  • 1. Data: 2005-07-01 16:22:21
    Temat: Kontrola z Energetyki.
    Od: "Elektronik" <n...@w...pl>

    Witam.

    A więc tak:
    Jestem rolnikiemi i dorabiam sobie (wiadomo jaka jest kondycja finansowa
    rolników...) naprawiając telewizory.
    Taką działalność gospodarczą (LEGALNĄ) prowadzę od 1996 roku kiedy to
    pobudowałem budynek gospodarczo-mieszkalny.
    Dziś zawitał do mnie kontroler z Rejonu Energetycznego.
    Napisał że w związku ze stwierdzeniem (ale szybko się obudzili!!!)
    prowadzenia działalności muszę założyć drugi licznik i wydzielić zasilanie
    do pokoju w którym naprawiam te telewizory.
    Oczywiście cała przebudowa na mój koszt.
    A są to dość duże kwoty...

    Bo jak nie to będę za całą energię pobieraną w domu płacił drożej (wg taryfy
    jak dla rzemiosła).
    Reszta sprzętów domowych ciągnie naprawdę sporo - za ok.150-200 zł
    miesięcznie.
    Udowodniłem mu, że maksymalny pobór mocy na cele działalności nie przekracza
    nigdy 100 W, a średnio jest ok. 50 W przez kilka (3-8) godzin dziennie.
    Co daje średnio mniej niż 0,5 KWh dziennie.
    I z powodu tak śmiesznego poboru muszę robić drugi licznik.

    Co zrobić aby Rejon odstąpił od tego głupiego pomysłu?
    Czy mogą tak nagle po 9 latach działalności (wcale sie nie ukrywałem i
    dobrze wiedzieli co robię) zażyczyć sobie tych zmian?

    Dla mnie to tragedia bo musiałbym pruć ściany, kłaść na nowo kable,
    wymieniać skrzynię licznikową, czyli kilka tysięcy zł w plecy.
    Wkurzyłem się na kontrolera i powiedziałem mu, że mogę płacić za prąd zużyty
    w pokoju gdzie naprawiam te graty wg nowej taryfy na rzemiosło pod
    warunkiem, że to Rejon Energetyczny sfinansuje mi przebudowę bo ja nie mam
    na to kasy.
    Oczywiście gość mnie wyśmiał.

    Poradzcie jak z tego wybrnąć.
    Są jakieś przepisy na obronę takich maluczkich jak ja?
    Bo jestem podłamany i myślę nawet o przejściu do "szarej strefy".
    Wtedy nie będzie działalności, więc będzie po sprawie, ale pewnie z kolei
    Urząd Skarbowy się przyczepi i zacznie słać kontrole bo naprawiać będę
    oczywiście nadal.
    Zresztą i tak nie wiem ile jeszcze tą działalność będę w stanie prowadzić, a
    wykosztowywać się na licznik po to aby za 2-3 lata okazało się to
    bezużyteczne to bez sensu.

    Pozdr.
    Elektronik

  • 2. Data: 2005-07-01 16:30:33
    Temat: Re: Kontrola z Energetyki.
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    zobacz o ile droższa jest ta energia z tytułu działalności.
    Może ci się po prostu opłaci płacić więcej za całość i tyle.

  • 3. Data: 2005-07-01 19:41:58
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Poradzcie jak z tego wybrn?ć.

    Wpusciles go do domu ?

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 4. Data: 2005-07-01 20:04:06
    Od: "Elektronik" <n...@w...pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <k...@n...op.pl> napisał w wiadomości

    > Wpusciles go do domu ?

    Sam wlazł ;)
    Akurat było gorąco i drzwi były otwarte.
    Zresztą i tak bym go wpuścił bo co by to zmieniło.
    Szyld reklamowy przy płocie stoi, więc bym się nie wytłumaczył że to nie ja
    naprawiam te telewizory.

    Pozdr.
    Elektronik

  • 5. Data: 2005-07-01 20:18:37
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Sam wlazł ;)
    > Akurat było gor?co i drzwi były otwarte.
    > Zreszt? i tak bym go wpu?cił bo co by to zmieniło.
    > Szyld reklamowy przy płocie stoi, więc bym się nie wytłumaczył że to nie ja
    > naprawiam te telewizory.

    Ciekawe jakie to ma podstawy prawne ... sprzedaz tego samego towaru
    roznym klientom i roznicowanie ceny w zaleznosci od klienta. Gdybym
    sprzedawal slipy polakom po 20 zl a niemcom po 50 zl .... czy nikt by
    sie do tego nie przyczepił ?

    O ile rozne oplaty za konta bankowe maja jakis tam sens, bo na koncie
    firmy odbywa sie czesto duzo wiecej operacji, to czy przesyl prądu do
    tego samego lokalu i wycena w roznej wysokosci na dwoch licznikach
    polozonych w tej samej skrzynce ... czy to nie podpada przypadkiem pod
    UOKiK ????

    Moze zadzwonilbys do tego urzedu ... tam sa prawnicy i mogliby ci cos
    doradzic ? Bo tu najwyzej postrzelony Andrzej Wulkan Lawa ci
    odpyskuje ....

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 6. Data: 2005-07-01 20:22:34
    Od: "Chopin" <s...@w...xl>

    Użytkownik "Elektronik" <n...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Zresztą i tak bym go wpuścił bo co by to zmieniło.

    > Szyld reklamowy przy płocie stoi, więc bym się nie wytłumaczył że to nie

    Możesz przecież prowadzić tylko punkt serwisowy gdzie przyjmujesz sprzęt.
    Naprawiać może kto inny, odbierając od Ciebie sprzęt do naprawy

    --
    Chopin
    s...@w...xl

  • 7. Data: 2005-07-01 20:27:54
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    KrzysiekPP wrote:

    > Ciekawe jakie to ma podstawy prawne ... sprzedaz tego samego towaru
    > roznym klientom i roznicowanie ceny w zaleznosci od klienta.

    inne ceny są dla osób fizycznych, a inne dla działalności gospodarczej.
    Raczej nie poddawałbym wątpliwość tego, czy to jest zgodne z prawem, czy
    nie, bo w końcu ktoś to na górze zatwierdził.

  • 8. Data: 2005-07-01 21:35:20
    Od: "czubcia" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Chopin" napisał w wiadomości news:da48lq$jba$1@news.onet.pl...

    > Możesz przecież prowadzić tylko punkt serwisowy gdzie przyjmujesz sprzęt.
    > Naprawiać może kto inny, odbierając od Ciebie sprzęt do naprawy

    Raczej nie. Ta firma to zakład usługowy a nie działalność rolnicza. Zakłady
    obowiązuje inna taryfa a gospodarstwa rolne inna.
    Dlatego w siedzibie firmy naprawiającej sprzęt TV powinien być osobny
    licznik. Tutaj kontroler ma racje. Nie wychylaj się z tymi 9 latami bo
    gotowi są jeszcze stwierdzić żeś przez te 9 lat oszukiwał. Zaraz pewnie się
    dowiesz że miałeś obowiązek to zgłosić. Jak Ci naliczą za te 9 lat to
    dopiero będzie problem.

    Co do zasadności taryf energetycznych - zatwierdzone przez o ile pamiętam
    ministerstwo. Ceny w tych taryfach zatwierdza jeszcze ktoś inny. Wojowanie
    na tej płaszczyźnie nie ma sensu. Odpuść.

    Instalacje zawsze budujesz, zmieniasz, utrzymujesz w należyty stanie na swój
    koszt.

    Z ceną za przeróbkę instalacji myślę słono przesadziłeś. Poszukaj znajomego
    elektryka, parę tysięcy to gruba przesada.

    Tak mnie zastanawia, kto jak kto, ale kontroler ZE bez wyraźnej przyczyny
    się nie pojawia. Oni naprawdę ruszają tyłki tylko wówczas gdy sa czegoś
    pewni. Zastanawiałeś się nad tym?

    pozdrowienia
    czubcia

  • 9. Data: 2005-07-01 21:54:58
    Od: "Tomek" <k...@o...pl>

> [...]
    > Zresztą i tak nie wiem ile jeszcze tą działalność będę w stanie prowadzić, a
    > wykosztowywać się na licznik po to aby za 2-3 lata okazało się to

    Odpisz im że masz agregat prądotwórczy. I to z niego bierzesz prąd do warsztatu.
    Nie mają prawa sprawdzić czy to prawda bo ich uprawnienia nie sięgaja do
    prywatnych agregatów prądotwórczych. Na wszelki słuczaj postaw za oknem skrzynkę
    i wyprowadź z niej kabel z gniazdkiem. Niech się walą. Tomek

  • 10. Data: 2005-07-01 22:11:20
    Od: Andrzej <s...@p...onet.pl>

    Tomek napisał(a):

> [...]
    > prywatnych agregatów prądotwórczych. Na wszelki słuczaj postaw za oknem skrzynkę
    > i wyprowadź z niej kabel z gniazdkiem. Niech się walą. Tomek

    Jesteś tego pewien. Wiesz co taki agregat potrafi zrobić??

    Chyba jesteś prawnikiem.