytaj. Wyjaśniam:

    Faktycznie znasz się i nic nie wyjaśniłaś.

> [...]
    > - spółdzielcze własnościowe
    > - spółdzielcze lokatorskie
    > - wyodrębnione z zasobów mieszkaniowych Spółdzielni

    "nie jestem członkiem, mam odrębną własność", to która z trzech
    powyższych form?

  • 48. Data: 2017-11-20 13:39:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Kombinują, by wiedzieć, czy problemem jest zapchany komin, czy lokator,
    > co okna niewłaściwe zamontował.

    Tak wiem - napisałem w następnym akapicie. Tym niemniej jeśli ktoś prosi
    o otwarcie okna w czasie pomiarów a potem podsuwa protokół, że jest ok
    to na 99% wprowadza w błąd podpisującego - nie jest OK.

    Shrek

  • 49. Data: 2017-11-20 20:58:02
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-11-19 o 08:57, Danusia pisze:

> [...]
    > właściciela lokalu mieszkalnego. Musisz tylko spokojnie poszukać
    > innych ludzi którzy mają z nim podobne problemy.

    Musiałabym łazić po ludziach. Ja się do tego nie nadaję.
    Z mafią nikt nie wygra.

    Mieszkałaś dawniej na Goplańskiej? Sory, że pytam, ale coś mi mówi, że
    Ciebie znam.

    --
    animka

  • 50. Data: 2017-11-20 21:04:38
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

> [...]
    > źle. Albo okna za szczelnie, albo kanał zapchany albo po prostu zły
    > projekt np wentylacja grawitacyjna na ostatnim piętrze.

    Tak właśnie u mnie przeprowadzali sprawdzanie wentylacji. Zawsze włazi
    hydraulik (sprawdza rury gazowe) z "kominiarzem". Dwóch naraz pracuje.
    Wentylację mam zasłoniętą w kuchni i chyba już nie doczekam na ten czas
    kiedy ta wentylacja zacznie działać.

    --
    animka