  • 1. Data: 2005-07-01 17:49:28
    Temat: Wychowanie przez pracę
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    "Fakt": Ponad dwustu uczniów z Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w
    Garwolinie (mazowieckie) nie otrzymało świadectw i nadal musi przychodzić
    do szkoły. Z łopatami i miotłami sprzątają szkołę i jej okolice
    Dyrektor zapowiedział, że musimy odpracować wszystkie godziny nieobecności
    w szkole i dopiero wtedy odbierzemy swoje świadectwa - skarży się 16-letni
    Wojtek, który łopatą przekopuje teren wokół boiska.

    Obok gwarno i tłoczno, bo niektórym zdarzało się chodzić na wagary dość
    często. - Chłopaki pielą i kopią trawniki, ja z innymi dziewczynami myłam
    parapety i ławki szkolne, opowiada 17-letnia Ania, która do odpracowania ma
    siedem godzin.

    Inni sprzątają internat i kotłownię. Przelicznik jest prosty: godzina
    nieobecności równa się godzinie sprzątania.

    Dyrektor szkoły - Zbigniew Marcinuk twierdzi, że decyzję podjął dla dobra
    uczniów.

    "Niech się nauczą, że szkołę trzeba szanować i się uczyć, a nie chodzić na
    wagary" - mówi.

    Inną opinię ma kuratorium, które jest zbulwersowane i zapowiedziało
    interwencję - donosi "Fakt".

  • 2. Data: 2005-07-01 17:55:42
    Temat: Re: Wychowanie przez pracę
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Roman G. napisał(a):

    [ciach ...]
    Wreszcie jakiś mądry dyrektor.
    Ale kuratorium będzie mu utrudniać życie ...

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 3. Data: 2005-07-01 17:58:30
    Od: telimena <h...@w...pl>

    Johnson wrote:
    > Roman G. napisał(a):
    >
    > [ciach ...]
    > Wreszcie jakiś mądry dyrektor.
    > Ale kuratorium będzie mu utrudniać życie ...

    A jezeli dyrekor sobie wymyslil czesc "zaleglosci"? Czy tutaj nie
    powinnien byc jakis zewnetrzny nadzor?

  • 4. Data: 2005-07-01 18:01:44
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Roman G. wrote:
> [...]
    > w szkole i dopiero wtedy odbierzemy swoje świadectwa - skarży się 16-letni
    > Wojtek, który łopatą przekopuje teren wokół boiska.

    coś mi się wydaje, że to jest ostatni rok dyrektorowania.

  • 5. Data: 2005-07-01 18:07:10
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Samotnik napisał(a):

    > Tzn. mądry w sensie analogicznym jak to było z wujkiem Stalinem -
    > "...a mógł zabić..."?

    Nie mądry w normalnym sensie tego słowa.

  • 6. Data: 2005-07-01 18:11:19
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

  • 7. Data: 2005-07-01 18:21:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.spam.invalid> napisał w
    wiadomości news:da40e8$7e8$2@inews.gazeta.pl...

    > coś mi się wydaje, że to jest ostatni rok dyrektorowania.

    Mam podobne podejrzenia. Odmowa wydania świadectwa pachnie mi po prostu
    postępowaniem z art. 231 kk. Teraz uczniowie mogą dochodzić
    wynagrodzenia za swoja pracę, bo przecież z niczego nie wynika, by mieli
    darmowo sprzątać szkołę. Za to pieniądze biorą przecież sprzątaczki.
    Ciekawe, czy ktoś złoży zawiadomienie o przestępstwie. Bo podejrzewam,
    ze z urzędu tego nikt nie wszcznie.

  • 8. Data: 2005-07-01 18:23:49
    Temat: Re: Wychowanie przez prac
    Od: z...@U...onet.pl

    On Fri, 1 Jul 2005 18:11:19 +0000 (UTC), Samotnik
    <s...@W...samotnik.art.pl> wrotf:

    >Tzn. mądry w sensie analogicznym jak to było z wujkiem Stalinem -
    >"...a mógł zabić..."?
    Skoro odrzucasz jego pomysł to co proponujesz w zamian ?
    Tylko nie mów, że "coś innego".
    Tak mi się wydaje, że niezwykle łatwo jest krytykować innych siedząc z
    założonymi rękoma...

  • 9. Data: 2005-07-01 18:34:35
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <z...@U...onet.pl> napisal(a):

    > Skoro odrzucasz jego pomysł to co proponujesz w zamian ?
    > Tylko nie mów, że "coś innego".
    > Tak mi się wydaje, że niezwykle łatwo jest krytykować innych siedząc z
    > założonymi rękoma...

    Proponuję:

    1. aby wagarowiczami zajęli się rodzice
    2. jeśli rodzice nie chcą się nimi zająć, to jest cała paleta dalszych
    kroków wychowawczych

    Natomiast na pewno zmuszanie do pracy w zamian za świadectwo nie jest ani
    metodą, ani nie jest legalne. Dyrektor ma obowiązek wydać im świadectwa
    i nie ma prawa przetrzymywać. Po prostu mu nie wolno, bo to nie jest
    jego dokument.
    --
    Samotnik

  • 10. Data: 2005-07-01 18:36:04
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > darmowo sprzątać szkołę. Za to pieniądze biorą przecież sprzątaczki.
    > Ciekawe, czy ktoś złoży zawiadomienie o przestępstwie. Bo podejrzewam,

    Takie rozumowanie prowadzi do tego co mamy teraz - młodzież coraz gorsza
    i bezczelna.
    Jakie wynagrodzenie? Praca nie jest wykonywana w ramach stosunku pracy.
    To środki wychowawcze.
    A art. 231 kk? Po pierwsze wątpię czy dyrektor jest funkcjonariuszem
    publicznym - nie wydaje decyzji administracyjnych. A po drugie wcale nie
    przekracza uprawnieniń tylko stosuje środki wychowawcze wobec młodzieży
    co jest jego wręcz obowiązkiem :).