    From: "Marcin Czapnik" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Wpisowe w publicznym liceum ogólnokształcącym
    Date: Wed, 2 Apr 2008 14:18:42 +0200

    Witam

    Po rozpoczęciu edukacji w LO zażądano ode mnie wpłaty wpisowego. Jako, że
    zwrócono się do mnie tylko ustnie, nie otrzymałem niczego na piśmie, żądanie
    zignorowałem wychodząc z założenia, że publiczna szkoła nie ma prawa wymagać
    ode mnie wnoszenia takiej opłaty. Teraz, gdy jestem już w klasie maturalnej
    zagrożono mi, że jeśli nie wpłacę wpisowego, nie otrzymam świadectwa
    maturalnego. Nadal jest to tylko "na gębę", jednak chcę być przygotowany na
    sytuację gdy szkoła będzie chciała spełnić swoje groźby. W związku z
    powyższym zwracam się do grupowiczów z prośbą o podstawę prawną, która mówi,
    że szkoła _nie może_ pobierać takich opłat. A może jest jakaś luka, która na
    to pozwala?

    Z góry dziękuję
    pozdrawiam
    --