  • 1. Data: 2004-03-31 21:16:35
    Temat: Rywin oszustwo?
    Od: "Tibia" <t...@t...com>

    Czy usiłowanie oszustwa jest karalne?

    jak można zmieniać kwalifikacje z płatnej protekcji na usiłowania oszustwa?
    skoro karalne jest samo oszustwo

    Tibia

  • 2. Data: 2004-03-31 21:30:02
    Temat: Re: Rywin oszustwo?
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@N...e-wro.pl>

    > Czy usiłowanie oszustwa jest karalne?
    >
    > jak można zmieniać kwalifikacje z płatnej protekcji na usiłowania oszustwa?
    > skoro karalne jest samo oszustwo

    hmm... najpierw pytasz, a potem sobie samemu odpowiadasz....

    czemu niby usilowanie oszustwa nie mialoby byc karalne ?

    ...oczywiscie, ze jest.

    art. 13 kk

    konrad

  • 3. Data: 2004-03-31 21:34:22
    Od: "Tibia" <t...@t...com>

    Użytkownik "Konrad vel Legislator" <g...@N...e-wro.pl> napisał w
    wiadomości news:c4fd4o$b7d$1@helios.nd.e-wro.pl...

    > hmm... najpierw pytasz, a potem sobie samemu odpowiadasz....
    >
    > czemu niby usilowanie oszustwa nie mialoby byc karalne ?
    >
    > ...oczywiscie, ze jest.
    >
    > art. 13 kk

    art 14 par. 2 Przygotowanie do przestępstwa jest karalne jedynie wtedy gdy
    ustawa tak stanowi.

    Tibia

  • 4. Data: 2004-03-31 21:47:48
    Od: "Tibia" <t...@t...com>

    Użytkownik "kam" <X#k...@p...onet.pl.#X> napisał w wiadomości

    > pytanie było o usiłowanie...

    a czy możliwe jest usiłowanie przestępstwa bez jego przygotowania, chociażby
    przygotowania planu działania?

    Tibia

  • 5. Data: 2004-03-31 21:50:47
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    Tibia wrote:
    > Użytkownik "Konrad vel Legislator" <g...@N...e-wro.pl> napisał w
    > wiadomości news:c4fd4o$b7d$1@helios.nd.e-wro.pl...

    > art 14 par. 2 Przygotowanie do przestępstwa jest karalne jedynie
    > wtedy gdy ustawa tak stanowi.

    A co tu ma do rzeczy przygotowanie? Mówimy o usiłowaniu.

    --
    Falkenstein
    Oderint dum metuant

  • 6. Data: 2004-03-31 21:51:26
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Tibia wrote:
    > art 14 par. 2 Przygotowanie do przestępstwa jest karalne jedynie wtedy gdy
    > ustawa tak stanowi.

    pytanie było o usiłowanie...

    KG

  • 7. Data: 2004-03-31 21:53:52
    Od: "Tibia" <t...@t...com>

    Użytkownik "Tibia" <t...@t...com> napisał w wiadomości
    com...

> [...]
    > gdy

    > a czy możliwe jest usiłowanie przestępstwa bez jego przygotowania,

    przyznaję się do błędu. czyli przygotowanie może być ale to inna sprawa, a
    usiłowanie też co innego. chociaż zawsze gdy jest usiłowanie jest i
    przygotowanie. ponieważ przygotowanie jest sankcjonowane niższą karą to
    przepis o przygotowaniu jest zbędny, ponieważ zawsze będzie usiowanie. jaki
    więc sens ma przepis o przygotowaniu?

    Tibia

  • 8. Data: 2004-03-31 22:00:58
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Tibia wrote:
    > a czy możliwe jest usiłowanie przestępstwa bez jego przygotowania, chociażby
    > przygotowania planu działania?

    Oczywiście.
    Na przykład jeśli bez zastanowienia wystrzelisz do kogoś z broni palnej
    i nie trafisz to trudno mówić o przygotowaniu, a tym bardziej o
    przygotowaniu planu działania. A usiłowanie jest.

    KG

  • 9. Data: 2004-03-31 22:01:32
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    kam wrote:

> [...]
    > palnej i nie trafisz to trudno mówić o przygotowaniu, a tym bardziej o
    > przygotowaniu planu działania. A usiłowanie jest.

    A ja powiem tak. Przygotowanie zawsze jest. Ale w większości przypadków nie
    jest karalne.

    --
    Falkenstein
    Oderint dum metuant

  • 10. Data: 2004-03-31 22:07:16
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    Tibia wrote:
> [...]
    > sankcjonowane niższą karą to przepis o przygotowaniu jest zbędny,
    > ponieważ zawsze będzie usiowanie. jaki więc sens ma przepis o

    Kto Cci powiedział, że za przygotowanie jest niższa kara? Zarówno za
    przygotowanie jak i za usiłowanie kara jest taka sama jak za dokonanie. A
    kara za przygotowanie jest po to, by móc ukarać kogoś złapanego na etapie
    przygotowania, zanim jeszcze wcieli plan w zycie. Ale schodzimy tu w bardzo
    uboczne rozwazania teoretyczne. Radzę najpierw poszukaj w kodeksie przy
    których przestępstwach karalne jest także przygotowanie. Dla ułatwienia
    podam te co ja pamiętam: wszczęcie i prowadzenie wojny napastniczej,
    obalenie przemocą konstytucyjnego ustroju państwa, (jeżeli dobrze pamiętam)
    zamach na zycie prezydenta RP.

    --
    Falkenstein
    Oderint dum metuant