  • 31. Data: 2005-07-01 19:33:45
    Temat: Re: Wychowanie przez prac
    Od: "Roman G." <r...@W...gazeta.pl>

    Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> napisał(a) w wiadomości:
    news:da43gt$5nm$1@nemesis.news.tpi.pl

    > ze środków prawnych proponuję kuratora, a te najbardziej krnąbrne,
    > beznadziejne przypadki zamykać w ośrodkach wychowawczych

    Z punktu widzenia rodzica wolę, aby złe zachowania mojego dziecka zostały
    ukrócone zawczasu, aby zawczasu zostały wzmocnione negatywnie, np.
    koniecznością wykonania uciążliwej, męczącej pracy, zanim przerodzą się w
    zachowania patologiczne, zanim potrzebny będzie kurator i ośrodek wychowawczy.

    > A tych, którzy kilka czy nawet kilkanaście dni w ciągu trwającego sto
    > kilkadziesiąt dni semestru byli na wagarach, należy olać.

    Na pewno nie wybrałbym dla dziecka szkoły, która stosuje taką filozofię.
    Dziecka nie można "olewać". Przeciwnie, trzeba zwracać na nie baczną uwagę,
    za dobre nagradzać, za złe karać.

    > To ich tylko zniechęci do szkoły

    Gdybym dowiedział się, że moje dziecko z premedytacją bywało na wagarach, a
    na konieczność wykonania za karę pracy na rzecz szkoły bredzić by coś zaczęło
    o zniechęcaniu do szkoły, ciemiężeniu, poniżaniu itp., przemówiłbym mu do
    rozumu "z drugiej strony".
    I skończyłoby się bredzenie, a zadaną robotę wykonałoby w try miga. Jeszcze
    panu dyrektorowi kwiatki bym kazał kupić (z kieszonkowego oczywiście) i
    podziękować za trud wychowania.

    RG

  • 32. Data: 2005-07-01 19:35:54
    Od: "Roman G." <r...@W...gazeta.pl>

    Jotte <t...@W...pl> napisał(a) w wiadomości:

    > Taaaak? To nie może skończyć roku szkolnego mając niepozytywne oceny
    > klasyfikacyjne w ilości skutkującej brakiem promocji i koniecznością
    > powtórzenia klasy?

    Może. Nieprecyzjnie to sformułowałem.

    RG

  • 33. Data: 2005-07-01 19:36:57
    Temat: Re: Wychowanie przez pracę
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:da434a$13f$1@news.dialog.net.pl Jotte
    <t...@W...pl> pisze:

    > Jeśli cała ta sprawa to w ogóle prawda, to pewnie przynajmniej
    > postępowanie dyscyplinarne za umyślne naruszenie przepisu rozp. w
    > sprawie wydawania świadectw (Dz. U. Nr 58, poz. 504) §1 pkt 7.
    zapomniałem napisać, że z dnia 14 marca 2005 roku

    Jotte

  • 35. Data: 2005-07-01 19:38:58
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Pewnie i racja. Ale czy łąmanie ich prawa zmieni ich, czy moze przekona,
    > że prawo można łąmać bezkarnie.

    Ja powiedziałbym że to na granicy prawa. Jeśli taki dyrektor trafiby do
    mnie jako sądu to w najgorszym wypadku mógłby liczyć na umorzenie
    postępowania karnego z uwagi na znikomą społeczną szkodliwość czynu,
    choć nadal nie jestem przekonany że dopuścił się jakiegokolwiek
    przestępstwa.

> [...]
    > konsekwencjach wynikających z treści art. 628 kc. "Jeżeli strony nie
    > określiły wysokości wynagrodzenia ani nie wskazały podstaw do jego
    > ustalenia, poczytuje się w razie wątpliwości, że strony miały na myśli
    > zwykłe wynagrodzenie za dzieło tego rodzaju. Jeżeli także w ten sposób
    > nie da się ustalić wysokości wynagrodzenia, należy się wynagrodzenie
    > odpowiadające uzasadnionemu nakładowi pracy oraz innym nakładom
    > przyjmującego zamówienie." Ciekawe jaką by miał minę dyrektor szkoły
    > otrzymawszy rachunki za przepracowane godziny.

    Nie będą powtarzał, tego co napisałem juz poprzednio w innym poście w
    tym wątku o pracy.
    Nie ma tu żadnej umowy o działo bo nie było w tym zakresie zgodnej woli
    stron (dyrektora i wagarowiczów) wyrażonej w jakikolwiek sposób.

    > Wiesz, środki wychowawcze stosuje sąd. A jeśli już dyrektor szkoły, to
    > raczej w czasie roku szkolnego. Poza tym nie może to polegać na
    > wykonywaniu pracy zamiast parcowników szkoły.

    Tutaj akurat nie miałem na myśli prawnego pojęcia środki wychowawcze,
    tylko potoczne, pedagogiczne.

    > To już keidyś po bużliwej dyskusji ustaliliśmy, ze ejst.

    Co do tego nie bede się upierał.

    > 276 kk - ukrywanie dokumnetu (świadectwa) co do którego
    > dyrektor przecież nei ma parwa go nie wydać, skoro wystawił.

    Włąsnie pytanie: czy mozliwośc ukrywania dokumentu przez jego wystawcę
    (choć tu nie mamy pewności że zostało wystawione) powstaje już w chwili
    jego wystawienia? Czy wogóle wystawca może ukrywać? Przecież nie
    będziesz uzależniał karalności od tego czy dokument wystawił czy nie?
    Byłby bezkarny, gdyby tego nie zrobił, a podlega karze jak wystawił i
    nie wydaje? To według mnie co najmniej nie logiczne.

    > To tak, jakby parcownik Wydziału Komunikacji kazał Ci pozamiatać, zanim wyda
    > prawo jazdy.

    To nie jest dobry przykład. Bo pracownik komunikacji nie jest moim
    zwierzchnikiem.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 34. Data: 2005-07-01 19:38:58
    Od: "Roman G." <r...@W...gazeta.pl>

    witek <w...@g...pl.spam.invalid> napisał(a) w wiadomości:

    > ani nie da się odrabiać nieobecności w szkole.

    Dlaczego nie?

    RG

  • 36. Data: 2005-07-01 19:40:30
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:da45uq$1vn$1@inews.gazeta.pl Roman G.
    <r...@W...gazeta.pl> pisze:

    > Może. Nieprecyzjnie to sformułowałem.
    Nie, po prostu napisałeś bzdurę. Ale niech będzie, każdemu sie zdarza.

    Jotte

  • 37. Data: 2005-07-01 19:40:45
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    witek napisał(a):

    > nie w szkole.

    To ty tak twierdzisz. A dyżury uczniów, ścieranie tablicy, itp ... to
    też praca w sensie potocznym, też należy się za nią wynagrodzenie?

    > bzdura,
    > jak dyrektor mogę nakazać dzieciom chodzenie po piwo do sklepu i też
    > nazwisz to środekiem wychowawczym bo dyrektor jest srosuje?

    Tego nie nazwę bo to nie pedagogiczne i nie wychowuje.

  • 38. Data: 2005-07-01 19:42:35
    Od: "Roman G." <r...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Przez sprzątanie będzie lepsza?

    Nie wychowujesz dzieci przez pracę, mając nadzieję, że staną się lepsze?

    > Jak to nie.

    Ano nie.

    > Nie ma środków wychowawczych w postaci sprzątania szkoły.

    Dlaczego?

    RG

  • 39. Data: 2005-07-01 19:44:15
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Johnson wrote:

> [...]
    > postępowania karnego z uwagi na znikomą społeczną szkodliwość czynu,
    > choć nadal nie jestem przekonany że dopuścił się jakiegokolwiek

    Z prawa karnego może i tak,
    pracę straciłby natychmiast.

> [...]
    > Nie ma tu żadnej umowy o działo bo nie było w tym zakresie zgodnej woli
    > stron (dyrektora i wagarowiczów) wyrażonej w jakikolwiek sposób.

    a może wykorzystanie zależności słuzbowej?

    > Tutaj akurat nie miałem na myśli prawnego pojęcia środki wychowawcze,
    > tylko potoczne, pedagogiczne.

    sprzątanie szkoły pod groźbą niewydania świadcetwa nie nalezy do środków
    pedagogicznych.

  • 40. Data: 2005-07-01 19:45:25
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Jotte wrote:
> [...]
    > powtórzenia klasy?
    > No to podstawę prawną poproszę dość uprzejmie.

    O odwróciłeś sytuację.
    Jak ma pozytywną ocenę i promocję to rok dla niego się skończył.