  • 1. Data: 2004-04-01 06:31:55
    Temat: Wspólnot mieszkaniowa
    Od: "Grzegorz W." <g...@a...juni.gliwice.pl>

    Mam pytanie odnosnie wspolnoty mieszkaniowej, a mianowicie. Moj blok posiada
    wspolnote mieszkaniowa i mieszkancy zaproponowali mi zebym byl
    przedstawicilem wspolnoty ze strony mieszkancow bloku. Jak taka funkcja
    wyglada i czy ma sie z tego jakies profity (kasa).

    Zsa informacje z gory dzieki.

  • 2. Data: 2004-04-01 06:58:15
    Temat: Re: Wspólnot mieszkaniowa
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    Grzegorz W. wyskrobał(a):
> [...]
    > przedstawicilem wspolnoty ze strony mieszkancow bloku. Jak taka funkcja
    > wyglada i czy ma sie z tego jakies profity (kasa).

    Trochę za mało informacji. Przedstawicielem przed kim? Możesz być
    pełnomocnikiem, ale pieniądze za to dostaniesz tylko wtedy jak się umówicie
    w sprawie wynagrodzenia.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 3. Data: 2004-04-01 07:55:08
    Od: "Jan Galazka" <j...@i...pl>

> [...]
    > przedstawicilem wspolnoty ze strony mieszkancow bloku. Jak taka funkcja
    > wyglada i czy ma sie z tego jakies profity (kasa).
    Jak rozumiem, jestes rowniez czlonkiem tej wspolnoty, wiec moze po prostu
    niech wybiora Ciebie do zarzadu i juz. Nie bedziesz wtedy zadnym tam
    pelnomocnikiem. A kasa? Cos mi sie zdaje, ze co do zasady pelnienie takich
    funkcji jest bezplatne. Pamietaj, ze Twoje wynagrodzenie byloby wyplacane z
    wplat wszystkich czlonkow wspolnoty. Oznaczaloby to pewnie wzrost czynszu,
    nawet minimalne. Wiec nie wiem, czy oni sie na to zgodza...
    JG

  • 4. Data: 2004-04-01 19:07:43
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <c4ghvr$gfv$1@topaz.icpnet.pl>, Jan Galazka wrote:
> [...]
    > wplat wszystkich czlonkow wspolnoty. Oznaczaloby to pewnie wzrost czynszu,
    > nawet minimalne. Wiec nie wiem, czy oni sie na to zgodza...

    A znajdzie się frajer, co to będzie robił za darmo?

    Renata

  • 5. Data: 2004-04-01 20:07:30
    Od: "Krzysztof 'kw1618\" z Warszawy" <kw1618@[SPAMWSTAWKA].interia.pl>

    Użytkownik "Jan Galazka" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wplat wszystkich czlonkow wspolnoty. Oznaczaloby to pewnie wzrost czynszu,
    > nawet minimalne. Wiec nie wiem, czy oni sie na to zgodza...

    Ustawa o własności lokali określa, ze zarządowi nalezy się wynagrodzenie.
    Jego wysokość określa Walne Zgromadzenie Właścicieli.

    Krzysztof 'kw1618' [Warszawa-Ursynów]
    http://kw1618.w.interia.pl

  • 6. Data: 2004-04-01 20:07:31
    Od: "Krzysztof 'kw1618\" z Warszawy" <kw1618@[SPAMWSTAWKA].interia.pl>

    Użytkownik "Grzegorz W." <g...@a...juni.gliwice.pl> napisał w
    wiadomości news:c4gctp$55n$1@news.polsl.gliwice.pl...
> [...]
    > przedstawicilem wspolnoty ze strony mieszkancow bloku. Jak taka funkcja
    > wyglada i czy ma sie z tego jakies profity (kasa).

    W zarządzie to jest bardzo dużo pracy.
    Trzeba się na tym trochę znać. Jesli nie ma profesjonalnej firmy
    zarządzającej nieruchomością, zarząd musi negocjować z firmami umowy dot.
    dostawy wody, wywozu śmieci, sprzątania itp.
    Trzeba odpowiadać na pisma lokatorów, łagodzić spory itd. Im większa
    wspólnota, tym więcej sporów i dziwnych sytuacji. Przeczytaj mój post "Fw:
    PILNE !!!! POMOCY !!!!!! Pozwolenie na użytkowanie lokalu mieszkalnego na
    biuro"
    We wspólnocie gdzie mamy biuro, zarząd jest wyłoniony spośród właścicieli.
    Ludzie ci mają swoją pracę i zajęcie, dlatego sprawom wspólnoty nie mają
    czasu poświęcić więcej niż 4 godziny na tydzień. To jest zbyt mało jak na 90
    lokali i kawałek gruntu na którym ten budynek stoi.

    Dlatego patrząc na działania dużych wspólnot sugeruję jednak zatrudnianie
    zawodowego zarządu, który bedzie pracował na 2 zmiany w biurze np. od 6:00
    do 14:00 i od 14:00 do 22:00 oraz był gotowy do nagłych spraw pod tel.
    komórkowym przez całą dobę po to, aby móc podejmować nagłe decyzje...