  • 1. Data: 2005-07-01 16:21:05
    Temat: prośba do grupy o pomoc
    Od: "Zbyszek Kowalski" <b...@g...pl>

    Krótko przedstawie swoją sytuację : Jestem po rozwodzie z moją byłą żoną
    mieszkamy jeszcze w jednym mieszkaniu sąd na rozprawie rozwodowej przyznał
    mi ,że koszty związane z rachunkami za prąd i gas powinniśmy ponosić po
    połowie .Moja żona stwierdziła ,że nie będzie płacić swojej części bo nie ma
    pieniędzy ja zmuszony byłem opłacić 100% rachunków (pod groźbą odłączenia
    mediów )jednocześnie poinformowałem ją ,że jak nie odda mi należnych 50%
    odlicze to z alimentów które jej przysługują na dziecko tak też zrobiłem
    przekazałem jej kwotę alimentów pomniejszoną o tę kwotę którą była mi
    winna .Ona zgłosiła do komornika że nie płace jej alimentów w pełnej
    wysokości .Komornik przysłał mi pismo o wszczęciu egzekucji .

  • 2. Data: 2005-07-01 16:23:50
    Temat: Re: prośba do grupy o pomoc
    Od: "Zbyszek Kowalski" <b...@g...pl>

    przez pomyłkę wysłałem niedokończony post

    moje pytanie brzmi czy powinienem złożyć skargę na czynności komornika czy
    pozew o powództwo opozycyjne na podst. art 840 kpc i jeśli ktoś mógłby
    podesłać linki do wzorów obu pism
    Szukałem w googlach ale nie znalazłem

    Z góry dziękuje za pomoc i życzę wszystkim jak najmniej podobnych problemów

  • 3. Data: 2005-07-01 16:35:50
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Zbyszek Kowalski napisał(a):

    > moje pytanie brzmi czy powinienem złożyć skargę na czynności komornika czy
    > pozew o powództwo opozycyjne na podst. art 840 kpc i jeśli ktoś mógłby
> [...]

    Egzekucja jest słuszna.
    Nie możesz sobie potrącać wierzytelności jakie masz wobec żony z
    alimentów jakie służą dziecku.
    Zresztą nawet gdyby były to alimenty na rzecz samej żony nie mógłbyś
    tego zrobić - art. 505 pkt 2 kc.
    Zamiast składać skargę na czynności komornika wystąp z pozwem przeciwko
    żonie o te należności które za nią uiściłeś.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."