  • 31. Data: 2017-11-18 15:16:09
    Temat: Re: Wymiana zasilania ciepłą wodą Spółdzielnia / Właściciele / Bojkotujący
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-11-18 o 08:34, Danusia pisze:

    > Użytkownik "Animka" <a...@t...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Zgłoś to do prokuratury. Nieważne że pewnie umorzą ale administracji
    > i kominiarzom przetrzepią papiery. To się przyda na przyszłość.

    To już było i minęło. 2 lata temu.
    Nie wiesz jaki mściwy może być kierownik administracji.

    --
    animka

  • 32. Data: 2017-11-18 15:17:56
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-11-18 o 09:07, Danusia pisze:

> [...]
    > Rady Nadzorczej i zrób aferę (przecież nie ma Twoich podpisów na
    > protokołach z dwóch lat).
    > Jak nie pomoże to spróbuj znaleźć 10 członków Spółdzielni (nie ich
    > współmałżonków) i napiszcie wniosek o umieszczenie w porządku obrad
    > najbliższego Walnego Zebrania punktów:
    > - Wniosek o odwołanie Rady Nadzorczej wraz z dyskusją.
    > - Głosowanie nad odwołaniem Rady Nadzorczej.
    > Za odwołaniem to pewnie potrzebna jest większość kwalifikowana, ale do
    > dyskusji nie jest to potrzebne (to jak wniosek opozycji o wotum
    > nieufności dla Rządu, wiadomo że nie ma większości i upadnie, ale

    To są same parobki kierownisia administracji i prezesa. Tańczą tak jak
    oni im każą.

    --
    animka

  • 33. Data: 2017-11-18 21:08:08
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-11-18 o 13:13, Shrek pisze:

    > Ale tylko tyle o ile się po prostu w tym mieszkaniu zabarykaduje i
    > nikogo nie wpuści. Bo OIDP UoWL nakłada obowiązek udostępnienia lokalu w
    > celu rmontu itd instalacji wspólnych

    Nie musi się barykadować, nikt mu siłą do mieszkania nie wejdzie.

    > Art. 13.
    > 2. Na żądanie zarządu właściciel lokalu jest obowiązany zezwalać na
    > wstęp do lokalu, ilekroć jest to niezbędne do przeprowadzenia
    > konserwacji, remontu albo usunięcia awarii w nieruchomości wspólnej, a
    > także w celu wyposażenia budynku, jego części lub innych lokali w
    > dodatkowe instalacje.
    >
    > Więc owszem może nie udostępnić, ale mu nie wolno - z wyrokiem sądu czy
    > bez.

    W teorii to ładnie wygląda, ale ja we własnej wspólnocie przerabiałem to
    w praktyce. I od zarządcy przez policję po powiatowy inspektorat
    budowlany wszyscy zlali nas ciepłym moczem. Będzie prawomocny wyrok, to
    oni coś z tym zrobią, nie ma wyroku to się bujacie. Ponad tydzień trwały
    mediacje z właścicielem mieszkania żeby wpuścił ekipę remontową do
    wymiany odcinka uszkodzonej rury pionu kanalizacji. W tym czasie część
    mieszkań pozbawiona była wody w kuchniach żeby nie używać tego pionu, co
    nie na wiele się zdało, bo i tak wiadrami ludzie przynosili sobie wodę z
    łazienek.

  • 34. Data: 2017-11-18 21:18:26
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-11-18 o 13:07, Shrek pisze:

    > Też mi się wydaje, że sieć miejska będzie tańsza niż indywidualne
    > piecyki gazowe.

    A to już mocno indywidualna sprawa i zależy od wielu uwarunkowań.

    > Chyba że sporo ciepłej wody ucieka między głównym
    > wodomierzem, a lokalami;)

    Ciepłowni płaci się za dostarczone ciepło, a czy coś ucieka na
    wodomierzach to ich nie interesuje.

  • 35. Data: 2017-11-18 21:32:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.11.2017 o 21:18, nadir pisze:

    > A to już mocno indywidualna sprawa i zależy od wielu uwarunkowań.

    Ale ogólnie ceny za m3 powinny być podobne.

    > Ciepłowni płaci się za dostarczone ciepło, a czy coś ucieka na
    > wodomierzach to ich nie interesuje.

    No właśnie o tym pisze. A jak dużo wody "ucieka" między liczniekiem
    głównym a licznikami w lokalach, to wychodzi, że drogo;) A ktoś ma tanio.

    Shrek

  • 36. Data: 2017-11-18 21:40:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.11.2017 o 21:08, nadir pisze:

    > Nie musi się barykadować, nikt mu siłą do mieszkania nie wejdzie.

    Oczywiście, że nie. Z tym że z wyrokiem czy bez na remont czy wymianę
    instalacji wspólnej ma obowiązek wpuścić.

> [...]
    > mieszkań pozbawiona była wody w kuchniach żeby nie używać tego pionu, co
    > nie na wiele się zdało, bo i tak wiadrami ludzie przynosili sobie wodę z

    No toż pisałem. Zgodnie z prawem ma wpuścić. Fizycznie jak nie wpuści,
    to ciężko się wbić. Ale już np odszkodowania można się na tej podstawie
    domagac i okaże się że wcale nie takie wolnoć tomku w swoim domku.

    Tak po prawdzie, to źle do tego podeszliście. Trzeba było podjąć
    uchwałę, że za niewpuszczenie... tu wstawić dowolnie kretyńską sankcję
    najlepiej finansową. Uchwała, choćby bez sensu i niezgodnie z ustawami
    się uprawomocnia, bo kolo nie idzie do sądu, a nawet jak pójdzie, to do
    wyroku obowiązuje (chyba że ma łebskiego papugę, ale wspólnotowego
    napinacza o to nie podejrzewam). W końcu może mu się uda ją zaskarżyć,
    ale najczęściej po prostu odpuści.

    Generalnie jak jest jeden wioskowy głupek we wspólnocie, to prawnie
    wspólnota raczej wygra. Problem że ten głupek jest twoim sąsiadem, a jak
    się sąsiedzi za łby biorą to wióry lecą;)

    Shrek

  • 37. Data: 2017-11-18 22:19:45
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-11-18 o 21:40, Shrek pisze:

    > Oczywiście, że nie. Z tym że z wyrokiem czy bez na remont czy wymianę
    > instalacji wspólnej ma obowiązek wpuścić.

    A on nie wpuszcza i co mu zrobisz? Prawomocny wyrok będzie za 2 lata.

    > No toż pisałem. Zgodnie z prawem ma wpuścić. Fizycznie jak nie wpuści,
    > to ciężko się wbić. Ale już np odszkodowania można się na tej podstawie
    > domagac i okaże się że wcale nie takie wolnoć tomku w swoim domku.

    Pisma i różnego rodzaju straszaki też były.

    > Tak po prawdzie, to źle do tego podeszliście. Trzeba było podjąć
    > uchwałę, że za niewpuszczenie... tu wstawić dowolnie kretyńską sankcję
    > najlepiej finansową.

    Nawet niekretyńskej sankcji bez wyroku nie wyegzekwujesz, koło się zamyka.

> [...]
    > ale najczęściej po prostu odpuści.

    > Generalnie jak jest jeden wioskowy głupek we wspólnocie, to prawnie

    j.w. wygra za 2-3 lata.

    > Problem że ten głupek jest twoim sąsiadem, a jak
    > się sąsiedzi za łby biorą to wióry lecą;)

    W tym konkretnym wypadku nie chodziło o lokalnego głupka, tylko ludzie
    się trzy miesiące wcześniej wprowadzili do nowo wyremontowanego i
    odpicowanego mieszkania. W kuchni nowe płytki, meble pod zabudowę, a tu
    trzeba pół kuchni zdemontować i rozkuć ścianę. Oni doskonale zdawali
    sobie sprawę, że wspólnota pokryje wszystkie koszta ale na kolejny
    remont w jednym półroczu nie byli mentalnie przygotowani.
    Cały czas myśleli, że są jakieś inne sposoby na usunięcie awarii, a ktoś
    po łatwiźnie chce ich w to wszystko władować.
    Koniec końców ostracyzm, wytykanie palcami przez sąsiadów a były też
    pielgrzymi niezadowolonych, przekonało ich, że trzeba odpuścić.

  • 38. Data: 2017-11-18 23:35:53
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-11-18 o 22:19, nadir pisze:

> [...]
    > Koniec końców ostracyzm, wytykanie palcami przez sąsiadów a były też
    > pielgrzymi niezadowolonych, przekonało ich, że trzeba odpuścić.
    Co Wy piszecie. Przychodzi komisja razem z policjantem i ślusarzem, czy
    mocarzem i wywalają drzwi.

    --
    animka

  • 39. Data: 2017-11-19 07:59:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.11.2017 o 22:19, nadir pisze:

    > Nawet niekretyńskej sankcji bez wyroku nie wyegzekwujesz, koło się zamyka.

    Ale czemu nie? Do sądu elektronicznego i komornika. Nawet jak nie
    wyegzekwuje, to już takie wesoły napinacz nie będzie.

> [...]
    > Koniec końców ostracyzm, wytykanie palcami przez sąsiadów a były też
    > pielgrzymi niezadowolonych, przekonało ich, że trzeba odpuścić.

    No to sorry - ale byli wioskowymi głupkami. Wiadomo, że jak cieknie z
    rury, to trzeba wymienić właśnie tą rurę.

    Shrek.

  • 40. Data: 2017-11-19 08:43:49
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

> [...]
    >
    > No to sorry - ale byli wioskowymi głupkami. Wiadomo, że jak cieknie z
    > rury, to trzeba wymienić właśnie tą rurę.

    O czym Wy tu piszecie. Przeczytajcie jeszcze raz pierwszy post w tym
    temacie. Facet wyraźnie pisze że chodzi o Spółdzielnię Mieszkaniową a nie
    Wspólnotę, to zasadnicza różnica. Dalej że mają zamontować ciepłą wodę , a
    nie że rura pękła i trzeba naprawić awarię. Dalej jest mowa o tym że ludzie
    chcą ciepłej wody ale nie taką technologią, czyli np. zamiast rury z klatki
    to rury w pionie technicznym, oraz o tym czy można zmusić właściciela
    mieszkania wyodrębnionego z zasobów mieszkaniowych Spółdzielni do dodatkowej
    inwestycji bez jego zgody (a na jego koszt), w sytuacji gdy Spółdzielnia
    jest tylko administratorem jego mieszkania.
    A juz zupełną bzdurą jest twierdzenie że podgrzewanie zimnej wody do ciepłej
    jest tańsze w systemie dostarczania przez Ciepłownię, a droższe przez piecyk
    gazowy.