  • 1. Data: 2008-04-02 12:18:42
    Temat: Wpisowe w publicznym liceum ogólnokształcącym
    Od: "Marcin Czapnik" <m...@o...pl>

    Witam

    Po rozpoczęciu edukacji w LO zażądano ode mnie wpłaty wpisowego. Jako, że
    zwrócono się do mnie tylko ustnie, nie otrzymałem niczego na piśmie, żądanie
    zignorowałem wychodząc z założenia, że publiczna szkoła nie ma prawa wymagać
    ode mnie wnoszenia takiej opłaty. Teraz, gdy jestem już w klasie maturalnej
    zagrożono mi, że jeśli nie wpłacę wpisowego, nie otrzymam świadectwa
    maturalnego. Nadal jest to tylko "na gębę", jednak chcę być przygotowany na
    sytuację gdy szkoła będzie chciała spełnić swoje groźby. W związku z
    powyższym zwracam się do grupowiczów z prośbą o podstawę prawną, która mówi,
    że szkoła _nie może_ pobierać takich opłat. A może jest jakaś luka, która na
    to pozwala?

    Z góry dziękuję
    pozdrawiam
    --
    Marcin Czapnik
    www.marcinc.rail.pl

  • 2. Data: 2008-04-02 13:07:25
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "Marcin Czapnik" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > podstawę prawną, która mówi, że szkoła _nie może_ pobierać takich opłat. A
    > może jest jakaś luka, która na to pozwala?

    O podstawie nie slyszałem (pewnie dlatego, że nie ma takowej), ale o
    świadectwo nie musisz się martwić. Jakby odmawiali wydania, to Policja ich
    do tego zmobilizuje.

    Pozdrawiam Przemek

  • 3. Data: 2008-04-02 14:06:32
    Od: Kamil 'czemu' Bista <t...@c...org>

    Marcin Czapnik pisze:
> [...]
    > że szkoła _nie może_ pobierać takich opłat. A może jest jakaś luka, która na

    Jeśli mówimy o szkole publicznej państwowej to nie mają prawa żądać
    żadnych opłat, a dyrektora w razie odmowy wydania świadectwa możesz
    podać do sądu.

    Polecam stronę www.strefamlodych.pl, dział "Stref@ prawa", tam masz
    napisane na co możesz się powołać.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil 'czemu' Bista

  • 4. Data: 2008-04-02 14:40:10
    Od: "Marcin Czapnik" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Kamil 'czemu' Bista" wrote:

    > Jeśli mówimy o szkole publicznej państwowej to nie mają prawa żądać
    > żadnych opłat, a dyrektora w razie odmowy wydania świadectwa możesz podać
> [...]
    Dzięki wielkie!
    http://www.strefamlodych.pl/index.php?option=com_con
    tent&task=view&id=45&Itemid=61 -
    wszystko już jest jasne :-)

    EOT
    pozdrawiam
    --
    Marcin Czapnik
    www.marcinc.rail.pl

  • 5. Data: 2008-04-09 16:17:25
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Nie żartuj, już za komuny były przykładowo opłaty za egzamin na uczelnię wyższą.
    Pamietam, bo stałem w kolejce na poczcie do okienka i sporo licealistów tam
    spotkałem.
    JaC

    -----