  • 21. Data: 2005-07-01 19:19:19
    Temat: Re: Wychowanie przez pracę
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    news:da42oc$6qh$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Takie rozumowanie prowadzi do tego co mamy teraz - młodzież coraz
    gorsza
    > i bezczelna.

    Pewnie i racja. Ale czy łąmanie ich prawa zmieni ich, czy moze przekona,
    że prawo można łąmać bezkarnie.

    > Jakie wynagrodzenie? Praca nie jest wykonywana w ramach stosunku
    pracy.

    Ależ stosunek parcy tu nic do rzeczy nie ma. Ja myślałem o
    konsekwencjach wynikających z treści art. 628 kc. "Jeżeli strony nie
    określiły wysokości wynagrodzenia ani nie wskazały podstaw do jego
    ustalenia, poczytuje się w razie wątpliwości, że strony miały na myśli
    zwykłe wynagrodzenie za dzieło tego rodzaju. Jeżeli także w ten sposób
    nie da się ustalić wysokości wynagrodzenia, należy się wynagrodzenie
    odpowiadające uzasadnionemu nakładowi pracy oraz innym nakładom
    przyjmującego zamówienie." Ciekawe jaką by miał minę dyrektor szkoły
    otrzymawszy rachunki za przepracowane godziny.

    > To środki wychowawcze.

    Wiesz, środki wychowawcze stosuje sąd. A jeśli już dyrektor szkoły, to
    raczej w czasie roku szkolnego. Poza tym nie może to polegać na
    wykonywaniu pracy zamiast parcowników szkoły.

    > A art. 231 kk? Po pierwsze wątpię czy dyrektor jest funkcjonariuszem
    > publicznym - nie wydaje decyzji administracyjnych.

    To już keidyś po bużliwej dyskusji ustaliliśmy, ze ejst. Wowczas akurat
    chodziło bodaj o wydanie regulaminu szkoły. Zresztą, jeśli nawet nie
    231, to na pewno 276 kk - ukrywanie dokumnetu (świadectwa) co do którego
    dyrektor przecież nei ma parwa go nie wydać, skoro wystawił. To tak,
    jakby parcownik Wydziału Komunikacji kazał Ci pozamiatać, zanim wyda
    prawo jazdy.

    > A po drugie wcale nie
    > przekracza uprawnieniń tylko stosuje środki wychowawcze wobec
    młodzieży
    > co jest jego wręcz obowiązkiem :).

    Co do obowiazków to pełna zgoda. Ale przy okazji widzę opisane wyżej
    komplikacje.

  • 22. Data: 2005-07-01 19:20:16
    Temat: Re: Wychowanie przez prac
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    witek napisał(a):

    > Tak. Jak znajdę to ci wkleję.

    Nie fatyguj się. Już ktoś inny znalazł.

    > Nie ma szans.
    > Ocenę z wychowania otrzymuje się za zupełnie coś innego i jest uchwalana
    > na radzie pedagogicznej.
    > Dyrekto nic w tej sprawie nie może.

    To mnie akarut nie przekonuje. Może to decyzja rady pedagogicznej, która
    wykonuje dyrektor.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 23. Data: 2005-07-01 19:21:33
    Od: "Roman G." <r...@W...gazeta.pl>

    Johnson <j...@n...pl> napisał(a) w wiadomości:

    > A może to jest tak, że dyrektor powiedział im że im wstawi pałę z
    > zachowania, chyba że chcą się poprawić przez pracę i oni na to poszli.

    Mógł tak zrobić, ale jeszcze przed klasyfikacją. Rok szkolny dla ucznia
    kończy się wystawieniem pozytywnej oceny klasyfikacyjnej i promocją do
    następnej klasy.

    I choć metodę wychowania popieram, to proceduralnie niezbyt zostało to
    rozegrane.

    RG

  • 24. Data: 2005-07-01 19:23:40
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Roman G. wrote:

    > I co jak sobie zrobi? Czemu sądzisz, że dyrektor miałby odpowiadać za
    > nieszczęśliwe wypadki?

    a skąd ty się urwałeś?

  • 25. Data: 2005-07-01 19:25:24
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Johnson wrote:

    > Chodzi mi o to że nie za każda pracę w sensie potocznym należy sie
    > wynagrodzenie jak ze stosunku pracy czy innego stosunku cywilnoprawnego.
    > Są prace wykonywane nieodpłatnie.
    > Przykładów jest wiele, ale na przykład: tzw. "czyny społeczne" - które
    > nadal są na przykałd stosowane na działkach pracowniczych; prace domowe
    > żony na potrzeby męża (choć tu niektórzy mądrzy inaczej już kombinują by
    > za to płacić gospodynią domowym), praca wykonywana zgodnie z art. 116
    > paragraf 1 pkt 4 kkw ; itd ...

    nie w szkole.

    > Są, bo ten dyrektor właśnie je stosuje :) Przecież nie kazał im sprzątać
    > tylko po to by było czysto, tylko po to by ich wychować.

    bzdura,
    jak dyrektor mogę nakazać dzieciom chodzenie po piwo do sklepu i też
    nazwisz to środekiem wychowawczym bo dyrektor jest srosuje?

  • 26. Data: 2005-07-01 19:26:38
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:da453t$rg2$1@inews.gazeta.pl Roman G.
    <r...@W...gazeta.pl> pisze:

    > Rok szkolny dla ucznia
    > kończy się wystawieniem pozytywnej oceny klasyfikacyjnej i promocją do
    > następnej klasy.
    Taaaak? To nie może skończyć roku szkolnego mając niepozytywne oceny
    klasyfikacyjne w ilości skutkującej brakiem promocji i koniecznością
    powtórzenia klasy?
    No to podstawę prawną poproszę dość uprzejmie.

    Jotte

  • 27. Data: 2005-07-01 19:28:40
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Johnson wrote:

    > To mnie akarut nie przekonuje. Może to decyzja rady pedagogicznej, która
    > wykonuje dyrektor.

    To by musiała być najgłupsza rada pedagogiczna pod słońcem
    To akurat jest proste do sprawdzenia.
    Wystarczy poczytać protokół z rady.
    Za podejęcie takiej decyzji dyrektor jako przewodniczący rady straci
    stołek natychmiast, bo decyzja taka jest niezgodna ze wszystkim co może
    tylko przyjśc do głowy, a dyrektor jako przedstawiciel pracodwcy
    powinien nie dopóścić do takiego wniosku.
    Jeżeli tak się stało, to zanczy że dyrektor "utracił zaufanie nadzoru
    szkoły" i powinien zostać odwołoany natychmiast.

  • 28. Data: 2005-07-01 19:28:45
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.spam.invalid> napisał w
    > wiadomości news:da40e8$7e8$2@inews.gazeta.pl...

    > Mam podobne podejrzenia. Odmowa wydania świadectwa pachnie mi po prostu
    > postępowaniem z art. 231 kk.

    a czy siwadectwo nalezy do ucznia od momentu wystawienia czy od momentu
    odebrania?
    Jak rozumiem szkola nie otrzymala zgody od nich na ptrzetrzymywanie.
    Bo jezlei to pierwsze to art 276 a pozniej 191 .

    P.

    --
    Anonim: "Jaki środek antykoncepcyjny jest najlepszy?"
    Expert: "Spotkałem sie z opinia, że nalepszy jest środek d..y"

  • 29. Data: 2005-07-01 19:29:17
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Przemek R... wrote:

    > skurw. chyba ze poinfromowal o tym na poczatku roku.

    nie ma szans, nawet jakby ogłosił w prasie i dał każdemu indywdulanie do
    podpisania

  • 30. Data: 2005-07-01 19:32:43
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > nie ma szans, nawet jakby ogłosił w prasie i dał każdemu indywdulanie do
    > podpisania

    legalnosc teraz poimijam, komentarz byl do stwoerdzenia ze madry dyrektor.

    P.