  • 1. Data: 2006-03-27 18:12:35
    Temat: Windykacja, BIG - prośba o radę
    Od: "Diana" <a...@a...net.pl>

    Witam,

    Sprawa wygląda następująco:
    1. W 2003 r. dostałam od firmy KRUK pierwsze pismo wzywające do zapłaty raty
    kredytu zaciągniętego w 1998r. na zakup komputera. Faktycznie taki kredyt
    wzięłam i - o ile mnie pamięć nie myli - wszystko spłaciłam. Po
    skontaktowaniu się z firmą KRUK stwierdziłam, że absolutnie nie zgadzam się
    z zarzutem niespłacenia przeze mnie raty, a nawet gdyby okazało się to
    prawdą, sprawa już i tak jest przedawniona. Uprzejmy pan podziękował,
    powiedział, że w takim razie nie mam się o co martwić, ja odłożyłam
    słuchawkę, a list wyrzuciłam.

    2. W 2004 r. dostałam monit od Intrum Justitia, tym razem zawiadamiający nie
    o niezapłaceniu raty, ale... odsetek za zwłokę w kwocie 71 + 35 jako koszty
    postępowania. Podczas rozmowy telefonicznej pani nie uznała moich wyjaśnień
    i nastraszyła sądem. Minęły dwa lata i...

    3. Dziś dostałam kolejny monit z Intrum Justitia tym razem na kwotę... 93
    zł. :) Podczas rozmowy pani powiedziała, że jeśli nie ureguluję długu
    zostanę wciągnięta do rejestru Biura Informacji Gospodarczej.

    I teraz tak: po pierwsze naprawdę nie poczuwam się do tego, że czegokolwiek
    nie zapłaciłam. Po drugie dodatkowo utwierdzają mnie w tym przekonaniu
    nieścisłości w monitach (najpierw domaganie się spłacenia rzekomo
    niespłaconej raty - niestety tego pisma już nie mam, potem monity o
    spłacenie odsetek, dodatkowo różniące się kwotowo - pismo sprzed dwóch lat
    przezornie zachowałam). Po trzecie wreszcie - jakie mam prawa w przypadku,
    gdyby faktycznie chcieli utrudnić mi życie, wpisując mnie do BIG? Czy
    występując o to, muszą faktycznie okazać niezbite dowody mojej
    niesubordynacj, tzn. np. rejestr wpłat bankowych, umowę regulującą kwotę
    odsetek za zwłokę etc.? Czy przypadkiem nie mam prawa do rzetelnej i pełnej
    informacji od takiej firmy windykacyjnej odnośnie mojego długu, czyli np. w
    momencie powstania wątpliwości co do kwoty tego długu nie mam prawa domagać
    się okazania dokumentów, będących podstawą naliczenia długu? Jeśli on
    faktycznie istnieje, jeśli jakimś cudem zapłaciłam ratę z opóźnieniem, to
    chętnie tę należność ureguluję, ale chcę mieć pewność co do rzetelności jej
    naliczenia! Co mogę w takiej sytuacji zgodnie z prawem zrobić?

    Pozdrawiam,
    Diana

  • 2. Data: 2006-03-27 20:12:14
    Temat: Re: Windykacja, BIG - prośba o radę
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Diana [###a...@a...net.pl.###] napisał:

    By kogoś wciągną na taką listę dłużników trzeba dysponować prawomocnym
    tytułem wykonawczym. A w opisanej przez Ciebie sytuacji razcej mają
    marne szanse go uzyskać.

  • 3. Data: 2006-03-27 20:41:15
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Mon, 27 Mar 2006 20:12:35 +0200, użyszkodnik "Diana"
    <a...@a...net.pl> napisał:

> [...]
    > 2. W 2004 r. dostałam monit od Intrum Justitia, tym razem zawiadamiający nie

    ooo,. widze ze sie tak ładnie wymieniają, najpierw kruk, potem intrum
    justitia, ciekawe co bedzie nastepne...

    ja bym tam zbierał makulature, sam dostałem chyba z 15 sztuk różnych
    pogróżek i .... żyje

    chyba mnie uznali za beznadziejny przypadek bo na pisma nie
    odpowiadam, jak dzwonią do mnie i straszą sądem to ja im na to żeby
    sobie mnie podawali,do sądu i w zasadzie się tylko nazwy tych pożal
    się boże windykatorów zmieniają, jedni uwazaja sie za pełnomocników,
    inni za wierzycieli, żółte, czerwone, czarne pisemka, naprzemian
    zwykły, polecony i.... własciwie nic z tego nie wynika

    --
    futszaK
    601061867

  • 4. Data: 2006-03-28 10:15:30
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Diana [###a...@a...net.pl.###] napisał:
    >
    > By kogoś wciągną na taką listę dłużników trzeba dysponować prawomocnym
    > tytułem wykonawczym. A w opisanej przez Ciebie sytuacji razcej mają
    > marne szanse go uzyskać.

    a jezlei wszystko jest zaplacone to nie jest przypadkiem poplenieniem
    pzrestepstwa z art 191 ust 2 w zwiazku z art 115 ust 12.
    (w zamiarze ewentualnym) ?

    P.

  • 5. Data: 2006-03-28 14:02:06
    Temat: Re: Windykacja, BIG - prosba o rade
    Od: "earl" <e...@p...fm>

    zadzwon bezposrednio do kredytodawcy [banku?] a nie tych firm
    windykacyjnych, dostaja informacje z banku;
    poza tym jak z 1998 to moze sie przedawnilo, co ? [3 lata od
    ostatniej raty do zaplacenia]

  • 6. Data: 2006-03-28 15:24:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Przemek R.
    [###p...@t...gaze
    ta.pl.###]
    napisał:

    > a jezlei wszystko jest zaplacone to nie jest przypadkiem
    poplenieniem
    > pzrestepstwa z art 191 ust 2 w zwiazku z art 115 ust 12.
    > (w zamiarze ewentualnym) ?

    Nie jest. Zagrożenie musi być realne. A przecież bez uzyskania tytułu
    wykonawczego realne nie jest. To już prędzej by tu oszustwo przeszło,
    że niby doprowadzają do niekorzystnego rozporządzenia mieniem poprzez
    wprowadzenie w błąd co do możliwości umieszczenia na tej liście. Ale i
    tak to cieniutkie.

  • 7. Data: 2006-03-29 07:27:24
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > By kogoś wciągną na taką listę dłużników trzeba dysponować prawomocnym
    > tytułem wykonawczym.

    z czego miałoby to wynikać?

    KG

  • 8. Data: 2006-03-29 10:41:23
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Przemek R.
    > [###p...@t...gaze
    ta.pl.###]

    > poplenieniem
    >
    > Nie jest. Zagrożenie musi być realne. A przecież bez uzyskania tytułu
    > wykonawczego realne nie jest.

    a o tej realnosci ma byc przekonany zastraszany czy straszacy ?

    P.

  • 9. Data: 2006-03-29 17:04:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    kam [####k...@w...pl#.###] napisał:

    Zasiałeś we mnie ziarno niepewności. W informacji biura jest wzmianka
    o prawie do umieszczenia zobowiązań przedawnionych. Ale to moim
    zdaniem jest albo zła interpretacja albo jakiś absurd. Teraz jakaś tam
    CYFRA nagle pod groźbą wpisania do rejestru może nagle zażądać ode
    mnie opłaty za 1999 rok. nikt przecież tak długi nie trzyma
    dokumentów, więc spokojnie mogą tak robić.

  • 10. Data: 2006-03-29 17:05:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Przemek R.
    [###p...@t...gaze
    ta.pl.###]
    napisał:

    > a o tej realnosci ma byc przekonany zastraszany czy straszacy ?

    Zastraszany. Ale groźba musi być w miarę realna.