  • 1. Data: 2006-03-27 16:57:22
    Temat: Domena wsi - własność ... ?
    Od: "Groszek" <s...@o...pl>

    Witam

    Czy rejestrujac domene na osobę prywatną nazwe wsi np. bialka.pl czy
    PANSTWO POLSKIE moze mi odebrac ja ?
    Bo wiem ze od ktoregos roku jest jakies rozporzadzenie lub ustawa regulujaca
    rejestrowanie domen nazwy wlasne miast.

    Co z nazwazwami wsi ?

    Pozdrawiam

    i prosze w miare mozliwosci o odpowiedz na e-maila, gdyz nie mam mozliwosci
    sciagania i czytania grup.

    Pozdrawiam
    Darek
    g...@o...pl

  • 2. Data: 2006-03-27 17:46:40
    Temat: Re: Domena wsi - własność ... ?
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Groszek wrote:
    > i prosze w miare mozliwosci o odpowiedz na e-maila, gdyz nie mam mozliwosci
    > sciagania i czytania grup.

    To po co piszesz na grupę?

    -------------------+
    -------------------+

  • 3. Data: 2006-03-27 20:03:07
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Groszek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > Czy rejestrujac domene na osobę prywatną nazwe wsi np. bialka.pl czy
    > PANSTWO POLSKIE moze mi odebrac ja ?

    No bez przesady.
    aminokwasy.pl tez byc Ci mieli odebrac?????

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2006-03-27 20:41:19
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Groszek" <s...@o...pl> writes:

    [...]

    > Bo wiem ze od ktoregos roku jest jakies rozporzadzenie lub ustawa
    > regulujaca rejestrowanie domen nazwy wlasne miast.

    Nie wiedziałem. Czyli nie można już sobie prywatnie zarejestrować
    np. konin.eu albo konin.info?

    > Co z nazwazwami wsi ?

    Na zdrowy rozsądek powinno być tak samo, jak z nazwami miast.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 5. Data: 2006-03-27 20:44:18
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Mon, 27 Mar 2006 22:41:19 +0200,
    Piotr Dembiński <p...@g...pl> screamed:

    > Nie wiedziałem. Czyli nie można już sobie prywatnie zarejestrować
    > np. konin.eu albo konin.info?

    eu/info to oni sobie mogą (próbować) odbierać...

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:214B ]
    [ 22:43:52 user up 10928 days, 10:38, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    Kiss your keyboard goodbye!

  • 6. Data: 2006-03-27 20:45:33
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    p...@g...pl (Piotr Dembiński) writes:

> [...]
    > np. konin.eu albo konin.info?

    > Na zdrowy rozsądek powinno być tak samo, jak z nazwami miast.

    Heh, właśnie sobie przypomniałem, że te nazwy są czasami również
    zwykłymi, często używanymi słowami. Np. pod Koninem jest wieś
    o nazwie Posada :)

  • 7. Data: 2006-03-27 21:00:04
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl> writes:

    > In the darkest hour on Mon, 27 Mar 2006 22:41:19 +0200,
    > Piotr Dembiński <p...@g...pl> screamed:

    > eu/info to oni sobie mogą (próbować) odbierać...

    EU raczej mogą.

  • 8. Data: 2006-03-27 21:35:12
    Od: MiKeyCo <m...@w...pl>

    Groszek napisał(a):
> [...]
    > PANSTWO POLSKIE moze mi odebrac ja ?
    > Bo wiem ze od ktoregos roku jest jakies rozporzadzenie lub ustawa regulujaca

    Zapoznaj się z regulacjami dot. rejestracji domen. Do chwili obecnej
    brak jest jeszcze praw odnoszących się bezpośrednio do domen i ich
    specyfiki. Wszystko co istnieje to regulacje podmiotów rozporządzających
    daną domeną - w Polsce to NASK - i prawa dot. nieuczciwej konkurencji, w
    tym przypadku bezużyteczne.

    Bezpośrednie prawne podstawy odebrania domeny przez podmiot bardziej
    uprawniony istnieją tylko w przypadku domen eu. W przypadku domen pl
    NASK stworzył namiastkę regulacji i sądu polubownego, ale jest to imho
    bez znaczenia i zrobione błędnie odnośnie domen już zarejestrowanych. W
    przypadku domen nie zarejestrowanych istnieje pula domen dostępnych
    tylko dla uprawnionych podmiotów, np: nazwy miast powiatowych dla
    starostw lub podmiotu przez nie wyznaczonego. Więc jeśli już polską
    domenę uda ci się zarejestrować to prawdopodobieństwo _legalnego_
    odebrania balansuje przy zerze. Pominę tu pewne przypadki dziwnych
    zdarzeń bez podstawy prawnej.

    W przypadku domen globalnych panuje wolna amerykanka, zasada first
    come first served. Domeny com, net, org zarządzane są przez firmy
    amerykańckie i podlegają ich jurysdykcji. Ewentualny spór trzeba
    prowadzić tam w ramach arbitrażu lub sądu powszechnego. Domeny biz i
    info miały być 'umiędzynarodowione' ale wyszło to dość średnio. Nie
    słyszałem o żadnej sprawie sądowej dot. tych domen.

    Informacje o domenach, firmach zarządzających, politykach sporów, danych
    rejestrowych i procedurach: http://www.az.pl/zones/

    pzdr
    MiKeyCo

  • 9. Data: 2006-03-28 06:35:38
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Mon, 27 Mar 2006 23:00:04 +0200,
    Piotr Dembiński <p...@g...pl> screamed:

    > EU raczej mogą.

    W sumie nie do końca (ale już po wysłaniu) byłem tego pewien,
    ale zmiana nie warta była reposta.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:210B ]
    [ 08:35:05 user up 10929 days, 20:30, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]