  • 11. Data: 2006-03-29 17:50:44
    Temat: Re: Windykacja, BIG - prośba o radę
    Od: "Diana" <a...@a...net.pl>

    news:e0eenk$a5$1@inews.gazeta.pl...
    > kam [####k...@w...pl#.###] napisał:
    >

    > Zasiałeś we mnie ziarno niepewności. W informacji biura jest wzmianka
    > o prawie do umieszczenia zobowiązań przedawnionych. Ale to moim
    > zdaniem jest albo zła interpretacja albo jakiś absurd. Teraz jakaś tam
    > CYFRA nagle pod groźbą wpisania do rejestru może nagle zażądać ode
    > mnie opłaty za 1999 rok. nikt przecież tak długi nie trzyma
    > dokumentów, więc spokojnie mogą tak robić.

    Dokładnie tak. Mój rzekomy dług pochodzi z 1998r. Dodam, że przed 2003r.,
    kiedy to dostałam monit od KRUKa, nie otrzymywałam żadnych pism z żądaniem
    zapłaty bezpośrednio od wierzyciela, a więc przez 5 lat nikt nie upominał
    się o nic. Jeśli przyjąć, że na taką listę można wciągnąć każdego, kto
    czegoś tam kiedyś rzekomo nie zapłacił, to nic nie chroni obywatela przed
    fałszywym oskrżeniem, bo nie jestem w stanie udowodnić mojej uczciwości,
    przyjmując, że jednak nie ciułam wszystkich papierów przez całe życie.

    Pozdrawiam,
    Diana

  • 12. Data: 2006-03-29 21:59:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Diana [###a...@a...net.pl.###] napisał:

    Kam mnie zaintrygował i zacząłem grzebać. Kluczowym wydaje się
    ustalenie, czy przedawnione zobowiązanie jest wymagalne, czy też nie.
    Bo inne zamieszczone w art. 7 pkt. 2 warunki przedawnione zobowiązanie
    spełniać generalnie może.

    Na stronie http://www.krd.pl w FAQ czytamy: Czy można dopisać
    przedawnione wierzytelności?: W Krajowym Rejestrze Długów SA można
    udostępniać również informacje gospodarcze dotyczące wierzytelności
    przedawnionych. Ustawa o udostępnianiu informacji gospodarczych
    umożliwia przedsiębiorcom przekazywanie do biur informacji
    gospodarczej informacji dotyczących wiarygodności płatniczej innych
    przedsiębiorców i konsumentów, a w szczególności danych o zwłoce w
    wykonywaniu zobowiązań pieniężnych. Przedawnienie wierzytelności nie
    stoi na przeszkodzie, by udostępnić informację gospodarczą.
    Wierzytelność przedawniona nadal istnieje, utrudnione jest jedynie jej
    dochodzenie na drodze sądowej.

    No i wychodzi niby na to, że można taką wierzytelność wpisać. Wszak z
    chwilą upływu umownego terminu zapłaty staje się wymagalna i nie
    przestaje być tylko z tego powodu, że się przedawniła.

    Reasumując, to moim zdaniem mamy po prostu błąd w ustawie, bowiem
    dochodzi do absurdu. Trzeba by było przechowywać wiecznie wszystkie
    kwitki, bo za 100 lat mogą się przydać naszym spadkobiercom.

  • 13. Data: 2006-03-30 20:01:31
    Temat: Re: Windykacja, BIG - prośba o rad
    Od: "sanczes" <j...@w...pl>

    witam - popytaj na pl.soc.prawo - tam napewno ktoś ci pomoże mnie w podobnym
    temacie rozjaśnili
    pozdro

  • 14. Data: 2006-03-30 20:02:45
    Od: "sanczes" <j...@w...pl>

    sorry bylem na dwóch grupach i myślałem że odsyłam z innej
    sorry