  • 1. Data: 2004-04-01 07:04:07
    Temat: Wreczanie DO, a takze bagaz w sklepie
    Od: wampirek <w...@z...pl>

    Witam!

    Wredota ze mnie ;) i czasem lubie troszke podenerwowac innych :)

    Pytanie numer 1:
    Mam 1 z dokumentów: DO, legitymacje szkolna, ksiazeczke wojskowa,
    legitymacje sluzbowa.
    I teraz sytuacja, wpada kanar do autobusu lub pociagu. Bilet oczywiscie
    mam znizkowy, wiec musze okazac dowod uprawniajacy do tej znizki.
    Trzymam wiec w lapce dokument (byla to ksiazeczka wojskowa) a kanar
    zaczyna mi ja wyrywac. Dokumentu nie puscilem bo w sumie moj prywatny,
    a i zawarte tam dane moga byc poufne, chociazby numer broni :)
    Dobre 15 minut probowal mnie straszyc ;) ale nie puscilem, hehe
    Czy mam obowiazek wreczenie dokumentu uprawniajacego do znizki (jednego
    z 4 powyzszych) kontrolujacemu? Czy tez wystarczy okazanie?
    I jak jest w momencie gdy kanar popatrzy na dokument i stwierdzi, ze
    jest falszywy? O ile wiem, to on powinien dowod zatrzymac i wydac
    pokwitowanie, ale nie wyobrazam sobie, ze ktos moze zabrac mi
    ksiazeczke wojskowa ;)

    Pytanie 2:
    Ide do supermarketu z plecaczkiem (takim zwyklym, malym).
    Czy mam obowiazek zlozenia go do przechowalni? Czy tez jest to dziwny
    lokalny wymysl, rzeklbym bezprawny? (tak pare lat temu przeczytalem na
    tej grupie;)

    --
    pozdrawiam
    wampirek

  • 2. Data: 2004-04-01 11:05:18
    Temat: Re: Wreczanie DO, a takze bagaz w sklepie
    Od: "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl>

    Użytkownik "wampirek" <w...@z...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy mam obowiazek wreczenie dokumentu uprawniajacego do znizki (jednego
    > z 4 powyzszych) kontrolujacemu? Czy tez wystarczy okazanie?

    Nie masz obowiazku nikomu wreczac, wystarczy okazanie. Poprzez analogie do
    legitymowania sie przez policjantow wypadaloby okazywac tak dlugo, az
    kontrolujacy spisze sobie wszystkie dane, ktore mu sa potrzebne (co nie
    oznacza, ze wszystkie nalezy okazac lub podyktowac - tylko te dane, ktorych
    ma prawo sie domagac osoba kontrolujaca; w zaleznosci od osoby zakres danych
    jest nieco inny)

> [...]
    > jest falszywy? O ile wiem, to on powinien dowod zatrzymac i wydac
    > pokwitowanie, ale nie wyobrazam sobie, ze ktos moze zabrac mi

    ?? Kontroler nie ma uprawnie do "zatrzymywania dowodu" Moze wezwac
    policje.

> [...]
    > Czy mam obowiazek zlozenia go do przechowalni? Czy tez jest to dziwny
    > lokalny wymysl, rzeklbym bezprawny? (tak pare lat temu przeczytalem na

    Nie ma prawnego obowiazku, chociaz jest przymus obyczjowo-ochroniarski.
    Wiadomo ochrona bedzie sie czepiac, wiec zwyczajowo wiekszosc foliuje te
    plecaki lub oddaje do przechowalni.
    Lepiej unikac dodatkowych problemow (strata czasu) i wchodzic bez...

    --
    pozdrawiam:-) Marek

  • 3. Data: 2004-04-01 13:11:19
    Od: wampirek <w...@z...pl>

    w <news:c4gtak$s13$1@nemesis.news.tpi.pl>
    Prefix napisał(a):

> [...]
    > zwyczajowo wiekszosc foliuje te plecaki lub oddaje do
    > przechowalni. Lepiej unikac dodatkowych problemow (strata czasu) i

    ale jesli bede chcial wejsc z plecakiem, to zgodnie z prawem moge tam
    wejsc, czy nie moge? zalozenie, ze ochroniarze nie chca wpuszczac ;)

    --
    pozdrawiam
    wampirek

  • 4. Data: 2004-04-01 14:36:30
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    wampirek wrote:
    > ale jesli bede chcial wejsc z plecakiem, to zgodnie z prawem moge tam
    > wejsc, czy nie moge? zalozenie, ze ochroniarze nie chca wpuszczac ;)

    A czy właściciel może decydować o tym kogo wpuszcza do środka?

    KG

  • 5. Data: 2004-04-01 17:57:50
    Od: wampirek <w...@z...pl>

    w <news:c4h98l$khv$1@inews.gazeta.pl>
    kam napisał(a):

    > A czy właściciel może decydować o tym kogo wpuszcza do środka?

    wlasnie z tego co czytalem kilka lat temu na tej grupie wynikalo, ze
    nie moze decydowac ot tak sobie :) i z ciewaosci pytam :)

    --
    pozdrawiam
    wampirek

    P.S. dzis w tesco mnie nie zaczepili :)
    P.P.S w mediamarkcie ochroniarz mnie zatrzymal i powiedzial, ze
    niestety nie moge wejsc, ale jesli bym mial torbe na ramie (taka jak od
    notebooka) to bez problemu :)
    co w sumie dziwne jest, bo latwiej cos wlozyc do torby na razmie niz do
    plecaczka :D
    P.P.P.S pytam sie o to bo kupilem sobie sliczny plecaczek (podoba sie
    przynajmniej mi) i wszedzie z nim laze :D

  • 6. Data: 2004-04-02 05:13:56
    Od: "SQLvvysyn" <s...@v...pI>

    > wlasnie z tego co czytalem kilka lat temu na tej grupie wynikalo, ze
    > nie moze decydowac ot tak sobie :) i z ciewaosci pytam :)

    Może. Jesli wyraznie o tym zawiadomi klientów w ogólnie dostepnym
    regulaminie. Jesli nic takiego nie ma, to 'decyzja' ochroniarza nie ma dla
    mnie znaczenia.
    Zawsze wchodze do hipermarketu z duza torba na zakupy i zawsze toczę
    utarczki slowne z ochrona.
    Jesli sadza, ze torba mi ma kradziez ulatwic, niech mnie spróbuja na wyjsciu
    skontrolowac. Ale wtedy za bezprawna kontrole im nie popuszcze.

    --
    SQLwysyn
    370HSSV-0773H