  • 21. Data: 2003-12-27 18:47:39
    Temat: Re: Windows XP OEM
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    k...@p...onet.plX news:bskilm$ev8$1@inews.gazeta.pl

    > Na tych 2-3 wykładach nauczono Cię, że można zawrzeć umowę o dowolnej
    > treści?

    A gdzie tak napisalem? W poscie obok wyrazilem dokaldniej co mam na mysli -
    mozna zawrzec dowolna umowe. Gdyby byly w niej elementy niezgodne z prawem
    - to te elementy sa niewazne.

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 22. Data: 2003-12-27 19:01:30
    Od: Michal Bien <m...@w...uw.edu.pl>

    Olgierd <c...@w...pl> wrote:

    > Sprawdź przepis zanim coś powiesz. Polecam art. 67 ust. 5 w zw. z ust. 3
    > Ustawy prawo autorskie. Rozszerzająco stosujesz w przypadku zbycia
    > sprzętu, którego przynależnością jest aplikacja objęta licencją OEM.

    To ja Cie poprosze bys czytal ze zrozumieniem. Mowa jest o cesji praw
    a nie udzielaniu licencji, co wymaga formy pisemnej. To zasadnicza roznica!
    Licencji udziela tylko i wylacznie [w omawianym tu przypadku] MS, nabywca
    ceduje swoje uprawnienia. Jeszcze tego by brakowalo by kazdy nabywac
    produktu takiego jak systemy MS udzielal licencji dalszym podmiotom -
    pomysl jest godny Arnolda ;>

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    mailto:m...@m...uw.edu.pl

  • 23. Data: 2003-12-27 19:04:12
    Od: Michal Bien <m...@w...uw.edu.pl>

    Rafal 'Raf256' Maj <s...@r...com> wrote:

    > a poniewaz mamy wolnosc zawierania umow, to M$ moze sobie nawet
    > zarzyczyc aby klient chodzil na reka w dni parzyste i calowa w du*e
    > lokalnego przedstaiciela M$ co tydzien i bedzie to jak najbardziej
    > legalne.
    >
    > Nie moze tylko zarzadac czegos niezgodnego z PL prawem (no np to
    > calowanie to juz sie kwalifikuje pod pewne ulugi i nie jest zgodne w
    > sumie ;) bo takie czesci umowy byly by nie wazne.

    No niestety dajesz w tej chwili Arnoldowi orez do reki bo przydaloby
    sie wiecej tych wykladow :/
    Akurat to co podales to klasyczny przyklad klauzuli, ktorej stwierdzenia
    niewaznosci mozna dochodzic.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    mailto:m...@m...uw.edu.pl

  • 24. Data: 2003-12-27 19:22:08
    Od: Olgierd <c...@w...pl>

    Niejaki(a) Michal Bien w wiadomości <X...@1...0.0.1>
    powiedział(a) co następuje:

    > To ja Cie poprosze bys czytal ze zrozumieniem. Mowa jest o cesji praw
    > a nie udzielaniu licencji, co wymaga formy pisemnej.

    Aha, czyli cesja w formie niepiśmiennej, a sublicencja tak?? Czyli
    chcesz przenosić prawa stwierdzone pismem w drodze umowy niestwierdzonej
    pismem?
    Nawet Arnold by tego nie wymyślił ;-)

    --
    Olgierd
    "Państwo przywłaszczyło sobie władzę do uświęconego prawem kidnappingu i

  • 25. Data: 2003-12-27 20:42:29
    Od: "Jan Michalak" <p...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 26 Dec 2003 22:27:49 +0100, tolky <f...@d...sokrates.pl>
    napisał:

    > Aby uzytkowac wersjie OEM musisz miec sprzet z ktorym kupiles te wersje
    > OEM
    > i jest ona wazna tylko z tym sprzetem. Oczywiscie musi byc jeszcze
    > dokument
    > zakupu.
    > Nie wiem jak jest z odsprzedaza wersji OEM ....
    >
    > TOlky.
    Czyli gdy uszkodził mi się komputer z którym kupiłem Windowsa OEM to po
    zakupie drugiego pomimo posiadania orginalnej płyty, nalepki itd. muszę
    ponownie kupić system?

    Jan Michalak

    --
    Używam M2 - innowacyjnego klienta poczty wbudowanego w Operę:
    http://www.opera.com/

  • 26. Data: 2003-12-27 20:57:03
    Od: Michal Bien <m...@w...uw.edu.pl>

    Olgierd <c...@w...pl> wrote:

    > Aha, czyli cesja w formie niepiśmiennej
    ^^^^^^^^^^^^^

    Niepismienny to jest analfabeta ;>

    > a sublicencja tak?? Czyli chcesz przenosić prawa stwierdzone pismem w
    > drodze umowy niestwierdzonej pismem? Nawet Arnold by tego nie wymyślił ;-

    Co Cie tak smieszy?. Art 511 KC nie przewiduje rygoru niewaznosci,
    czyli skutecznie mozna przeniesc uprawnienia z licencji na inna osobe bez
    zachowania formy pisemnej. W przypadkach takich jak zbywanie oprogramowania
    OEM ze sprzetem jest to powszechnie stosowana praktyka.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    mailto:m...@m...uw.edu.pl

  • 27. Data: 2003-12-28 09:46:12
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    m...@w...uw.edu.pl news:Xns945ECC2A1F697mbien@127.0.0.1

    > Akurat to co podales to klasyczny przyklad klauzuli, ktorej
    > stwierdzenia niewaznosci mozna dochodzic.

    Ehm, napisalme chyba iz w/w przyklad jest przejaskrawiony.
    A natomiast w umowie moge zadac dowolnych normalnych rzeczy, typu - klient
    moze uzywac mojego programu - tylko w pracy, tylko w piatki, tylko przez
    najblizsze 2 lata, itd itd - czyz nie?

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 28. Data: 2003-12-28 11:52:41
    Od: Michal Bien <m...@w...uw.edu.pl>

    Rafal 'Raf256' Maj <s...@r...com> wrote:

    > Ehm, napisalme chyba iz w/w przyklad jest przejaskrawiony.

    W Message-ID: <X...@2...180.128.20>
    jakos tego nie widze :/

    > A natomiast w umowie moge zadac dowolnych normalnych rzeczy, typu -
    > klient moze uzywac mojego programu - tylko w pracy, tylko w piatki,
    > tylko przez najblizsze 2 lata, itd itd - czyz nie?

    Tu sie zgodze, ale w poprzednim poscie napisales ze "Nie moze tylko
    zarzadac czegos niezgodnego z PL prawem" co nie jest do konca zgodne z
    prawda, bo sa przeciez kaluzule prawnie indyferentne a jednak mozna
    dochodzic stwierdzenia ich niewaznosci. Przyklad jednej z nich wlasnie
    podales.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    mailto:m...@m...uw.edu.pl

  • 29. Data: 2003-12-28 12:51:24
    Od: "woo-cash" <w...@t...pl>

    > Przestań pierdolić bo narażasz gościa na straty.

    Wiesz, ani treść, ani forma Twojej wypowiedzi mnie nie przekonała.

    Pozdrawiam mimo wszystko,
    Woo.

    -------------
    - Łukasz Dąbrowski vel Woo-cash -
    -------------
    http://woo.prv.pl
    Rowerowe forum: http://forum.woo.prv.pl

  • 30. Data: 2003-12-28 14:53:13
    Od: Arek <a...@e...net>

    woo-cash rzecze:
    > Wiesz, ani treść, ani forma Twojej wypowiedzi mnie nie przekonała.

    To proponuję zakład. Ile postawisz na swoje zdanie?

    1000 zł 5000 zł ?

    pozdrawiam
    Arek

    --