    From: "Krzysztof 'kw1618\" z Warszawy" <kw1618@[SPAMWSTAWKA].interia.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wspólnot mieszkaniowa
    Date: Thu, 01 Apr 2004 20:07:31 GMT

    Użytkownik "Grzegorz W." <g...@a...juni.gliwice.pl> napisał w
    wiadomości news:c4gctp$55n$1@news.polsl.gliwice.pl...
    > Mam pytanie odnosnie wspolnoty mieszkaniowej, a mianowicie. Moj blok
    posiada
    > wspolnote mieszkaniowa i mieszkancy zaproponowali mi zebym byl
    > przedstawicilem wspolnoty ze strony mieszkancow bloku. Jak taka funkcja
    > wyglada i czy ma sie z tego jakies profity (kasa).
    >
    > Zsa informacje z gory dzieki.

    W zarządzie to jest bardzo dużo pracy.
    Trzeba się na tym trochę znać. Jesli nie ma profesjonalnej firmy
    zarządzającej nieruchomością, zarząd musi negocjować z firmami umowy dot.
    dostawy wody, wywozu śmieci, sprzątania itp.
    Trzeba odpowiadać na pisma lokatorów, łagodzić spory itd. Im większa
    wspólnota, tym więcej sporów i dziwnych sytuacji. Przeczytaj mój post "Fw:
    PILNE !!!! POMOCY !!!!!! Pozwolenie na użytkowanie lokalu mieszkalnego na
    biuro"
    We wspólnocie gdzie mamy biuro, zarząd jest wyłoniony spośród właścicieli.
    Ludzie ci mają swoją pracę i zajęcie, dlatego sprawom wspólnoty nie mają
    czasu poświęcić więcej niż 4 godziny na tydzień. To jest zbyt mało jak na 90
    lokali i kawałek gruntu na którym ten budynek stoi.

    Dlatego patrząc na działania dużych wspólnot sugeruję jednak zatrudnianie
    zawodowego zarządu, który bedzie pracował na 2 zmiany w biurze np. od 6:00
    do 14:00 i od 14:00 do 22:00 oraz był gotowy do nagłych spraw pod tel.
    komórkowym przez całą dobę po to, aby móc podejmować nagłe decyzje...