    From: "Roman G." <r...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wychowanie przez prac
    Date: Fri, 1 Jul 2005 19:33:45 +0000 (UTC)

    Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> napisał(a) w wiadomości:
    news:da43gt$5nm$1@nemesis.news.tpi.pl

    > ze środków prawnych proponuję kuratora, a te najbardziej krnąbrne,
    > beznadziejne przypadki zamykać w ośrodkach wychowawczych

    Z punktu widzenia rodzica wolę, aby złe zachowania mojego dziecka zostały
    ukrócone zawczasu, aby zawczasu zostały wzmocnione negatywnie, np.
    koniecznością wykonania uciążliwej, męczącej pracy, zanim przerodzą się w
    zachowania patologiczne, zanim potrzebny będzie kurator i ośrodek wychowawczy.

    > A tych, którzy kilka czy nawet kilkanaście dni w ciągu trwającego sto
    > kilkadziesiąt dni semestru byli na wagarach, należy olać.

    Na pewno nie wybrałbym dla dziecka szkoły, która stosuje taką filozofię.
    Dziecka nie można "olewać". Przeciwnie, trzeba zwracać na nie baczną uwagę,
    za dobre nagradzać, za złe karać.

    > To ich tylko zniechęci do szkoły

    Gdybym dowiedział się, że moje dziecko z premedytacją bywało na wagarach, a
    na konieczność wykonania za karę pracy na rzecz szkoły bredzić by coś zaczęło
    o zniechęcaniu do szkoły, ciemiężeniu, poniżaniu itp., przemówiłbym mu do
    rozumu "z drugiej strony".
    I skończyłoby się bredzenie, a zadaną robotę wykonałoby w try miga. Jeszcze
    panu dyrektorowi kwiatki bym kazał kupić (z kieszonkowego oczywiście) i
    podziękować za trud wychowania.

    RG